Muuttaisinko Tampereelle?
Ja aloittaisin kaiken alusta? En tunne sieltä ketään, olen pari kertaa käynyt. Nykyisessä kotikaupungissani minulla ei ole juuri ystäviä, joten siinä mielessä mikään ei muuttuisi. Voisin uudessa paikassa tutustua ihmisiin paitsi työpaikan, niin myös uuden harrastuksen ja vaikka seurakunnan kautta.
Kommentit (28)
Kannattaa harkita ympäryskuntaa, rauhallisempaa. Itse tein niin, tre:n meininki nykyään ihan ihmeellistä. Se vanhan ajan manse on tuhottu, mikä on niin suuri harmi. Järjettömiä suuruudenhulluja investointeja velaksi, ja kaupunki täynnä huumeongelmaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampere on hyvä paikka, mutta keskusta on pilattu täysin ratikan takia. Ennen niin viihtyisä, puiden reunustama Hämeenkatu on nyt kolkko ja kylmä ilmestys, avarampi tosin. Moni liike on lopettanut asiakkaiden kaikottua, tyhjiä liiketiloja on paljon. Ennen kävin keskustassa shopailemassa, syömässä, kahvilla ja leffassa viikoittain, enää en sinne mene jos ei ole pakko. Keskustassa on nykyään levotonta, huumeidenkäyttäjiä on paljon.
Minä taas en ennen tykännyt keskustasta paljonkaan, mutta koronan jälkeen olen käynyt parin viikon välein keikoilla, teatterissa tai muuten vaan baarissa tai ravintolassa ja tosi viihtyisää on ollut meno. Ei lainkaan levotonta. Välillä ihan epätodellinen olo, kun tunnelma on ollut niin rauhallinen keskellä yötäkin. Satuin kävelemään keskustan läpi viimeksi viime to-pe-illalla Tapparan voitettua kiakkokisat ja silloinkin meno ihan pyhäkoulutasoa. Suomalaiset vaan käyttäytyvät hillitysti, oli mikä oli.
Hyvä, että joku tykkää :) On totta, että kaupunkilaiset ovat kaikonneet keskustasta. SIksi siellä on niin rauhallista nykyään. Huumeidenkäyttäjät tosin pyörivät Tullintorin, rautatieaseman ja Laikunlavan lähettyvillä.
On aika epätodennäköistä, että muuttamalla toiseen kaupunkiin elämä muuttuu paremmaksi varsinkin, jos ei tunne sieltä ketään. Kun menneessä on jotain sellaista, jonka takia haluaa 'aloittaa alusta', maisemanvaihdos ei automaattisesti auta. Omaa päätään ei pääse pakoon.
Mitä ap ajattelet Tampereella olevan, mitä Jyväskylästä ei löydy? Onko se asia oleellinen sinulle? Mikä on juurisyy sille, että haluat muuttaa?
Itse koin poltetta vaihtaa paikkakuntaa avioeron myötä, kunnes tajusin, että olin loppujen lopuksi tosi tyytyväinen kaupunkiini. Onneksi jäin. :)
Muutos ei aina johda parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuuluu miksi et nykyisellä paikkakunnalla mene seurakunnan rientoihin yms? Ei pelkkä uusi paikkakunta takaa että saisit uusia kavereita jos et nykyisessäkään paikkakunnassa ole niitä pystynyt hankkimaan.
On tässä muitakin syitä, mm. uuden työpaikan hankinta. Koen myös, että tämä on jo niin nähty.
Ap
Vierailija kirjoitti:
On aika epätodennäköistä, että muuttamalla toiseen kaupunkiin elämä muuttuu paremmaksi varsinkin, jos ei tunne sieltä ketään. Kun menneessä on jotain sellaista, jonka takia haluaa 'aloittaa alusta', maisemanvaihdos ei automaattisesti auta. Omaa päätään ei pääse pakoon.
Mitä ap ajattelet Tampereella olevan, mitä Jyväskylästä ei löydy? Onko se asia oleellinen sinulle? Mikä on juurisyy sille, että haluat muuttaa?
Itse koin poltetta vaihtaa paikkakuntaa avioeron myötä, kunnes tajusin, että olin loppujen lopuksi tosi tyytyväinen kaupunkiini. Onneksi jäin. :)
Muutos ei aina johda parempaan.
Tämä oli hyvä viesti. Muutin itse ko. syistä juurikin treelle ja melko pian huomasin että alunperin lähdin ratkaisemaan väärää ongelmaa väärällä tavalla. Irtiotto voi toki toimia, tai sitten ei. Mulla ei. Muutin takaisin
Jos haluat vilkasta sosiaalista elämää, kannattaa Tampereen sijaan muuttaa vaikka Lontooseen tai rahapulan vaivatessa johonkin muuhun englantilaiseen kaupunkiin. Siellä saa ystäviä nopeasti ja elämään muutenkin uudet ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat vilkasta sosiaalista elämää, kannattaa Tampereen sijaan muuttaa vaikka Lontooseen tai rahapulan vaivatessa johonkin muuhun englantilaiseen kaupunkiin. Siellä saa ystäviä nopeasti ja elämään muutenkin uudet ongelmat.
Muuttaminen sinne varmaan maksaa aika paljon... 😁 Muutoin kyllä Britannia kiinnostaisi. Oikeastaan, se on ollut jo pitkään eräs haaveeni. Toinen olisi Italia.
Ap
Minä taas en ennen tykännyt keskustasta paljonkaan, mutta koronan jälkeen olen käynyt parin viikon välein keikoilla, teatterissa tai muuten vaan baarissa tai ravintolassa ja tosi viihtyisää on ollut meno. Ei lainkaan levotonta. Välillä ihan epätodellinen olo, kun tunnelma on ollut niin rauhallinen keskellä yötäkin. Satuin kävelemään keskustan läpi viimeksi viime to-pe-illalla Tapparan voitettua kiakkokisat ja silloinkin meno ihan pyhäkoulutasoa. Suomalaiset vaan käyttäytyvät hillitysti, oli mikä oli.