Ylipainoisena pyöräily uuvuttaa :/
15 kg ylipainoa, ja työmatkapyöräily (20-25 min suuntaansa) uuvuttaa. Solakampana jaksoi. Kait se on liikuttava bussilla ja laihdutettava, ja sitten normaalipainoisena aloitettava pyöräily uudelleen.
Kommentit (9)
Lähde kotoa aikaisemmin ja pyöräile hitaammin. Jo parissa viikossa huomaat että kuntosi on kohentunut jolloin jaksat pyöräillä nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Lähde kotoa aikaisemmin ja pyöräile hitaammin. Jo parissa viikossa huomaat että kuntosi on kohentunut jolloin jaksat pyöräillä nopeammin.
Olen työpäivän jälkeen aivan poikki, ja kyllä tuo nyt alkanut pyöräily on sen saanut aikaan. Talvella, kun liikuin bussilla, ei tällaista ongelmaa ollut.
Ap
Jos noin lyhyet pyöräilymatkat uuvuttavat täysin, kannattaa käydä lääkärissä. 15kg ylipaino ei uupumista mielestäni selitä.
Mulla on ylipainoa about 30kg ja pyöräilen aika lailla joka päivä. Ei kyllä uuvuta yhtään.
Ei se sun kunto kohoa vaikka laihdut... mulla on yhtä paljon ylipainoa kuin sulla ja harrastan pyöräilyä. Ihan kivasti menee 50-70 kilsan lenkit.
Kannattaa aloittaa muutamalla päivällä viikossa (eli älä kylmiltään yritä viittä päivää viikossa). Elimistö tottuu, niin kyllä se alkaa sujua.
Sulla on ap huono kunto, pyöräillessä ei joudu sitä ruhoaan ilmaan nostamaan vaan pyörä kannattelee massasi.
Aja hitaammin