Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttöystävä haluaa ulkomaille

Vierailija
02.05.2023 |

Joka vuosi pitäisi olla menossa johonkin. En ymmärrä, että miksi. Itselleni riittäisi paljon harvemminkin, jos nyt ylipäätään tarvitsee lähteä mihinkään.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se Viroon

Vierailija
2/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vie/mene mukana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupa erota

Vierailija
4/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ulkomailla ei tarvitse käydä joka vuosi. On täsä elämässä muutakin, muun muassa talon rakentaminen. Joudun käyttämään kesäloman siihen, kun itse rakennettua taloa toivottiin. Missä välissä saan nämä muut projektit ikinä valmiiksi, jos pitäisi vielä kerta vuoteen ehtiä johonkin aurinkoon viikoksi?

Vierailija
5/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ulkomailla ei tarvitse käydä joka vuosi. On täsä elämässä muutakin, muun muassa talon rakentaminen. Joudun käyttämään kesäloman siihen, kun itse rakennettua taloa toivottiin. Missä välissä saan nämä muut projektit ikinä valmiiksi, jos pitäisi vielä kerta vuoteen ehtiä johonkin aurinkoon viikoksi?

Aika tiukalle olet kyllä projektisi budjetoinut ajallisesti, jos ne kaatuvat viikon poissaolon vuoksi?

Vierailija
6/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt tyttöystäväsi mieliksi kerran vuoteen viikon ulkomaillam, jää sinulle vielä 51 viikkoa aikaa pyöriä kotinurkissa. Eikö se riitä?

Vierailija
7/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs sie meinasit sen tyttöystävän saada pysymään siinä talossa kunhan se on valmis?

Vierailija
8/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se osaa mennä yksin tai omien kavereiden kanssa? Miksi sun pitää sinne lähteä mukaan?

Vierailija
9/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs sie meinasit sen tyttöystävän saada pysymään siinä talossa kunhan se on valmis?

Ei meidän elämässä ole mitään ongelmaa. Ihan normaalia, ja jopa harvinaisen huletonta elämää pystytään elämään, eikä ole stressiä mistään. Tekee vaan tiukkaa itselle, kun tässä on vähän kaikkea nyt päällä, ja kuukauden kesäloman käyttäisin mieluummin vaikka siihen talon rakentamiseen, kun ulkomailla juoksemiseen. Olisihan se omasta mielestä parempi, että pystyisin olemaan jotenkin hyödyksi. Ulkomailla en pysty olemaan hyödyksi

Vierailija
10/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meidän elämässä ole mitään ongelmaa. Ihan normaalia, ja jopa harvinaisen huletonta elämää pystytään elämään, eikä ole stressiä mistään. Tekee vaan tiukkaa itselle, kun tässä on vähän kaikkea nyt päällä, ja kuukauden kesäloman käyttäisin mieluummin vaikka siihen talon rakentamiseen, kun ulkomailla juoksemiseen. Olisihan se omasta mielestä parempi, että pystyisin olemaan jotenkin hyödyksi. Ulkomailla en pysty olemaan hyödyksi

Oon ollu itekkin tuossa tilanteessa; "Vasara ja nauloja. Koko rahalla".

Kyllä noista reissuista on aina joku hauska muisto jääny sinne listojen paikalleen nakuttelun lomaan jutusteltavaksi.

Vaimosta harvoin sillai mitään varsinaista "hyötyä" reissuilla on (vrt. ruuanlaitto kotona), mutta matkaseurana ihan korvaamaton, vaikka olisikin aivot narikassa ja kunhan vaan perässä vedettävänä.

Vierailija
11/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein arvaan ulkomaanmatkan laadun tässä dilemmassa. Pakettimatka resorttiin ja siellä samalla altaalla löhötä viikko. Ehdota seuraavaksi reissukohteeksi joku NHL-matsi tjsp, alkaisko omasta mielestäsi mukavampi kompromissi löytymään?

Vierailija
12/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein arvaan ulkomaanmatkan laadun tässä dilemmassa. Pakettimatka resorttiin ja siellä samalla altaalla löhötä viikko. Ehdota seuraavaksi reissukohteeksi joku NHL-matsi tjsp, alkaisko omasta mielestäsi mukavampi kompromissi löytymään?

Minulla ei ole mitään hinkua lähteä matkalle. Formulat ja jääkiekon näkee televisiostakin. En minä ala parempaa puoliskoa soimaamaan tässä, mutta moni ei ymmärrä, että yrittäjänä työskentely ei ole mitään klo 8-16 ja kuukausi lomaa vuodessa -tyyliä, vaan nykyinenkin loma, mitä sain rakentamista varten, oli aika työn takana. Todellisuudessahan olisin mieluummin senkin töissä. Vaikka olen alalla, niin ei nuo henkilökohtaiset rakennusprojektit kiinnosta niin valtavasti. 

Vierailija
13/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään hinkua lähteä matkalle. Formulat ja jääkiekon näkee televisiostakin. En minä ala parempaa puoliskoa soimaamaan tässä, mutta moni ei ymmärrä, että yrittäjänä työskentely ei ole mitään klo 8-16 ja kuukausi lomaa vuodessa -tyyliä, vaan nykyinenkin loma, mitä sain rakentamista varten, oli aika työn takana. Todellisuudessahan olisin mieluummin senkin töissä. Vaikka olen alalla, niin ei nuo henkilökohtaiset rakennusprojektit kiinnosta niin valtavasti. 

No sitten ei pidä lähteä reissuun, pidät pääsi ja viihdyt siinä omassa kuplassasi. Vaimo varmaan keksii asiaan oman ratkaisunsa.

Vierailija
14/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinkin voi näköjään olla. Meillä nimen omaan yrittäjävaimon pitää päästä silloin tällöin reissuun 70-tuntisten työviikkojen vastapainoksi, ettei leviä kasetti. Itselleni jää klo 8-16 (+kk loma/v) niin paljon vapaa-aikaa, että ehtii nollata stressin pikku remonttienkin merkeissä.

Vierailija
15/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinkin voi näköjään olla. Meillä nimen omaan yrittäjävaimon pitää päästä silloin tällöin reissuun 70-tuntisten työviikkojen vastapainoksi, ettei leviä kasetti. Itselleni jää klo 8-16 (+kk loma/v) niin paljon vapaa-aikaa, että ehtii nollata stressin pikku remonttienkin merkeissä.

Hieman alasta riippuen, mutta omalla alalla kilpailu on tosi kovaa, paljon toimijoita ja pienemmät katteet työstä, niin on koko ajan kiire, ja se vie aikaa kun pitää valmistaa nopeasti toimivat suunnitelmat samalla kuitenkin kustannustehokkaasti. Ei oikein tee mieli lopettaa, kun on päässyt vauhtiin, vaikka saattaa mennä pitkiäkin aikoja pelkästään työn parissa. Tämä on kuitenkin sen kohtuullisen elintason takana, mitä pystyn tarjoamaan. Jollain toisella alalla voi ehkä saada hyvän palkkion pienemmällä vaivalla, mutta omalla alalla se on kovan työn takana. Lisäksi muiden työntekijöiden loma-ajat, mitkä tietysti heille suon, niin tuottaa lisätyötä. Jonkunhan ne työt on hoidettava kuitenkin. Se on tämän yrittäjyyden ikäviä puolia, joku voisi sanoa.

Vierailija
16/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin aurinkoon meno on äärimmäisen tyhmää.

Vierailija
17/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sit et lähe tänä vuonna. Vaimo voi lähteä yksin tai kavereiden kanssa. Mut niinkun joku jo sanoi, saattais tehdä hyvää sullekin.

Vierailija
18/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sit et lähe tänä vuonna. Vaimo voi lähteä yksin tai kavereiden kanssa. Mut niinkun joku jo sanoi, saattais tehdä hyvää sullekin.

Millä tavalla?

Vierailija
19/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla?

En osaa juuri sinulle täsmälääkettä sanoa, mutta muutaman yrittäjäeetoksen ("lomailu on duunareiden luksusta") omaksuneen yrittäjän tuntemisen perusteella, ihmiselle (joita yrittäjätkin ovat) on ihan terveellistä järjestää vuodenkiertonsa niin, että ne jakoavaimet voi tipauttaa ilman omantunnon tuskia lattialle viikoksi vuodessa.

Vierailija
20/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille menolippu Afrikkaan ja muuta niin ei tule häiritsemään, vaikka takaisin löytäisisikin.