Rivitalon remontit, eikö saa kotitalousvähennystä
Jos ok-talossa tekee vaikka kattorempan eikö siitä saa tuon vähennyksen, mutta jos taloyhtiö tekee ja maksaa rahoitusvastikkeena niin ei saa? Onko rivitalon remontit siis kalliimpia?
Kommentit (3)
Saa, jos remontin tilaajana ja maksajana olet itse. Meillä taloyhtiö on maksanut kylppäriremonteista osan eli taloyhtiön vastuulla olevat rakenteelliset osat ja itse on makaettu maun mukaan muut remonttityöt ja kalusteet. Taloyhtiön osuudesta ei saada kotitalousvähennystä, itse maksetusta saamme. Tämä pitää sopimuksissa näkyä. Onhan se lähes 5000 e rahaa (siis työn osuudesta) kotitalousvähennyksenä.
Taloyhtiön pitää tietysti hyväksyä remontit.
Vierailija kirjoitti:
Saa, jos remontin tilaajana ja maksajana olet itse. Meillä taloyhtiö on maksanut kylppäriremonteista osan eli taloyhtiön vastuulla olevat rakenteelliset osat ja itse on makaettu maun mukaan muut remonttityöt ja kalusteet. Taloyhtiön osuudesta ei saada kotitalousvähennystä, itse maksetusta saamme. Tämä pitää sopimuksissa näkyä. Onhan se lähes 5000 e rahaa (siis työn osuudesta) kotitalousvähennyksenä.
Taloyhtiön pitää tietysti hyväksyä remontit.
Kiitos vastauksesta
Ei saa yhtiön vastuulla olevista asioista kotitalousvähennystä.
Jos yhtiöjärjestyksellä siirrätte jonkin asian osakkaan vastuulle niin sitten osakas saa itse ko. alueelle teettämistään rempoista vähennyksen.
Se on sitten toinen asia onko järkevää siirtää yksittäisen huoneiston katto/piilosokkeli/putket tms. jokaisen osakkaan omaksi huoleksi.