Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua olla miehen perheen kanssa enää tekemisissä.

Vierailija
01.05.2023 |

Nyt tuli mitta täyteen. Aikuiset ihmiset. Somen kautta taas seurailtu juhlakuvia. Vain meidän perhe taas ulkopuolelle jätettynä iloisesta vappujuhlinnasta.

Oma perheeni on onneksi elossa, niin lapsemme saavat normaalia perheen mallia, jossa kyläillään ja saa olla koko perhe yhdessä ilman kutsumisia. Jos oma perheeni asuisi täällä lähempänä, meitä ei koskaan jätettäisi ulkopuolelle, ei kutsumatta, meidän ei tarvitsisi seurata yksin muiden iloa, voisimme vain mennä sinne.

Vuosia toisensa perään on menty miehen perheen kanssa näin. Heillä kaikkia ei kutsuta, ja he eivät kokoonnu yhteen.

Luojan kiitos meidän lapset eivät vielä tajua. 🥺💔 Eivät tajua kiusaamista, ulkopuolelle jättämistä, pahan olon ja ulkopuolisuuden tunteen tuottamista.

Omille lapsillemme opetamme, että perhe pitää yhtä. Perhe = sisarukset perheineen, jopa muut sukulaiset. Kaikki sisarukset kutsutaan juhlapyhinä yhteen. Päätin, en halua enää olla osa tätä. Jos usea aikuinen ihminen yhdessä eivät tajua, niin ei ole enää meidän ongelmamme

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikä! Mun sisarukset vietti vappua yhdessä. Meitä ei kutsuttu! Ja me oltiin oman perheen kesken mökillä. Mä en tajunnut, että mun pitäisi tästä nyt jotenkin loukkaantua.

Nyt kannattanee ottaa itse vastuuta elämästään. Jos olisin juuri tänä vappuna olla sisarusteni kanssa, olisin kysynyt mitä suunnitelmia tai kutsunut juhlimaan meille. Meillä on normaalia, että keskustellaan ja vietetään aikaa erilaisilla kokoonpanoilla.

Ja eiköhän se ole miehesi tehtävä hoitaa perhesuhteensa parhaaksi katsomallaan tavalla. En ihan ymmärrä miten sä voit tästä loukkaantua.

Etkö sinä osaa lukea? Ap kertoo, että tietyt henkilöt jättänyt vuosia vain Apn perheen kutsumatta. Aina samat ihmiset.

Vierailija
22/30 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.. pientä päivitystä.

Olen lopettanut heidän (näiden kiusaajien ja ulkopuolelle jättäjien seuraamisen somessa) 👍

Olen lopettanut heille viestien laittamisen (Whatsapp) 👍 (ja mitään tapaamisia ei olla saatu enää sovittua, kun minä en niitä esitä tai järjestä)

Meille on tulossa 3. lapsi 😍🤍🙏😊 Oma perheemme ja tiiminme kasvaa, emme tarvitse näitä serkkuja lapsille enää seuran takia. Olkoot keskenään. Lasten myötä tulee aina ihania uusia ystäviä 😊🤍

Loppuvuodesta kun tulee lastemme synttäreitä, näitä Ulkopuolelle jättäjiä ei kutsuta mukaan. Esittäkööt itse tapaamista ja toimikoot kahvittajana

Ulkopuolelle jättävät tarjoutuvat viikon mökkilomalle meidän mökillemme, että lapsensa tulisivat meille hoitoon, niin mies ilmoitti että ei käy, että muuta sovittuna.

Tuntuu hyvältä. Sitä saavat, mitä ovat 15v tilanneet. Minä en heihin pidä enää yhteyksiä! Hei, hei!

T; Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on aapeellä päätös pitänyt? Oletteko saaneet muita ystäviä ja kontakteja? Onko nämä sukulaiset itse hokanneet mitään vikaa käytöksessään.

Vierailija
24/30 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suku. Ei perhe.

Vierailija
25/30 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun miehellä on kaksi sisarta.

Emme ole ikinä juhlineey vappua heidän kanssaan. Siihen on opiskelukaverit.

Muuten nuo kaksi on aina tehneey kaikenlaist kaksin. Asuneetkin yhdessä.

en ole ikinä edes ajtellut että mun miehen pitää saada kummastakin sama siivu kuin he toisistaan, vielä vähemmän minun! Hullunkurinen ajatus.

Vierailija
26/30 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo muuten lapsuuden jälkeen viettänyt vappua itsekään omien sisarusteni saati vanhempieni kanssa.

Enkä laske prosentteja paljonko kolme siskoani ovat keskenään tai kaksittain missäkin.

Vierailija
27/30 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä välit voi joutua viilentämään siinä vaiheessa kun lapset alkavat tajuta. Sitten homma menee niin että kaikki juhlapyhät ollaan aina vaan omalla perheellä, kukaan ei koskaan kutsu kylään eikä soita jos ei halua jotain esim rahaa. Jotkut isommat suvun juhlat voi olla kerran kymmeneen vuoteen. Meillä kävi näin ja lapset ei ole saaneet mitään normaalia suvun kanssa tapaamisen mallia. Isovanhemmat on jo kuolleet.

Nämä tekivät tätä ulkopuolelle jättämistä jo ennen kuin meillä oli lapsia.

Nyt kun on kaikilla lapsia, siinä kärsivät vain meidän lapsemme.

Aikuiset ihmiset jatkavat tätä ulkopuolelle jättämistä.

Jatkakoot, olkaa hyvät. Jatkakoot toistensa tapailemista kaikkina juhlapyhinä. Somekuvien ottamista ja postailua.

Me ei olla enää tässä järjestelmällisessä ulkopuolelle jättämisessä vain mukana.

Ap, loppujenlopuksi myös sen ulkopuolelle jättävän sisaruksen lapset  alkavat kärsiä siitä että eivät tapaile sinun lapsiasi. Kyllä!

Vierailija
28/30 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan tajua että miksi sukulaisten kanssa pitää hengailla vain siksi kun he sattuu olemaan sukua? 

Itse vietän aikani sellaisten ihmisten kanssa keistä pidän ja keiden kanssa on kivaa - en väkisin ihmisten ketkä ovat sukua mutta aivan erilaisia kuin minä 

Vierailija
29/30 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan tajua että miksi sukulaisten kanssa pitää hengailla vain siksi kun he sattuu olemaan sukua? 

Itse vietän aikani sellaisten ihmisten kanssa keistä pidän ja keiden kanssa on kivaa - en väkisin ihmisten ketkä ovat sukua mutta aivan erilaisia kuin minä 

Sama. En edes pidä heistä kaikista.

Vierailija
30/30 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vanha ketju, mutta yksi outo juttu ap:n tekstissä pisti silmään. Mitä tarkoittaa, että oman suvun luo olette tervetulleita ilman eri kutsua? Oletko siis mennyt miehen sukulaisten luo yllättäen ilman kutsua, ja vielä useamman kerran? Tämä kieltämättä helposti pilaa välit, ja tekee toisten toiminnan vähän ymmärrettävämmäksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi