Deittailisitko minua?
Olen 40v mies. Pituus on 180cm ja paino 86kg ja olen lihaksikas. Olen introvertti, mutta haluaisin kuitenkin perheen ja lapsia. Haluaisin oman pojan ja tyttären, joille opettaa asioita ja joita kasvattaa. Haluaisin myös vaimon, jonka kanssa jakaa elämää.
Tienaan n. 60k vuodessa asiantuntijatöissä. Tulevaisuudessa on tavoitteena käydä ulkomailla expattina ja edetä uralla johtotehtäviin.
Harrastan kokkailua, lukemista, matkustelua ja kuntosalilla treenaamista. Unelmana on matkustaa Japaniin ja kiivetä Fujille.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies joka haluaa lapsia vielä nelikymppisenä on turn-off, koska se tarkoittaa sitä, että haluat paljon nuoremman naisen kuin mitä itse olet. Ja mielestäni tuollaiset miehet on turn-off
No ei siinä tarvitsi olla mikään 10 vuotta nuorempi nainen. Joku viisi vuotta nuorempi nainen ehtisi vielä todennäköisesti saada yhden lapsen. Ja viiden vuoden ikäero ei ole vielä erityisen suuri.
Siihen naiseen pitäis ehtiä tutustuakin ja katella, että olisko tässä perheen aineksia. Vaikka ikäeroa olis viisikin vuotta, niin muikkelinolis lähempänä neljääkymppiä äidiksi tullessaan. Ite en kyllä enää jaksaisi.
Luonnollisesti tuossa iässä ei voi käyttää mahdottomasti aikaa siihen tutustumisvaiheeseen. Esim. vuosi seurustelua ja jos on natsannut hyvin siihen mennessä, niin sitten voi aloittaa yrittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies joka haluaa lapsia vielä nelikymppisenä on turn-off, koska se tarkoittaa sitä, että haluat paljon nuoremman naisen kuin mitä itse olet. Ja mielestäni tuollaiset miehet on turn-off
Eihän siinä tarvi paljoa nuorempi olla, jos ollenkaan. Jos vaikka 35v nainen kyselee täällä että onko liian vanha äidiksi niin 90% vastaajista olisi sitä mieltä että et ole. Nainen nyt tuppaa olemaan joka tapauksessa suhteissa se nuorempi osapuoli, eikä se siitä miksikään muutu vaikka täällä kuinka ulistaisiin. Eli sinänsä tuossa nyt ei ole mitään outoa. Tokihan aika pian pitää niihin vauvantekohommiin alkaa tuossa iässä.
"Toissa vuonna, kun 1975 syntyneet täyttivät 40 vuotta, heistä sai esikoislapsen enää 368 miestä, 1,1 prosenttia ikäluokasta."
https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000005272613.html
Voihan tuon tottakai lukea myös niin, että keskimäärin joka päivä yksi 40-vuotias mies tulee esikoislapsen isäksi. Toisaalta aika moneen syöpälajiin sairastuu paljon useampi kuin yksi ihminen päivässä ja harva kuitenkaan vaivaa päätään sillä, että kuinka suuri todennäköisyys on, että on itse yksi heistä.
Ottaako tuo tilasto huomioon sen, kuin moni nelikymppisistä lapsettomista miehistä edes haluaa lapsen?
Tuo artikkeli kertoo, että 2015 1,1, prosenttia nelikymppisistä miehistä sai esikoislapsen. Mitä ihmeen merkitystä sillä on, moniko halusi tai monellako oli jo lapsia? Ikäluokasta 1,1 % tuli ensimmäistä kertaa isäksi.
Olen 40v mies. Pituus on 180cm ja paino 86kg ja olen lihaksikas. Olen introvertti, mutta haluaisin kuitenkin perheen ja lapsia. Haluaisin oman pojan ja tyttären, joille opettaa asioita ja joita kasvattaa. Haluaisin myös vaimon, jonka kanssa jakaa elämää.
Tienaan n. 60k vuodessa asiantuntijatöissä. Tulevaisuudessa on tavoitteena käydä ulkomailla expattina ja edetä uralla johtotehtäviin.
Harrastan kokkailua, lukemista, matkustelua ja kuntosalilla treenaamista. Unelmana on matkustaa Japaniin ja kiivetä Fujille.
Olen 41v nainen, 158cm ja 63kg, olen treenattu ja kurvikas. Olen introvertti, mutta olen ollut naimisissa 14 vuotta, ja minulla on 3 kouluikäistä lasta, molempia sukupuolia.
Olen hammaslääkäri. Olen hankkinut omakotitalon, eikä haaveinani ole lähteä mihinkään ulkomaille, paitsi rantalomista haaveilen.
Harrastan joogaa, vaellusta, lintubongausta, lukemista, kuntosalilla treenaamista sekä tankotanssia. Unelmanani on sisustaa kotia ja saada pihaan rakennettua kukkiva puutarha.
Voisin varmaan deittailla sinua, jos meillä synkkais kemiat, mutta lapseni olen jo saanut ja koen olevani liian vanha uuden vauvan äidiksi enää, koska olisin sitten jo yli 60v, kun lapsi täyttäisi 20v. Jos nyt silti jostain syystä saatais lapsia, niin en tykkäisi, että mies lähtisi pitkiksi ajoiksi ulkomaille oleilemaan ja jäisin niiden lasten kanssa yksin. En myöskään toivoisi, että lasten isä kiipeilisi vuorille, tai harrastaisi jotain tuollaista vaarallista, jossa voi lähteä henki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä tarvi paljoa nuorempi olla, jos ollenkaan. Jos vaikka 35v nainen kyselee täällä että onko liian vanha äidiksi niin 90% vastaajista olisi sitä mieltä että et ole. Nainen nyt tuppaa olemaan joka tapauksessa suhteissa se nuorempi osapuoli, eikä se siitä miksikään muutu vaikka täällä kuinka ulistaisiin. Eli sinänsä tuossa nyt ei ole mitään outoa. Tokihan aika pian pitää niihin vauvantekohommiin alkaa tuossa iässä.
"Toissa vuonna, kun 1975 syntyneet täyttivät 40 vuotta, heistä sai esikoislapsen enää 368 miestä, 1,1 prosenttia ikäluokasta."
Voihan tuon tottakai lukea myös niin, että keskimäärin joka päivä yksi 40-vuotias mies tulee esikoislapsen isäksi. Toisaalta aika moneen syöpälajiin sairastuu paljon useampi kuin yksi ihminen päivässä ja harva kuitenkaan vaivaa päätään sillä, että kuinka suuri todennäköisyys on, että on itse yksi heistä.
Ottaako tuo tilasto huomioon sen, kuin moni nelikymppisistä lapsettomista miehistä edes haluaa lapsen?
Tuo artikkeli kertoo, että 2015 1,1, prosenttia nelikymppisistä miehistä sai esikoislapsen. Mitä ihmeen merkitystä sillä on, moniko halusi tai monellako oli jo lapsia? Ikäluokasta 1,1 % tuli ensimmäistä kertaa isäksi.
Sillä on suurikin merkitys. Jos esimerkiksi sadasta nelikymppisestä miehestä 95 ei halua lapsia tai lapsiluku on jo täynnä, ja loput viisi miestä haluaa lapsen, niin voidaan sanoa, että 20% lapsettomista nelikymppisistä, lapsia haluavista miehistä saa lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Silloin, kun hain seuraa 20-vuotta täytettyäni, niin tuon mainitseminen oli myös turn-off. Eikö koskaan kelpaa?
Parhaat mahdollisuudet lienee siinä iässä, jossa niitä lapsia todennäköisimmin tehdään. Se aikaikkuna on lopulta yllättävän lyhyt, miehilläkin. Kannattaa toli olla mieluummin etukenossa menossa kuin liian myöhään. Ei se miesten aikaikkuna ole käytännössä juuri suurempi.
Jääkö se vaimo Suomeen sun expatreissun ajaksi niiden pienten lasten kanssa vai irtisanoutuuko töistään ja lähtee lasten kanssa mukaan? Tarjolla lienee lapsikatraan kaitsijan rooli.
En. Vaikka olisinkin sinkku. Tärkeimpänä lapsihaave (yksi tehty, homma nähty), lihaksikkuuden erillinen mainitseminen (jotain joko itsetunnossa tai maailmankuvassa mikä ei toimi mulle) ja kolmantena tuo uralla jumittaminen/haaveilu ja palkkataso. Ei se nyt aivan dealbreaker ole mutta jos on urasuuntautunut mutta noille leveleille jumittanut niin en usko että toimisi pidemmälle edenneen naisen kanssa. Varsinkaan jos tuohon lihaskommenttiin on yhtään peilaaminen.
No jaa, ketä naista kiinnostaa käppänä, jolle pitää jäädä synnyttäjäksi, kun käppänä itse matkustelee ja nauttii elämästä sillä aikaa? Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun se vaan on fakta ettei ne nuoremmat naiset kelpuuta nelikymppistä setämiestä. Jos on ollut sinkku koko ikänsä niin miten ne naiset nytkään olisi yhtään sen enempää kiinnostuneita varsinkin itseään vanhemmasta miehestä. Sitä tapahtuu vain palstalla ei reaali maailmassa.
Tuttavissani hyvin monilla pareilla mies on vanhempi tai merkittävästi vanhempi, ikäeroa on 4-14 vuotta . Minusta se on ihan ilmiö. Helsingissä kolmekymppiset miehet ovat todella vaikeita sitoutumaan, siksi varmaan moni nainen lopulta yli nelikymppisen tavatessaan ihastuu vakauteen.
Vierailija kirjoitti:
Japanin reissu onnistuu vasta vuoden päästä kesällä aikaisintaan.
En ymmärrä miksi ei voisi olla expat vaikka olisi pieniä lapsia? Kyllähän ne siinä mukana menee.
Olen samanikäinen nainen ja jo kahdesti ehtinyt Japaniin ja vähän muuallekin. Kuulostat hieman saamattomalta. Miksi et ole toteuttanut mitään näistä aikaavievistä kolmesta (kaukomatkat, expat, lapset) haaveesta aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on suurikin merkitys. Jos esimerkiksi sadasta nelikymppisestä miehestä 95 ei halua lapsia tai lapsiluku on jo täynnä, ja loput viisi miestä haluaa lapsen, niin voidaan sanoa, että 20% lapsettomista nelikymppisistä, lapsia haluavista miehistä saa lapsen.
1,1 % miehistä tulee ensimmäistä kertaa isäksi 40-vuotiaana. Jos olisin nainen ja olisi samanlainen tilasto, niin ymmärtäisin kyllä, että todennäköisyyteni on hyvin, hyvin pieni, ihan riippumatta siitä, kuinka paljon ikäisissäni on naisia, jotka haluaisivat esikoistaan vasta tuossa iässä.
Mutta käännä toki tuo mielessäsi parhain päin ja anna vuosien vieriä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun se vaan on fakta ettei ne nuoremmat naiset kelpuuta nelikymppistä setämiestä. Jos on ollut sinkku koko ikänsä niin miten ne naiset nytkään olisi yhtään sen enempää kiinnostuneita varsinkin itseään vanhemmasta miehestä. Sitä tapahtuu vain palstalla ei reaali maailmassa.
Tuttavissani hyvin monilla pareilla mies on vanhempi tai merkittävästi vanhempi, ikäeroa on 4-14 vuotta . Minusta se on ihan ilmiö. Helsingissä kolmekymppiset miehet ovat todella vaikeita sitoutumaan, siksi varmaan moni nainen lopulta yli nelikymppisen tavatessaan ihastuu vakauteen.
Jälleen näin sosiologina herää kiinnostus:
Onko tämän kommentin tavoitteena yrittää vaikuttaa naisten asenteisiin yrittämällä uskotella, että tuo olisi yleistä? Vai jokin muu?
Koska noinhan ei ole. Ikäero on kääntymässä päinvastoin, vaikka se ei vielä virallisissa tilastoissa näy (koska ei juurikaan ole olemassa tilastoja seurustelusuhteista, vain avo-/avioliitoista): yhä useammin naiset haluavat itseään nuoremman miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1,1 % miehistä tulee ensimmäistä kertaa isäksi 40-vuotiaana. Jos olisin nainen ja olisi samanlainen tilasto, niin ymmärtäisin kyllä, että todennäköisyyteni on hyvin, hyvin pieni, ihan riippumatta siitä, kuinka paljon ikäisissäni on naisia, jotka haluaisivat esikoistaan vasta tuossa iässä.
Mutta käännä toki tuo mielessäsi parhain päin ja anna vuosien vieriä...
Ja keskity sinä nyt vain toistamaan tuota 1.1 prosenttia, ilman että yrität itse ajatella yhtään sen pidemmälle :D
Nelikymppinen mies, joka myy itseään sentit ja kilot ja eurot ja lihakset edellä ei kyllä kiinnosta yhtään. Tässä iässä sitä odottaa jo vähän enemmän, kun parisuhdehistoriaa on jo reippaasti takana. Tulee sellainen vaikutelma että ap:lla ei ole. Siihen on varmaan syynsä, enkä olisi erityisen kiinnostunut selvittämään niiitä syitä.
Henkiset arvot. Ne ratkaisevat. Tuosta kuvauksesta ne eivät käy ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Henkiset arvot. Ne ratkaisevat. Tuosta kuvauksesta ne eivät käy ilmi.
On tosiaan kuivan oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppinen mies, joka myy itseään sentit ja kilot ja eurot ja lihakset edellä ei kyllä kiinnosta yhtään. Tässä iässä sitä odottaa jo vähän enemmän, kun parisuhdehistoriaa on jo reippaasti takana. Tulee sellainen vaikutelma että ap:lla ei ole. Siihen on varmaan syynsä, enkä olisi erityisen kiinnostunut selvittämään niiitä syitä.
😅
Minua ei kiinnosta lastensaanti, joten muita kohtia ei tarvitse edes miettiä.
Voisin tehdä sinusta äidin ja olla rakastava aviomies.