Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tosi moni on jo 35-vuotiaana todella elähtänyt?

Vierailija
01.05.2023 |

Koskee yhtälailla naisia ja miehiä. Ryhti on romahtanut ja maha on pullea, kasvojen iho ahavoitunut ja ryppyinen, hiukset roikkuu rasvaisina pitkin päätä tai hapsottavat kuivina epämääräisestä ponnarista. Päälle on kiskaistu lököttävät collegehousut ja nyppyyntynyt paita, jalassa linttaan astutut lenkkarit.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintavat ja geenit. Mun kosmetologi ei uskonut, että olen yli 40. On itse reilusti alle ja enemmän ryppyjä kuin mulla. Vaikka varmasti on ottanut kaikki mahdolliset hoidot ja kalleimmat rasvat.

Mulla vaikuttaa geenit. En liho eikä tule ryppyjäkään kuin lähemmäs kuusikymppisenä. Ja tupakkaakin on tullut joskus potettua. Ruokavalio ei ole priimaa. Mutta ei geenit pelasta jos joka päivä alkoaja tupakkaa käyttää ja marinoi itsensä sokerilla.

Sokeri on pahin. Vanhetaa soluja auringon ohella hyvin nopeasti. Sokerijuomat erityisesti tuovat myös huomaamattomoa kaloreja. Itse juon vain vettä ja joskus kuivaa valkoviiniä. Auringolta suojautuminen myös tärkeää.

En halua lannistaa mut arvaa mitä? Se kehui sua siksi, että saa susta hyvän maksavan asiakkaan jatkossakin.

Voi olla, mutta tätä on käynyt ennenkin, myös lääkärissä. Toinen kosmetologi kysyi, olenko ottanut botoxia otsaan. Mammografiassa hoitaja kyseli moneen kertaan onko implantit. Tiedän, sen kuuluu kysyä, mutta eikö kerta riitä? Tissini eivät siis iästä ja imetyksestä huolimatta roiku yhtään. Vielä. Joku päivä munkin naama ja tissit roikkuu. Ja se on ihan ok. Mutta kyllä geenien pitää paljon vaikuttaa.

Siis e voi muuta sanoi kuin että VAU! Mikä valioyksilö. Kiitoskiitoskiitos että olemme saaneet sinut tänne muiden ryppyisten ja rahvaiden joukkoon.

Vierailija
82/94 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin näytän ihan äidiltäni. Ja oon 35. Luulin ettei niin käy ja voin tähän itse vaikuttaa, kun vaan jumppaan ja lenkkeilen ja jätän sokerin ja viljat. Mut ei. Ei auta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä tuo 35 v tuntuu olevan jonkinlainen rajapyykki, jonka kohdalla osa ihmisistä mammaantuu ja pappaantuu, ja osalla ei ikä tunnu hidastavan mitään. Olisiko työelämä, lapset ym. mikä saa väsymään, eikä tule liikuttua, harrastettua jne?

Itse olen yli 35 ja en ole mammaantunut. Elämäni on ollut erittäin stressaavaa eikä terveyskään ole hyvä. Ruumiinrakenne ja iho on vaan sellaiset, joissa ikä ei niin helposti näy ja lisäksi olen pyrkinyt hoitamaan erityisesti kasvoja, enkä ole koskaan auringossa. Hiustenkasvu hidastui ja kuukautiskierto harveni jo ennen 30v yhtäkkiä. En tiedä onko aikainen pre-menopaussivaihe jotenkin aiheuttanut, että romahdus ei ole yhtäkkinen vaikka alkoi aikaisin.

Vierailija
84/94 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säikähdän välillä kun kävelen peilin ohi ja katson, että olenko tuo minä. Mieli on kuin nuorella tytöllä mutta peilistä katsoo joku aikuinen , elähtänyt tyyppi. Elämä ollut aika kovaa viimeiset vuodet, sairastelua ja vaikka mitä stressiä.

Vierailija
85/94 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se normaalia ole, että on jo 35-vuotiaana naisena rupsahtanut.

Sidekudostyypit on perinnöllisesti erilaisia, se ainakin vaikuttaa... Niin ihoon kuin ryhtiin.

Lisäksi, päihteet ja stimulantit kuulemma nopeuttaa vanhenemista. Syytä ei täysin tiedetä.

Edelliseen ehkä liittyy vaikea elämä. Unenpuute ja huono ruokavalio voi aiheuttaa pöhötystä. Aliravitsemus saa kasvot näyttämään riutuneilta. Kai raskas fyysinen rasituskin rumentaa kasvoja, vuosia jatkuessaan; epäsäännöllisyys ainakin rumentaa!

Jos on ollut menetyksiä ja suruja, voi käydä niin, että parin vuoden päästä (tyypillisesti) vireystilaan liittyvä hormonisäätely alkaa jo vähän häiriintyä, ja kyllähän se sitten herkästi näkyy koko kehossa. Entä hormoonien syöminen ehkäisykeinona jo toista vuosikymmentä, mahdollisesti? Miten se vaikuttaisi ulkonäköön?

Rupsahtaminen olisi vuosien tulos siitä, kuinka mieli kokee biologisen ikänsä mielekkyyden. Ellei sitten ole niin, ettei mikään pysyvästi hetkauta ikääntymisprosessia. Eihän me edes tiedetä, mihin ikääntyminen perustuu.

Vierailija
86/94 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä hormoonien syöminen ehkäisykeinona jo toista vuosikymmentä, mahdollisesti? Miten se vaikuttaisi ulkonäköön?

Ne ainakin toimii kollageenin synteesiä vastaan.

Vierailija
87/94 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ne jotka suhtautuu itseensä kriittisemmin on kaikista kauneimpia ja parhaiten säilyneitä. Jos nyt vaikka nähtäis tähänkin ketjuun kommentoineet.

Vierailija
88/94 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viddu mitä paskaa taas. Ihan sukupuolesta riippumatta 35v on vielä ihan fressin näkönen jos vaan on jaksanut pitää itsestään huolta. Joo jonnekin kaksvitoseksi pääsee vaan olemalla nuori, mutta sitten pitää jo jotain tehdäkkin. Kyllä itseäkin säälittää kun kolmikymppisillä miehillä kaljamaha roikkuu ja ryhti on kasassa. Mutta ei se siitä iästä johdu vaan siitä, että ei tee mitään asialle. Ja naisilla tietty sama juttu. 

Itse ainakin näytän nyt 37 vuotiaana tasan samalta miltä 10 vuotta sitten. Painokin on melkein kilolleen sama. Naaman iho on tietenkin vähän elämää nähnyt, mutta sillä ei voi mitään. Varmaan sekin näyttäisi paremmalta jos jaksaisi panostaa kasvonhoitoon edes vähän.

35v on vielä nuori ihminen jos sitä haluaa olla. 

Luultavasti osa "rupsahtaneista" on vain väsyneitä, sairaita, tai ei tarpeeksi laittautuneita silmää hämäämään.

Mutta oikeasti nuorena rupsahtaneitakin on.

Vierailija
89/94 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viddu mitä paskaa taas. Ihan sukupuolesta riippumatta 35v on vielä ihan fressin näkönen jos vaan on jaksanut pitää itsestään huolta. Joo jonnekin kaksvitoseksi pääsee vaan olemalla nuori, mutta sitten pitää jo jotain tehdäkkin. Kyllä itseäkin säälittää kun kolmikymppisillä miehillä kaljamaha roikkuu ja ryhti on kasassa. Mutta ei se siitä iästä johdu vaan siitä, että ei tee mitään asialle. Ja naisilla tietty sama juttu. 

Itse ainakin näytän nyt 37 vuotiaana tasan samalta miltä 10 vuotta sitten. Painokin on melkein kilolleen sama. Naaman iho on tietenkin vähän elämää nähnyt, mutta sillä ei voi mitään. Varmaan sekin näyttäisi paremmalta jos jaksaisi panostaa kasvonhoitoon edes vähän.

Naisilla ikääntyminen näkyy äkillisesti vasta 40+, luulen.

Vierailija
90/94 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aloittajan ajattelemat naiset olisivat vain hiukan etuajassa.

Vierailija
91/94 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti osa "rupsahtaneista" on vain väsyneitä, sairaita, tai ei tarpeeksi laittautuneita silmää hämäämään.

Mutta oikeasti nuorena rupsahtaneitakin on.

Varmasti poikkeuksiakin on. Miehillä esim kaljuuntuminen on aika ikävä juttu ja se voi kyllä alkaa jo parikymppisenäkin. Sitten joko spedeillään tai vedetään kaikki pois.

Vierailija
92/94 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä vaan ole nähnyt ryppyisiä ja ahavoituneita kolmekymppisiä :D

Sit et ole paljon uutisia seurannut. Moni poliitikkokin on samaa sarjaa.

Vierailija
93/94 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä säikähdän välillä kun kävelen peilin ohi ja katson, että olenko tuo minä. Mieli on kuin nuorella tytöllä mutta peilistä katsoo joku aikuinen , elähtänyt tyyppi. Elämä ollut aika kovaa viimeiset vuodet, sairastelua ja vaikka mitä stressiä.

Moni nainen kuulemma huomasi sulkujen (lockdownien) aikana vanhenneensa, kun rupesi käyttämään enemmän ipadiä tms. ja näki heijastuksen kasvoistaan laitteen mustalta pinnalta. Ei siinä kovin vanha tarviikkaan olla, kun kumartaa laitteen ylle, niin heijastus onkin todellisuutta rumempi! Ehkä vain lapsille ja teineille valaistuksella ja kuvakulmalla ei ole väliä...

Vierailija
94/94 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa olutta ja siideriä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi