Miten tosi moni on jo 35-vuotiaana todella elähtänyt?
Koskee yhtälailla naisia ja miehiä. Ryhti on romahtanut ja maha on pullea, kasvojen iho ahavoitunut ja ryppyinen, hiukset roikkuu rasvaisina pitkin päätä tai hapsottavat kuivina epämääräisestä ponnarista. Päälle on kiskaistu lököttävät collegehousut ja nyppyyntynyt paita, jalassa linttaan astutut lenkkarit.
Kommentit (94)
Semmosta tää elämä on. Ihminen vanhenee
Miehet varsinkin rupsahtaa siihen 40 vuoden tietämillä. Ihan järkyttävää. Tämän olen huomannut siitä kun työni puolesta näen asiakkaiseni syntymäajat.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen näköjään vähän eri tahtiin.
No sinä voit sitten loistaa näiden elähtäneiden rinnalla.
Moni lapsuudenystävä on sitä mieltä, että elämä päättyy kolmekymppisenä, että se oli se nuoruuden aika, jolloin haettiin kokemuksia ja nyt pitää sitten loput 60-80 vuotta muistella näitä siiderin kultaamia hetkiä.
En minä ihmettele, että ulkoinen olemus heijastelee sisäistä kuoliota.
Joo, niin olen. Syynä voisi olla uuvuttava työ yhdistettynä pikkulapsiarkeen. En varmaan näyttäisi tältä, jos olisi illat aikaa ja jaksamista harrastaa liikuntaa ja rentoutua. Työelämän vaatimukset on ihan järkyttävät.
Jostain syystä tuo 35 v tuntuu olevan jonkinlainen rajapyykki, jonka kohdalla osa ihmisistä mammaantuu ja pappaantuu, ja osalla ei ikä tunnu hidastavan mitään. Olisiko työelämä, lapset ym. mikä saa väsymään, eikä tule liikuttua, harrastettua jne?
En minä vaan ole nähnyt ryppyisiä ja ahavoituneita kolmekymppisiä :D
Asia vauvaa sinua miksi? Yrität vanhenemisenpelossa elää ikuista nuoruutta?
Vierailija kirjoitti:
Kunnostaan voi silti pitää huolta. Aika moni rupsahtaa nopeammin kuin tarvitsisi, koska elämänmalli nykyään on hyvin passiivinen.
Se on todella kumma rajapyykki tuo 30 ikävuosi. Siihen mennessä moni näyttää yhtäkkiä räjähtävän ylipainoisiksi vaikka koko aiempi elämä oltu solakkana.
Nii-i, ajatella. Entäs mä 54 v.
Miksei prkl kaikki vaan keskity omasta ulkomuodostaan huolehtimiseen. Mitä widdua ihmiset hommaa lapsia, käy töissä. Kantaa vastuuta milloin mistäkin?
35 vuotias alkaa olla jo parhaat päivänsä nähnyt. Jos elää vaikka 70 vuotiaaksi, niin on nyt keski-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet varsinkin rupsahtaa
siihen 40 vuoden tietämillä. Ihan järkyttävää. Tämän olen huomannut siitä kun työni puolesta näen asiakkaiseni syntymäajat.
Ja sitten vielä miehet elävät harhoissaan että ovat nuorekkaita hopeakettuja joita parikymppiset naiset himoitsevat. Samaan aikaan ne keski-ikäiset naiset eivät heille kelpaa. Ja sitten katkeroidutaan kun ne nuoret pimut eivät edes vilkaisekaan hopeakettua.
Vierailija kirjoitti:
Asia vauvaa sinua miksi? Yrität vanhenemisenpelossa elää ikuista nuoruutta?
Asia vauvasi minua niin pahasti, että nyt käytän taas vaippoja.
Koskee ennen kaikkea suomalaisia naisia. Laadukkat miehet ovat elämänsä kunnossa 35v ja siitä 10 vuotta eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Se on todella kumma rajapyykki tuo 30 ikävuosi. Siihen mennessä moni näyttää yhtäkkiä räjähtävän ylipainoisiksi vaikka koko aiempi elämä oltu solakkana.
Eikä välttämättä edes ylipainoisiksi vaan vähän löllöiksi ja ryhdittömiksi.
Vierailija kirjoitti:
En minä vaan ole nähnyt ryppyisiä ja ahavoituneita kolmekymppisiä :D
Tämä. 35 on nuori. Etenkin tuo ahavoitunut on uskomaton luonnehdinta, kun edes 75-vuotiaat eivät ole sitä.
Vierailija kirjoitti:
Just näin, vaikka elämän tärkein tarkoitus on solakkuus. Siis widdu jos sattuisi kuolemaan ylipainoisena :O
Hikihommat pitää kunnossa .