Kävin paikallisessa ärrässä tekemässä 1€ ostokset ja kauppias huokasi syvään
Meidän kylässä on ollut vuosia ärrä, jossa yrittäjänä mukava keski-ikäinen nainen. Ärrän vieressä on kaikki ruokakaupat, joista lähin avoinna vähintään silloin, kuin ärräkin. Itse käyn enää todella harvoin jos koskaan tossa ärrällä, mut tänään menin kun halusin äkkiä saada jonkun nannan.
Sama kauppias oli tiskin takana, kuten aina, koska ei varmaan varaa palkata ketään etenkään pyhäisin. Tämä nainen vetää siis aivan jäätäviä työviikkoja ja tavara ei liiku, koska kaupat. Tä on kuitenkin niin pieni kylä, että en usko et täällä mikään takeawaykaan juuri liikkuu ja kaupasta saa senkin, siis kahvin ja pullan mukaan halvemmalla.
Tämä nainen oli joskus vielä ihan iloinen, mutta nyt oli vaan todella väsyneen oloinen. Kun tulin kassalle kourassa kasa imeskelykarkkeja ja kysyin, oliko nämä tosiaan eurolla, häneltä pääsi syvä huokaus ja "kyllä". Ne otin ja lähdin ja kävi kyllä sääliksi kauppiasta. Taitaa olla niin, että kaikki päivät töissä ja viivan alle ei jää mitään.
Tällä hetkellä ärrän sivuilla 8 sivua avoimia kauppiaspaikkoja=0
Kommentit (6)
Ennen kioskeista sai jotain mitä ei kaupoista löytynyt. Nykyään nuo menee kiinnikin jopa aikaisemmin. Vaikea nähdä pitkää tulevaisuutta.
Ei toi vielä mitään. Kalustekaupassa oli tarjouksessa tyynyjä ( olikos euron vai kaksi euroa). Astuin liikkeeseen sisään, tosi iso kauppa kokoa kun jalkapallokentällä. No eniveis, näin just että myi yhdelle asiakkaalle tälläiset tyynyt ja asiakas käveli ne tyynyt kädessä ovesta ulos. Sitten tulen minä ja kysyn niitä tarjoustyynyjä. Niin pää matalalla lähti sinne kauas takavarastoon hakemaan mulle niitä tyynyjä lomps lomps lomps ( just siis sille edellisellekkin hakenu). Varmaan oli tosi tyytyväinen kävellessään ees taas pitkät matkat ja kassaan kilahti yhteensä mahtavat max. 8e.
Meidän Ärrällä on aina porukkaa, mutta esim. noista aloituksen karkeista oli laitettu lappu, joka kielsi niiden hiplaamisen. Vähän hassua, koska niissä on tukevat muovit päällä, kyllä ne sen koskemisen kestävät...
Vieressä on alakoulu, joten lapsissa on myös paljon asiakkaita, en itse ehkä silloin laputtaisi noin ikävään sävyyn.
Olin ärräl töissä vielä sillon kun rautakirja omisti ne. ja tais oöla että siihen aikaan oli myyty just norjalaisille. pomot sanoi, että ei tule mitään tapahtumaan lähivuosina. no kuinkas kävikään?
miks ne möis niitä kioskeja kauppiaille, jos ne olis tuottavia? sillonhan firma ite pitäisi ne jotta tulis rahaa enemmän
Joo, ei kioskeilla ole enää sellaista asemaa kun vaikka vielä 90-luvulla kauppojen niukempien aukioloaikojen suhteen.
Pikkukylä meilläkin ja palvelut kuihtuneet. Juuri se on ehkä Ärrän pelastus täällä. Kahvipaikkoja kun ei ole viikonloppuisin ja iltaisin muita auki ja kyläläiset kokoontuu sitten Ärrälle.