Matkailijoiden kokemuksia ja vinkkejä Kööpenhaminasta?
Täällä varmaan ihmisiä jotka ovat käyneet Kööpenhaminassa, niin antakaan nyt hyviä vinkkejä! Kertokaa matkakokemuksianne, missä kannattaa käydä jne.
Olemme miehen kanssa kahdestaan menossa vajaan viikon reissulle ja päädyimme Kööpenhaminaan. Ajankohtana kesäkuun loppu. Vaikka ei ole lapsia mukana niin mietimme silti, että voisi käydä Legolandiassa. Onko sinne miten kätevää kulkea julkisilla? Autonvuokraus sopisi mulle, mutta epäilen, että mies ei siitä innostu kun ei ole koskaan ulkomailla autoa ajanut. Toki en ole vielä kysynyt asiasta. Itselläkin toki ajokortti on ja voisin autoa ajaa.
Kommentit (63)
Pahoittelen heti, että kummoisia vinkkejä ei ole antaa. Viime kesänä kävin Kööpenhaminassa ja minustakin se oli jokseenkin ahdistava kaupunki.
Nyhavnin alue oli enemmän turistirysä kuin Alanyan basaari! Tivoliin mentiin heti kun se avattiin, mutta silti paikka oli ääriään myöten täysi. Laitteisiin ja ruokapaikkoihin sai jonottaa jopa tunnin. Varmasti on kaunis paikka illalla tai joskus jouluna, mutta kesällä ei jäänyt mieleen kuin älytön ryysis.
Kauempana keskustasta oli kivoja puistoalueita, mutta muuta hyvää en Köpiksestä keksi. Tai no Rundetaarnin näköalatorni oli hyvä vierailukohde.
Legoland on tosi kiva! Aikuinenkin viihtyy. Kesäkuussa ei ollut vielä pitkiä jonoja, kun paikalliset lapset aloittaa lomansa vasta juhannukselta. Yötä oltiin Vejlen pikkukaupungissa. Se oli mukava paikka ja olisin mielelleni käynyt muissakin lähialueen kaupungeissa. Vaikuttivat mielenkiintoisilta.
Junalla kuljettiin ja se oli helppoa. En kyllä päiväreissua tekisi Köpiksestä Legolandiin. Sinne ei juna mene vaan on vaihdettava Vejlessä bussiin, jollei siis autolla mene.
Mutta matkustaminen on yleisesti ottaen mukavaa ja saatatte hyvinkin tykätä Kööpenhaminasta. Mukavaa matkaa!
Vierailija kirjoitti:
Tanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köpiksestä on legolandiin jotain 260 kilometriä että ne ei ole ihan vierekkäin. Jos menisin legolandiin nin se olisi vähintään yön yli reissu, aamulla ajo Billundiin, iltapäivä Lego housessa, seuraava päivä menee huvipuistossa ja illaksi takaisin köpikseen.
Kyllä mä sen tiedän, että on tuon verran matkaa sinne.
Hienoa! Sitten varmaan tiedätkin, mutta sanon kuitenkin että päiväreissuksi varsinkin julkisilla se on aika rankka, eikä ne julkiset välttämättä mene hyvillä aikatauluilla. Varmaan tiedätkin, että siinä legolandin vieressä on Lego house, joka on sekin mielenkiintoinen.
Oletan, että teillä oli Legolandiin suunnitteilla yön yli reissu. Tämä siis sillä oletuksella, että tiesitkin jo välimatkan pituuden. Itse oletan, että ~260 km edes takaisin yhtenä päivänä olisi rankka reissu. Minulle se olisi, teistä en tiedä. Siksipä matkavinkkini on: Jos menisin legolandiin nin se olisi vähintään yön yli reissu, aamulla ajo (tai bussi) Billundiin, iltapäivä Lego housessa, seuraava päivä menee huvipuistossa ja illaksi takaisin köpikseen.
Ei meitä huvipuistot enää kiinnosta.
Ette siis ole kiinnostuneita huvipuistosta, mutta haluatte legolandiin? Ok. Oletan siis, että teitä kiinnostaa se miniland? Sen katsoo nopeasti. Jopa niin nopeasti, että itse en sen takia matkustaisi tuntitolkulla ja maksaisi yli 40€/hlö siitä riemusta. Mutta toki tämänhän sinä tiesitkin, että liput on hintavat ja miniland aika pieni.
Toinen vastaaja sanoo, että minä viihdyin Minilandissa hienosti ja olisin katsonut niitä vaikka koko päivän. Loputtomasti yksityiskohtia ja vielä kun osa paikoista oli tuttuja, niin niitä oli kiinnostava tutkia.
Vaikkei laitteissa kävisi, niin onhan alue ihan hauskasti rakennettu.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä mä just luin? Mies ei uskalla ajaa autoa ulkomailla? 😂😂😂
Tuolla luetunymmärtämisellä ei pitäisi olla paljonkaan varaa naureskella.
Jos haluaa kiertää ne pakolliset nähtävyydet, niin parista paikkaa lähtee sellaisia tunnin laivaristeilyjä joka kiertää katsomassa kuninkaanlinnan, oopperatalon, pienen merenneidon jne. päänähtävyydet. Se oli mukavaa vaihtelua kaupungilla kävelyyn vaikka ne nähtävyydet ei kummoisia olekaan.
Kelpaako Köpiksessä asuneen näkemykset, vai kaipaatko enemmän vain turistinäkökulmaa? :)
Ajaminen on helppoa, mutta jos ajat varsinaisen Köpiksen alueella, niin fillareita vaan joutuu vähän katsomaan. Pyörille on kuitenkin omat liikennevalonsa ja jengi noudattaa aika hyvin liikennesääntöjä, eli kukaan tuskin sinkaisee eteen varoittamatta pyörän kanssa kuten Suomessa tuntuu olevan tapana. Köpiksen ulkopuolella ajaminen on todella helppoa jos nyt suomalaisessa liikenteessä pärjää. Niin joo, ja kallista. On se ajaminen kallista Suomessakin, mutta Tanskassa vielä kalliimpaa. Tietulleja ei pahemmin ole kuitenkaan, Ison-Beltin silta tais maksaa jotain, en tiedä miten nykyään.
Mønin saari on luontokohteena kiva, kaupungeista tykkään Århusista ja Roskildesta. Jos taide kiinnostaa, niin luonnontieteellinen museo ja kansallismuseo on (oli?) Köpiksessä ilmaisia. Kasvitieteellinen puutarha on aika nähty, mutta hieno paikka sinällään. Ja jos taide kiinnostaa, niin nykytaiteen museo Louisiana (maksullinen), on joitain kymmeniä kilometrejä Köpiksestä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä mä just luin? Mies ei uskalla ajaa autoa ulkomailla? 😂😂😂
Vit tuako sitä pitää räköttää? Oletko joku heikkomieli?
En kyllä Legolandiin menisi aikuisten kesken. Enkä tajua miksi mennä, jos ei huvipuistot kiinnosta?? Kallis turistirysä ja nimenomaan huvipuisto, kaikenlaista härveliä täynnä.
Miksi Köpis on jonkun mielestä ahdistava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christianiassa kannattaa käydä. Se vapaakaupunki.
Mun mielestä se oli ihan älyttömän ahdistava mesta. Ei siis mitään pelottavaa kylläkään, mutta pilvi haisee joka puolella ja kaikki ihmiset näyttää, no just siltä ku elämäntyökseen pilveä polttavat näyttää. Mitään hienoa siinä ei ollut.
Ei kaikessa pidäkään mitään hienoa olla. Auschwitzissakin käy miljoonia turisteja.
Tanska on aika turha, kallis ja vähän mitään nähtävää. Sanoinko jo kallis. Kallis.
Vierailija kirjoitti:
Tanska on aika turha, kallis ja vähän mitään nähtävää. Sanoinko jo kallis. Kallis.
Mulle jäi Kööpenhaminasta sama mielikuva. Maaseudulle haluaisin kyllä tehdä reissun.
Madonnan keikalle olis Köpikseen lippuja. Ja paljon onkin jäljellä
https://www.ticketmaster.dk/event/madonna-the-celebration-tour-billette…
Vierailija kirjoitti:
Madonnan keikalle olis Köpikseen lippuja. Ja paljon onkin jäljellä
https://www.ticketmaster.dk/event/madonna-the-celebration-tour-billette…
Vieläkö se on elossa? Saako rahat takaisin, jos se ehtii kuolla vanhuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa kiertää ne pakolliset nähtävyydet, niin parista paikkaa lähtee sellaisia tunnin laivaristeilyjä joka kiertää katsomassa kuninkaanlinnan, oopperatalon, pienen merenneidon jne. päänähtävyydet. Se oli mukavaa vaihtelua kaupungilla kävelyyn vaikka ne nähtävyydet ei kummoisia olekaan.
Näihinkin oli viime kesäkuussa tihkusateisena päivänä valtavat jonot. Amsterdamissa pääsi heinäkuun helteissä suoraan laivaan ja oli valinnanvaraakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Köpis on jonkun mielestä ahdistava?
Ihmispaljous keskustan alueella oli sellainen, että massan mukana oli kuljettava. Kyllähän siellä Amagerin rannalla ja muualla syrjemmässä oli mukavaa, mutta keskustassa liikkuminen oli pelkkää hanhenmarssia. Ja olen kyllä matkustanut muuallakin. Sellaista se oli kuin eilen vappuaattona Helsingissä (en ollut paikalla, katsoin uutisista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christianiassa kannattaa käydä. Se vapaakaupunki.
Mun mielestä se oli ihan älyttömän ahdistava mesta. Ei siis mitään pelottavaa kylläkään, mutta pilvi haisee joka puolella ja kaikki ihmiset näyttää, no just siltä ku elämäntyökseen pilveä polttavat näyttää. Mitään hienoa siinä ei ollut.
On ahdistava, mutta silmiä avaava. Minulle yksi maailman top 10 matkailukokemuksesta. Muita ovat olleet Taj Mahal, Alcatrazin vankila, Husky Bar Saariselällä, ja ne 6 muuta.
Kööpenhamina on aivan loistava turistikaupunki. Kovin pohjoismaalainen, hieman keski-eurooppalainen, vapaamielinen.
Pakollista käytävää on Pieni merenneito-patsas, maailman vanhin huvipuisto Tivoli, Christianian vapaakaupunki ja Nyhavnin satama-alue (josta kannattaa hotelli ottaa). Hyvän ruuan ystäville paljon vaikkapa Michelin-ravintoloita.
Selkeästi Pohjolan hienoin kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Kööpenhamina on aivan loistava turistikaupunki. Kovin pohjoismaalainen, hieman keski-eurooppalainen, vapaamielinen.
Pakollista käytävää on Pieni merenneito-patsas, maailman vanhin huvipuisto Tivoli, Christianian vapaakaupunki ja Nyhavnin satama-alue (josta kannattaa hotelli ottaa). Hyvän ruuan ystäville paljon vaikkapa Michelin-ravintoloita.
Selkeästi Pohjolan hienoin kaupunki.
Tässä oli ihan rehellinen yhden ihmisen hyvän mielen mielipide. Jokuhan tästäkin alapeukun otti. Fiksumpaa olisi vastata kommentilla, jossa kertoo eriävän mielipiteen perusteluineen.
Tivoli on kiva, ilman lapsiakin, kivoja ruokapaikkoja löytyy Tivolin sisältä. Kallis kaupunki kaiken kaikkiaan Me kävimme eläintarhassa, tykättiin. Metrolla kulkeminen helppoa. Turisteille suunnattua veneajelua suosittelen. Nyhavnin alue oli mielestäni kiva, käytiin useasti..ja lisäksi pääostoskatu.
Ette siis ole kiinnostuneita huvipuistosta, mutta haluatte legolandiin? Ok. Oletan siis, että teitä kiinnostaa se miniland? Sen katsoo nopeasti. Jopa niin nopeasti, että itse en sen takia matkustaisi tuntitolkulla ja maksaisi yli 40€/hlö siitä riemusta. Mutta toki tämänhän sinä tiesitkin, että liput on hintavat ja miniland aika pieni.