4 miljoonaa suomalaista ei kiinnosta Helsingin vappu.
Tuosta uutisoidaan ja näytetään niinkuin se olisi jokin ainoa oikea tapa juhlia vappua ja YLEn kautta kiinnostaisi koko valtakuntaa. Känniääliöt roskaa ja hilluu sekä muita paremmat ihmiset laulaa, pitää puheita ja sormi pystyssä juovat viltin päällä samppanjaa.
Tiedoksi, ettei se muualla Suomessa kiinnosta mitenkään.
Kommentit (33)
Totta, ei kiinnosta eikä ole ikinä kiinnostanut.
Yle voisi joskus näyttää vappua pohjoisessa. Ohjelmat ovat liikaa
Helsinki keskeisiä, niinkuin elämää muualla ei olisikaan.
Kyllä. Säälittävää pönötystä ja ryyppäystä Helsingin vappu, oikein myötähäpeä tulee moisista pelleistä.
Olisivat voineet tehdä koosteen koko suomesta. Miten juhlitaan Hangosta Utsjoelle.
Tulihan tv5 Turun vapusta suoraa kuvaa.
Turussa on paljon sivistyneempää porukkaa ja vaopumieli
Huvittavaa ylipäätänsä kun vapun pitäisi olla työväenjuhla niin vappua juhlii lähinnä opiskelijat,korkeakoulutetut,yliopillaat ja ylemmättoimihenkilöt. Juhliiko työväenluokka vappua edes? :D
Missäs ne duunarit on kun ne ei vappua juhli? :D
Vappu on niiden parempien ihmisten juhla eli valkolakkien sekä haalariporukan :D
Helsinki on Suomen napa. Minäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Säälittävää pönötystä ja ryyppäystä Helsingin vappu, oikein myötähäpeä tulee moisista pelleistä.
Samanlaista pönötystä ja ryyppäystä se on ympäri Suomea, mutta olisi kuitenkin vaihtelun vuoksi kiva nähdä paikkoja ja säätä ympäri Suomea.
Mua ei kiinnosta Helsingin Vappu vaikka asun Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Turussa on paljon sivistyneempää porukkaa ja vaopumieli
Sekin olisi mukava nähdä Yleltä.
Asun Vantaalla. Ikinä en ole käynyt Helsingissä vappuna.
Samaan viime päivinä kiinnittänyt huomiota. "Näin Helsingissä juhlitaan ", "tältä vappusää näyttää" (=Helsingissä) ja "tätä Helsingissä syödään vppuna" jne. Ihan ok uutisia esim Hesarille ja paikallismedioille mutta jos media kutsuu itseään valtakunnalliseksi, pitäisi vähän panostaa laajemapaan uutisointiin.
En itse koko vappua juhli koska kyseinen juhla ei minua kosketa, en ole ylioppilas tai korkeakoulutettu. Siihen päälle vielä se että olen absolutisti.
M32
En kyllä jaksaisi mitään böndevappua seuratakaan.
Minua kiinnostaa enemmän nähdä kuvia muiden kaupunkien vapusta ihan siksikin, että on mukava nähdä vanhoja asuinpaikkoja ja maisemia sekä sitä miten kevät edistyy muualla suomessa. Ei kärpäsen kakan vertaa kiinnostaa akateemiset pissanvärisissä lakeissaan Helsingissä
Helsinki on Suomen suurin kaupunki.
Joten tottahan Helsingistä silloin uutisoidaankin eniten.
Enitenhän siellä sakkia liikeessä, toreilla, puistoissa piknekeillä, vappulounailla, pubeissa, ravintoloissa.
Helsinki on Suomen suurin opiskelukaupunki.
Eikä kyllä tämän meidän maakunta sanomalehden sivuilla ollut Helsingistä mitään Vappu-uutisia.
Paitsi se Mantan lakitus, jota ei voi ensi vappuna -24 voi
tehdä.
Asun Helsingissä ja viihdyn täällä mutta olen ap'n kanssa täysin samaa mieltä. En vietä vappua erikoisemmin mutta olisi kyllä ihan kiva saada joitain lähetyksiä muualta Suomesta. Erityisesti aivan pohjoisesta ja itä-rajalta.
Vierailija kirjoitti:
Yle voisi joskus näyttää vappua pohjoisessa. Ohjelmat ovat liikaa
Helsinki keskeisiä, niinkuin elämää muualla ei olisikaan.
Mitä niissä Lapin vapunvietoissa on nähtävää?
Pakkasta, lunta maassa vielä monia kymmeniä senttejä.
Räntää tai lunta tulee kuin Esterin perseestä.
Ei siellä ole porukkaa liikenteessä ulkona juuri olkenkaan.
Minua kiinnostaa. En ole ajattelussani niin paikkariippuvainen.