Saakohan tänään siivota?
Kommentit (8)
Mä olen jo imuroinnut ja pessyt pyykkiä. Ei nyt ole pyhäpäivä, vaikka on töistä vapaata.
Saa siivota. Vappu ei ole kirkollinen pyhäpäivä. Käytin aamulla klo 9 koiran lenkillä ja lähellä olevassa kerrostalossa, jossa on julkisivuremontti meneillän, oli jo työmiehet hommissa. Toivottavasti kukaan talon asukkaista ei ollut pahassa krapulassa ja kuvitellut, että vappupäivänä saisi nukkua aamulla pitkään.
Meillä alakertalainen imuroi parhaillaan. Kuuluu kerrostalossa, kun meillä on ihan hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä alakertalainen imuroi parhaillaan. Kuuluu kerrostalossa, kun meillä on ihan hiljaista.
Niin ja imurin ääni ei kuulu vaan suuttimen laahaminen pitkin lattiaa ja huonekalujen siirtely.
Siivota saa juuri silloin kuin itse katsoo parhaaksi, kunhan kerrostalossa ei siivoa äänekkäästi hiljaisuuden aikana.
Vaikka ei ole kirkollinen pyhäpäivä, on imurointi tai muu vastaava vappuna melkein yhtä epäsopivaa kuin olisi itsenäisyyspäivänä - tämä vain henkilökohtainen mielipide, mutta henkilöitä ovat naapurustoissa muutkin, joten mieluummin kunnioittaisin kuin panisin omat siivousmielitekoni ensisijaisiksi.
Ei saa, uskonnollisten juhlien aikana siivoaminen on kirkkolaissa kielletty. Päivi Räsänen tekee tarkastuksia alueellanne