Onko tämä tosiaan nykyajan normaali, että kun kerrostalossa lapsiperhe kulkee porraskäytävässä, niin lapset pitää aina ihan jäätävää meteliä?
Ei edes yritetä opettaa käytöstapoja, että kuljettaisiin hiljaa ja rauhallisesti?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Kaiteiden kolistelu on outo tapa, etenkin jos sitä tehdään aina jollakin mailalla treeneihin mennessä tai palatessa.
Venäläisillä (joita minulla ei enää nykyään onneksi ole naapureina) on myös tapana laittaa tottelematon taapero yksin kerrostalon porraskäytävään itkemään, vaikka on todella vaarallista jättää alle kouluikäinen yksin porraskäytävään varsinkin lapsen ollessa poissa tolaltaan. Siellä jos putoaa portaissa tai kaiteelta voi käydä huonosti. Lapsi ei siis pääse kotiinsa kun ovi on lukossa. Tuota on tehnyt useampi venäläinen naapuriperhe.
Saman tavan huomannut. Tehdään omasta ongelmasta kaikkien ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Kaiteiden kolistelu on outo tapa, etenkin jos sitä tehdään aina jollakin mailalla treeneihin mennessä tai palatessa.
Venäläisillä (joita minulla ei enää nykyään onneksi ole naapureina) on myös tapana laittaa tottelematon taapero yksin kerrostalon porraskäytävään itkemään, vaikka on todella vaarallista jättää alle kouluikäinen yksin porraskäytävään varsinkin lapsen ollessa poissa tolaltaan. Siellä jos putoaa portaissa tai kaiteelta voi käydä huonosti. Lapsi ei siis pääse kotiinsa kun ovi on lukossa. Tuota on tehnyt useampi venäläinen naapuriperhe.
Kouluun mennessäänkö lapsi vasta hoksaa, että voi pudota kaiteelta?
Itsehän olette sinne muuttaneet. Ei niitä lapsia voi missään äänieristetyssä kantokopassa kantaa portaita. Ja muutenkaan ette asialle voi tehdä mitään muuta kuin valittaa ja itkeä täällä 🤣🤣
Rappukäytävässä saa pitää ääntä muulloin kuin hiljaisuuden aikana.
Amen
Lasten ja eläinten pito kerrostaloissa pitäisi lailla kieltää. Menisivät kohonkin maaseudulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai opetetaan käytöstapoja, mutta et sinä pysty pakottamaan lasta olemaan hiljaa. Ainakaan millään sellaisella menetelmällä joka ei saisi lasuja kiinnostumaan teistä.
Boomerit muistelevat nuoruuttaan jolloin lapset hiljennettiin remmillä uhkaamalla.
Olen 68 v eikä koskaan ole vanhemmat kurittaneet minua tai sisaruksiani, eikä minä omiani.
Vierailija kirjoitti:
Venäläisessä kulttuurissa koetaan, että lapsille täytyy pitää kuria. Venäjällä lapsille käytetään ruumiillista kuritusta, mutta koska Suomessa lastensuojelu ei sitä salli, niin kakkosvaihtoehto on sitten porraskäytävään laitto. Tämä on näitä kulttuurieroja. Eli vaikka suomalaiset kokevat, että lapsille riittää sanoitus niin on ulkomaalaisia joilla on eri mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Lasten ja eläinten pito kerrostaloissa pitäisi lailla kieltää. Menisivät kohonkin maaseudulle.
Kuka ääliö ylipäätään haluaa asua kerrostalossa kaltaisesi ääliön naapurina. Hyvi saastaa olet.
Heräsin eilen siihen oivallukseen, että ikärakenteen vanhistumisen myötä meillä on aina vain enemmän happamia ja kärttyisiä vanhoja ihmisiä, jotka eivät muista omaa nuoruuttaan ja ärsyyntyvät kaikesta. Ihmisiä, joiden ulostuloa seuraa aina syvä hiljaisuus, ja ihmiset vaivihkaa luikkivat pois heidän seurastaan.
Puolison kanssa yritetään kovasti että meistä ei tule sellaisia. Liittykää joukkoon!
Ei nämä ole normaali käytöstapoja hyvissä taloyhtiöissä.
On hyväksyttävä etttä jos asut kaupungin asunnossa tai jossain jörvenpää-tyyppisessä onnelassa lapset ovat sekaisin, teinit sekakäyttäjiä ja aikuiset kännäävät, mutta paremmilla seuduilla kerrostalot on hiljaisia.
Meillä omakotitalossa ei ole noita köyhälistön ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Heräsin eilen siihen oivallukseen, että ikärakenteen vanhistumisen myötä meillä on aina vain enemmän happamia ja kärttyisiä vanhoja ihmisiä, jotka eivät muista omaa nuoruuttaan ja ärsyyntyvät kaikesta. Ihmisiä, joiden ulostuloa seuraa aina syvä hiljaisuus, ja ihmiset vaivihkaa luikkivat pois heidän seurastaan.
Puolison kanssa yritetään kovasti että meistä ei tule sellaisia. Liittykää joukkoon!
Kaikkien pikku äänien kuuntelu ja niistä ärsyyntyminen on alkavan dementian oire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai opetetaan käytöstapoja, mutta et sinä pysty pakottamaan lasta olemaan hiljaa. Ainakaan millään sellaisella menetelmällä joka ei saisi lasuja kiinnostumaan teistä.
Boomerit muistelevat nuoruuttaan jolloin lapset hiljennettiin remmillä uhkaamalla.
Olen 68 v eikä koskaan ole vanhemmat kurittaneet minua tai sisaruksiani, eikä minä omiani.
Ja nyt sun lapsenlapset ei osaa enää käyttäytyä vttuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä ole normaali käytöstapoja hyvissä taloyhtiöissä.
On hyväksyttävä etttä jos asut kaupungin asunnossa tai jossain jörvenpää-tyyppisessä onnelassa lapset ovat sekaisin, teinit sekakäyttäjiä ja aikuiset kännäävät, mutta paremmilla seuduilla kerrostalot on hiljaisia.
Juupa juu, valehtele lisää, kyllä me uskotaan.
Kyllä mun kaverin hyvässätaloyhtiössä on maailmanlopun meininki, ja sama monella muulla tutulla.
Metelin ilmenemiseen vaikuttaa myös talon aikakausi, onko monta pistetaloa samassa vai yksi iso porras. "Vanhanaikaisessa" pistetalossa kerrostasanteella ollaan vain lyhyen aikaa, kun taas nykytyyliin tehdyissä porrashuoneissa joutuu monesti kävelemään koko kerroksen läpi jatkaakseen matkaa portaissa ja muutenkin isommassa tilassa ääni kimpoilee eri tavalla. Mitä olen asunut vanhemmissa taloissa ei ole porrashuoneista tullut meteliä, se on ollut uudemman tyylisten pohjaratkaisujen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt sun lapsenlapset ei osaa enää käyttäytyä vttuakaan.
Osaa.
Ja he eivät käytä tuommoisia sanoja kuin sinä järjiltäsi hakattu käytät.
Kyllä ne vanhemmat, yli 70-vuotiaat, pitävät melkoista melua rappukäytävässä. Ovat huonokuuloisia ihmisiä, ja siksi puhuvat kovalla äänellä. Puheenaiheena on tietysti oma ja naapurien terveys. Siinä sitten kailotetaan, että Elsalla (nimi muutettu) on pissavaivoja, ja Kalevillakin (nimi muutettu) on joku syöpä, kun sitä kelataxilla kuljetetaan melkein joka päivä.
Jos ostit asunnon tai menit vuokralle 1950-80-luvuilla rakennettuun taloon, niin voivoi. Kärsi.
Aika alkaa harkitsemaan sitä hoivakotia.