Oletko unohtanut vuosia käytössä olleen pankkikortin tunnusluvun kassalla koskaan?
Mulle kävi noin eikä ollut käteistäkään mukana. Onneksi oli vaatekauppa, niin jätin vain vaatekappaleen myyjälle. Dementian ensioireet vai mikä lie?
Kommentit (46)
En kassalla, mutta automaatilla kyllä. Lisäksi unohtelen ovikoodiani usein.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kännykässä tunnusluvut. Pitää sitten muistaa kännykän pin-koodi. Olen sen kerran unohtanut totaalisesti ja kännykkä lukittui. Mutta mullapa on vihossa ylhäällä puk-koodi. Hirveä sotku siitä tuli. Siis kännykän pin-koodista, ei pankkikortista. Laittakaa tunntusluvut ylös kotona johonkin hyvään paikkaan.
missä sun vihko on? lupaan etten kerro muille
Vierailija kirjoitti:
En kassalla, mutta automaatilla kyllä. Lisäksi unohtelen ovikoodiani usein.
Minäkin unohdin automaatilla kerran. Se oli aivan hirveä tilanne, pää oli ihan tyhjä. Onneksi siihen aikaan, jotain 12-13 vuotta sitten, olivat vielä pankit auki normaalisti ja juoksin torin toiseen laitaan konttoriin ja sain sieltä käteistä, jota silloin tarvitsin.
Nykyisin toistan mielessäni pinkoodia jo kassajonossa seistessäni, ettei tule ongelmaa, jos joudun koodin antamaan.
Stressaavassa elämäntilanteessa noin voi käydä. Mulle kävi noin kun äitini oli juuri kuollut ja sain selville narsisti-isäni uuden suhteen terapeuttinsa kanssa. Tiesin terapeutin, ja mulle oli uskoteltu heidän suhteensa laadusta jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mun pankkikortin pin on erään historiallisen suurtapahtuman vuosiluku. Jos pin unohtuu, niin muistan kyllä vuoden.
Pääasiallisen pankkini pinkoodi on vain muistettava, siinä on vain random numeroita minulle, mutta miehen kanssa yhteisen S-pankin tilin korttini pinkoodissa on hyvä muistisääntö: äitini ja veljeni syntymävuodet. Sitten täytyy vain muistaa, kumpi vuosi tulee ensin ja kumpi toisena...
Minulle tunnusnumero on nimi eli Noora. Samantien muistan, koska hän on syntynyt tyylliin 5.7.12.