Oletko unohtanut vuosia käytössä olleen pankkikortin tunnusluvun kassalla koskaan?
Mulle kävi noin eikä ollut käteistäkään mukana. Onneksi oli vaatekauppa, niin jätin vain vaatekappaleen myyjälle. Dementian ensioireet vai mikä lie?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
On käynyt parikin kertaa. 🙈
Mulle samoin ja mitä kauemmin miettii niin sitä kauemmaksi lukusarja siirtyy muistissa.
Kerran tarjosin työpaikan ovikoodia, onneksi on aina noin 100 € käteistä mukana.
Olen. Koronan seurauksena tuli omituinen katkos muistamisessa eräänä päivänä. En muistanut kahden pankkikortin tunnuslukuja, puhelinnumeroani tai asunnon katunumeroa missä asuin. Se oli pelottava tilanne kun siihen havahtui! Onneksi oli tilapäinen muistikatkos ja meni ohi nopeasti.
Kerran unohtui niin totaalisesti että menetin lopulta korttini nostoautomaattiin kun ei kolmannellakaan yrittämällä osunut oikein. Luku oli siis unohtunut jo ennen kuin menin automaatille, mutta minulla oli jokin musitikuva mikä se luku saattoi olla. Ei koskaan palautunut mieleen se luku.
Olen. Olin juuri aikaisemmin osanit pyörään numerolukon ja ähräsin sen kanssa. Se sitten vissiin tallentui vuosia käytössä olleen pankkakordin koodin päälle. Se ei ikinä palannut.
Kerran kävi näin joskus 2000-luvun alkupuolella, kun oli hihna täynnä uuden vuoden ostoksia. Prisman kassa oli ymmärtäväinen ja maksaminen onnistui ilman pin-koodia. Hävetti kyllä. Tuolloin ei vielä lähimaksaminen ollut käytössä.
Tuli joskus pankkiautomaatilla ihan täys muistikatko. Onneksi oli muutama kolikko niin pääsin bussilla kotiin.
Varmaan kymmenen vuotta ollut se kortti. Jouduin tilaamaan sen tunnusluvun ja kun sen avasin niin näytti ihan oudolta. Siinäkään vaiheessa ei muisti palautunut.
S-etukrtin pin koodin unohdin myös kerran. Sen näkee onneksi sieltä sovelluksesta ja sen muistin heti kun sen näin.
Mytta tuolloin kun pankkikortin tunnusluvun unohdin niin olin tosi väsynyt ja stressaantunut. Jouduin soittamaan silloin Kelaan ja en muistanut miksi sinne soitin kun virkailija vastasi. Olo tosi noloa. Unohdin myös ostoksia kauppaan. Kerran ehdin ihan kotiin saakka ja olin kotonakin varmaan 2 tuntia ennen kuin tajusin.
Jos olen väsynyt niin unohtelen. Nytkin kävellään veitsen terällä muistin suhteen.
Olen unohtanut, mutta onneksi verkkopankista pääsin tarkistamaan luvun. Sit vaan takas kassalle maksamaan ostokset. Sinne sentään muistin tunnusluvun.
Olen kerran unohtanut. En tosin ollut kassalla, vaan nostamassa rahaa. Muutaman päivän päästä se palautui mieleen. Jännä miten se voi tuolleen unohtua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta asiaa mielessä joskus.
Kyllä olen muutaman kerran 4 korttia eri luvut.Mitä hiton älyä on neljässä kortissa!
Mulla on kuusi
Pankkikortti
Amex
Revolut
Visa
Plus toisen kotimaan pankkikortti ja MasterCard
Tää nyt menee ihan aiheen ohi, mutta miksi on erikseen esim. pankki- ja visakortti? Mulla ne on ollut aina samassa kortissa. En millään pahalla, ihmettelen vaan, onko siitä jotain etua, että ovat erikseen.
Kerran unohtui kun olin maksamalla jäätelöitä Jätskiautolla ja summa oli juuri mennyt yli lähimaksumahdollisuuden. Onneksi olin tuttu naama kuskille niin hän pilkkoi summan kahteen osaan että sain hoidettua sillä lähimaksulla. Oli niin kova jäätelön himo että päässä pimeni. :D
Maksa kaiken Apple Watchiin liitetyllä luottokortilla eikä tunnuslukua tarvitse käyttää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta asiaa mielessä joskus.
Kyllä olen muutaman kerran 4 korttia eri luvut.Mitä hiton älyä on neljässä kortissa!
Mulla on kuusi
Pankkikortti
Amex
Revolut
Visa
Plus toisen kotimaan pankkikortti ja MasterCardTää nyt menee ihan aiheen ohi, mutta miksi on erikseen esim. pankki- ja visakortti? Mulla ne on ollut aina samassa kortissa. En millään pahalla, ihmettelen vaan, onko siitä jotain etua, että ovat erikseen.
Kaikissa maissa niitä ei saa samaan korttiin.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa tullut totaalinen blackout. Lähimaksulla saanut ostokset sentään hoidettua.
Tämähän se, kun yhtäkkiä lähimaksulla maksaessa pitääkin laittaa se tunnusluku. Siinä sitten paniikissa yrittää saada sitä päähänsä.
Ainakin Nordea tekee näitä pistotarkistuksia.
Mulla on kännykässä tunnusluvut. Pitää sitten muistaa kännykän pin-koodi. Olen sen kerran unohtanut totaalisesti ja kännykkä lukittui. Mutta mullapa on vihossa ylhäällä puk-koodi. Hirveä sotku siitä tuli. Siis kännykän pin-koodista, ei pankkikortista. Laittakaa tunntusluvut ylös kotona johonkin hyvään paikkaan.
Muutaman kerran olen naputellut mummolan postinumeroa ja ihmetellyt kun maksu ei mene läpi.
Olen tallettanut tunnusluvun kännykän yhteystietoihin myös, mutta en muista millä nimellä:(
Pankkiautomaatilla unohdin ihan kokonaan pin koodin kun piti nostaa käteistä.
Menin läheiseen kauppaan ja kassalle ostamaan jotain pientä kortilla ja siinä maksutilanteessa sain sen tunnusluvun selville.
Mun pankkikortin pin on erään historiallisen suurtapahtuman vuosiluku. Jos pin unohtuu, niin muistan kyllä vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Pankkiautomaatilla unohdin ihan kokonaan pin koodin kun piti nostaa käteistä.
Menin läheiseen kauppaan ja kassalle ostamaan jotain pientä kortilla ja siinä maksutilanteessa sain sen tunnusluvun selville.
Miten kaupankassa sen tiesi?
Tätä on tapahtunut usein. Säilytän kotona vihkoon kirjoitettuna näitä tunnuslukujani. Joskus olen soittanut kotona olevalle miehelleni, että kaivas esiin sieltä jemmasta se vihko ja katso mikä on pankkikortin tunnuslukuni, kun se on nyt totaalisesti kadonnut päästä.
Kerran automaatilla aloin näpyttelemään puhelinnumeroani. Neljä ensimmäistä tietysti vain mahtui ja aloin ihmetellä, että missä vika. Sitten rupesi naurattamaan niin, että oli pakko poistua nopeasti paikalta.
Ja tosiaan, monesti se tunnusluku onkin jossain sormimuistissa.
Mulla on kuusi
Pankkikortti
Amex
Revolut
Visa
Plus toisen kotimaan pankkikortti ja MasterCard