Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kiltin sopeutujan kanssa on raskasta olla suhteessa?

Vierailija
30.04.2023 |

Voisiko joku kertoa?

T: kiltti sopeutuja

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvuus on terveelle raskas taakka

Vierailija
2/14 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut, mutta miksi olet mielestäsi kiltti sopeutuja etkä semmoinen joka kertoo oman mielipiteensä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on kun paimenkoira. Vit. un raskas.

4/14 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltit sopeutujat ovat usein nk perässä vedettäviä. Heillä ei ole omia ideoita eikä omia ehdotuksia. He kyllä sopeutuvat kiltisti kaikkeen siihen, mitä toinen ehdottaa, mutta voi tulla raskaaksi olla AINA se, joka ehdottaa. 

Vierailija
5/14 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska toinen joutuu tekemään kaikki päätökset yms itse. Pidemmän päälle raskasta olla sellaisen kanssa, jonka mielipide kaikkeen on "päätä sinä".

Vierailija
6/14 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ikinä ei tiedä toisen oikeaa mielipidettä ja siitä syystä ei oikeasti tiedä, onko se kiltti sopeutuja edes tosissaan suhteessa tai rakastaako.

Vierailija
7/14 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti sopeutuja kokee normaalilla itsetunnolla varustetun, omia mielipiteitä omaavan puolison narsistiksi päsmäriksi. Todella raskasta yrittää kaivamalla kaivaa toiselta mielipidettä johonkin asiaan, kun kaikki on kysyessä ok. Sitten kun suututaan kunnolla, niin kaikki nämä vuosia haudotut vääryydet ja joustamisesta kaadetaan pahaa-aavistamattoman kumppanin niskaan.

Vinkki ap:lle: hanki terve itsetunto ja opettele sanomaan ääneen omat mielipiteesi. Jos joku toinen ei ole samaa mieltä, se ei ole uhka vaan mahdollisuus mielenkiintoiseen keskusteluun. Joo, miellyttämisenhaluinen mieheni on monessa suhteessa ihana, mutta tässä asiassa suunnattoman rasittava. Aina pitäisi olla arvailemassa, mitä mieltä puoliso oikeasti on ja pahoittaako hän salaa mielensä jostain, mitä en edes ole tullut ajatelleeksi.

Vierailija
8/14 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä alkuun ehdotin, ja järjestin vaikka kyläilyjä. Mutta, ne oli aina vääränlaisia, ja kylään lähdettiin riidellen. Mies teki aina jonkun ongelman ennen lähtöä, tai jouduin perumaan. Lopulta lopetin järjestämisen. Toinen asia oli raha. En koskaan voinut suunnitella mitään semmoista mikä olisi pitänyt maksaa yhdessä. Vain vaan asioita jotka pystyin täysin yksin maksamaan.

Nämä syyt johti siihen, etten enää suunnitellut perheen yhteisiä juttuja tai juttuja minulle ja miehelle. Suunnittelin vain minulle ja lapsille. Mies lähinnä itselleen ja kavereilleen.

Varmasti olinkin raskas perässä vedettävä joka ei koskaan ehdottanut mitään. Mutta syy ja seuraus... kaikki mitä suunnittelin meni aina pieleen, eikä koskaan toteutunut.

Vierailija
9/14 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uuvuttavaa yrittää arvailla toisen ihmisen rajoja, toiveita ja tarpeita. Tuntuu että jää mun vastuulle arvata ne, jos toinen ei saa niitä sanottua, kun en kuitenkaan halua niitä jyrätä. Tosi uuvuttavaa taakka.

Välillä olen yrittänyt sitäkin että en arvaile, vaan annan aikuisen ottaa itse vastuuta omien tarpeidensa viestimisestä, mutta sit se sopeutuja alkaa kiukuta ja vetäytyä, ja viikon temppuiltuaan osaa nurkkaan ajettuna kakistella olleensa väsynyt koska x ja kokeneensa epäreiluksi y. Oisko sen voinut sanoa silloin kun asiasta alun perin kysyin? Ettei mun tarttis lukea ajatuksia.

Vierailija
10/14 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kiltti sopeutuja voi olla aggressioestynyt ja paljastaa yllättäen painajaismaisen puolensa, kun dynamiikka suhteessa muuttuu. Olen joutunut tämän kokemaan ja edelleen järkyttynyt kokemastani. Mutta tämä on toki harvinaisempaa.

Vierailija
11/14 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltti sopeutuja kokee normaalilla itsetunnolla varustetun, omia mielipiteitä omaavan puolison narsistiksi päsmäriksi. Todella raskasta yrittää kaivamalla kaivaa toiselta mielipidettä johonkin asiaan, kun kaikki on kysyessä ok. Sitten kun suututaan kunnolla, niin kaikki nämä vuosia haudotut vääryydet ja joustamisesta kaadetaan pahaa-aavistamattoman kumppanin niskaan.

Vinkki ap:lle: hanki terve itsetunto ja opettele sanomaan ääneen omat mielipiteesi. Jos joku toinen ei ole samaa mieltä, se ei ole uhka vaan mahdollisuus mielenkiintoiseen keskusteluun. Joo, miellyttämisenhaluinen mieheni on monessa suhteessa ihana, mutta tässä asiassa suunnattoman rasittava. Aina pitäisi olla arvailemassa, mitä mieltä puoliso oikeasti on ja pahoittaako hän salaa mielensä jostain, mitä en edes ole tullut ajatelleeksi.

Mutta eihän miellyttämishaluinen sopeutuja pahoita mieltään kuin siitä, että tahallaan teet väärin ja hierot sen tiedon naamaansa vähätellen häntä.

Vierailija
12/14 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko nyt suhteessa vai exänä?

Vierailija
13/14 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset kaipaavat pettävää sikaa, joka säännöllisin väliajoin mäiskii silmät mustiksi, mutta nainen voi hänet rakkaudellaan muuttaa 🤣🤣🤣

Siksi.

Vierailija
14/14 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehet tykkäävät oikuttelevasta diivasta ja draamakuningattaresta.

Tämmöinen villikissa kun antautuu heille, ovat onnesta autuaat.

Kiltti sopeutuja on tylsä. Hän ei saa aikaan veren syöksymistä paisuvaiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme