Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ientulehdus ei lähde

Vierailija
30.04.2023 |

Kun mulla on ikenet tulehtuneet ja se tulehdus ei vaan millään lähde niin mitä jos mulla onkin joku sydäntulehdus tai jotain sen takia:d kun kurkkua kuristaa ja rinnassa ja selässäkin on ollut kipua. Kun kävin hammaslääkärissä niin se vaan sanoi että kotihoidolla pitäis ientulehduksen mennä pois eikä laittanut mihinkään suuhygienistille kun ei ollut hammaskiveäkään. Sanoi että harjaa vaan enemmän ienrajoista mutta ei ole auttanut. Lankaan myös aamuin illoin. En ymmärrä miten joillain ihmisillä jotka harjaa vaan pari minuuttia ei ole mitään tulehduksia edes ja sitten kun itse todella keskityn ja harjaan ainakin tupla-ajan niin silti on aina tulehdusta.. että mikä on vikana

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa sellaista mustaa hammaslankaa, vaikka se on paksua se on ehdottomasti parasta myös pieniin väleihin.

Vierailija
82/99 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa sellaista mustaa hammaslankaa, vaikka se on paksua se on ehdottomasti parasta myös pieniin väleihin.

Ja sen käyttövinkki että kun saatte sen painettua hammasväliin, sen jälkeen Vetäkää se pois sieltä vaakasuoraan ei ylös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sellainen laite kuin Lumoral. Suomessa kehitetty, luotettava ja toimiva laite!

Se tappaa bakteerit suusta. Meillä oli lapsilla jatkuvasti reikää hampaissa, mutta tämän jälkeen ei ole tullut enää yhtään uutta, ei mitään. Ehdottomasti kannatti. 

Ientulehduksessakin on bakteereja, niistä pitäisi päästä eroon. Ihan sama onko hammasvälit likaiset tai ei, jos on bakteereja, niin tulehtuu. Ihmisillä on erilainen "bakteerikanta", toisilla hyvin vähän, toisilla jatkuvasti jotain ongelmaa. 

Lumoralin hinta noin 200,- tuntuu isolta, mutta aika nopeasti se kuittaantuu kun ei tarvi hammaslääkärissä käydä jatkuvasti! 

https://www.lumoral.fi

Vierailija
84/99 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne välillä vähän vaalenee muttei koskaan ole sellaiset ihan vaaleat vaan vähän punottaa varsinkin alahampaiden ikenet enemmän kuin ylä..

Mitä ihmettä sä höpiset! JOS on ientulehdus, ne on kipeät ne ikenet, vuotaa verta ja sattuu kun harjaa! Käy google kuvissa katsomassa ientulehdus!

Voi lapsraukka, kuuntele mitä se hammaslääkäri sanoi!

JA jätä sokeriset herkut jokatapauksessa pois!

Ei ole totta tuo. Ei ne aina ole kipeät, tulehdus voi olla aika huomaamaton. Esim minulla. En edes tiennyt että olisi ientulehdus, mutta viime käynnillä näin sain kuulla että on, lähes joka ikenestä vuosi verta. (Tosin, kai ne vuotaa, kun ensin tökitään jollain piikillä?) En ole hammashoitaja mutta kaipa tuohon diagnoosiin täytyy luottaa. 

Google kuvissa näkyy vasta pitkälle edenneitä esimerkkitapauksia. 

Vierailija
85/99 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla usein ientulehduksia. Kärsin parodontiitistä, joka vaatii päivittäistä hoitoa. Kun ikenissä/ hampaiden väleissä tuntuu kipua, tarkoittaa se sitä, että on putsattava joka päivä hammasvälit KUNNOLLA. Tarkoittaa hammasväliharjoja, lankausta, vaikka miten tekisi kipeätä. Joskus välit ovat järkyttävän kipeät. Lisänä Corsodyn- geeli apteekista. Putsaan hammasvälit aamuin illoin, sekä pesen hampaani pehmeällä harjalla. Kun jaksaa olla kärsivällinen ( 1viikko- 2 viikko), tulehdus häviää. Suolavesikurlaus on myös lisänä.

Hyvä esimerkki siitä että vaikka miten jynssää ja puhdistaa, ei niitä bakteereita saa kokonaan pois. Oon pahoillani että kuulostan ihan maksetulta mainokselta, mutta se Lumoral josta pari viestiä ylempänä mainitsin, oikeasti olisi iso apu tähän. Eikä se satu.

Meillä oli sellaista tuskaa hampaidenhoidon kanssa yhdessä vaiheessa enkä toivo samaa kellekään.

Sellainen summa taitaa tuossakin mennä erilaisiin tuotteisiin ja nitkuttimiin että Lumoral maksaisi itsensä pois aika nopeaan. 

Vierailija
86/99 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne välillä vähän vaalenee muttei koskaan ole sellaiset ihan vaaleat vaan vähän punottaa varsinkin alahampaiden ikenet enemmän kuin ylä..

Mitä ihmettä sä höpiset! JOS on ientulehdus, ne on kipeät ne ikenet, vuotaa verta ja sattuu kun harjaa! Käy google kuvissa katsomassa ientulehdus!

Voi lapsraukka, kuuntele mitä se hammaslääkäri sanoi!

JA jätä sokeriset herkut jokatapauksessa pois!

Ei ole totta tuo. Ei ne aina ole kipeät, tulehdus voi olla aika huomaamaton. Esim minulla. En edes tiennyt että olisi ientulehdus, mutta viime käynnillä näin sain kuulla että on, lähes joka ikenestä vuosi verta. (Tosin, kai ne vuotaa, kun ensin tökitään jollain piikillä?) En ole hammashoitaja mutta kaipa tuohon diagnoosiin täytyy luottaa. 

Google kuvissa näkyy vasta pitkälle edenneitä esimerkkitapauksia. 

Joo kyllä vuotaa kun vähän tökkää jollain terävällä nii mutta kai sekin sitten on tulehdusta..

Vierailija
87/99 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki sellainen laite kuin Lumoral. Suomessa kehitetty, luotettava ja toimiva laite!

Se tappaa bakteerit suusta. Meillä oli lapsilla jatkuvasti reikää hampaissa, mutta tämän jälkeen ei ole tullut enää yhtään uutta, ei mitään. Ehdottomasti kannatti. 

Ientulehduksessakin on bakteereja, niistä pitäisi päästä eroon. Ihan sama onko hammasvälit likaiset tai ei, jos on bakteereja, niin tulehtuu. Ihmisillä on erilainen "bakteerikanta", toisilla hyvin vähän, toisilla jatkuvasti jotain ongelmaa. 

Lumoralin hinta noin 200,- tuntuu isolta, mutta aika nopeasti se kuittaantuu kun ei tarvi hammaslääkärissä käydä jatkuvasti! 

https://www.lumoral.fi

Aika jännä, kaipa tommoseen vois sijoittaa. Tossa näyttää olevan se hyvä ettei se ilmeisesti tapa niitä hyviäkin bakteereja

Vierailija
88/99 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermot kyllä menee tän kanssa!! Lankasin äsken paljon tiettyjä välejä ja verta ei tullut mutta särkee :((

Vierailija
89/99 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää oli aamulla jo paljon vaaleammat, hampaiden harjauksen ja lankauksen jälkeen taas ihan kirkuvan punaiset:((

Vierailija
90/99 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mulla sit on joku syöpä tai vastaava ku ei auta mikkään

Vierailija
91/99 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen sitä suolavettä tänään

Vierailija
92/99 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai mulla sit on joku syöpä tai vastaava ku ei auta mikkään

Mitä ihmettä nyt sanaa "syöpä" sotketaan bakteeriseen tulehdukseen. Jos jossain muussa elimessä on sitkeä bakteeritulehdus (korva, kurkku, virtsatie, mikä ikinä) niin siihen määrätään antibiootit. Suun tulehduksissa ei noin vain, vaan oletetaan että tulee kuntoon kun vaan puhdistaa. Aina se ei vaan riitä. 

Yritäpä edellämainittuja muita keinoja niihin bakteereiden eliminointiin. Pelkkä mekaaninen puhdistus ei aina vaan riitä, ei ilmeisesti sinullakaan. Lakkaa hakkaamasta päätä seinään, mekaaninen puhdistus olisi jo auttanut jos olisi auttaakseen mutta sinulla on ilmeisen ärhäkkä bakteerikanta suussa.

Bakteereita on silti poskien sisäpinnoissa, kielessä, kitalaessa, joka puolella suuta. Ei niitä saa pois niin että hampaita mekaanisesti puhdistetaan. 

Lue läpi nuo vinkit millä bakteereita saa tapettua KOKO SUUSTA. Ketjussa on vaikka kuinka monta erilaista keinoa. 

Vierailija
93/99 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni oli tuo jatkuva ongelma verisistä ikenistä

Hammaslääkärin mukaan mitään ongelmaa ei ollut

Äitini tilasi ajan hammashygienistille: hän totesi ikenissä olevan paradontiitti.

Siitä alkoi sitten vasta oikea hoito; jatkuva ravaaminen hammashygienistillä.

Vierailija
94/99 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ikenistä pitää ottaa näyte ja lähettää se Helsinkiin, ellet ole jo siellä. Mulla oli suussa sieni. En tiedä mitä lajiketta, kenties tatti tai kantarelli. Mutta se lähti Mycostatin nimisellä lääkkeellä. Näytteen ottaja oli parondologi eli ien-.asiantuntija. Sieni suussa aiheuttaa jatkuvia ientulehduksia. Kaikkien pitäisi epäillä tätä, jos suussa on jatkuvaa ientulehdusta.

Vierailija
95/99 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni oli tuo jatkuva ongelma verisistä ikenistä

Hammaslääkärin mukaan mitään ongelmaa ei ollut

Äitini tilasi ajan hammashygienistille: hän totesi ikenissä olevan paradontiitti.

Siitä alkoi sitten vasta oikea hoito; jatkuva ravaaminen hammashygienistillä.

Mulla ei ollu ollut paroa, eikös se näy niistä röntgenkuvista?

Vierailija
96/99 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta apteekista Gum Paroex (punainen pullo) tai Corsodyl purskutteluainetta. Vaihda hammasharja pehmeäksi. Jos ei näillä aineilla parane ohjeiden mukaan käytettynä niin sitten uudestaan lääkäriin.

Vierailija
97/99 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia ikenet muuttuu hampaiden harjauksen jälkeen punaisiksi taas:D kun heräsin niin ne oli jopa melko vaaleat ja terveemmän näköiset mutta harjauksen ja lankauksen aikana taas punotti

Vierailija
98/99 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae apteekista purskutus ainetta. Jos ei suun haavaumat parane, niin syöpälekurille

Ei kai mulla nyt syöpää voi olla ollut vuosikausia.. ja vasta parikymppinen oon

Kun paradentoosi on päässyt ikenen alle, se etenee leukaluuhun eikä sitä voi enää pysäyttää.

Se etenee hammasjuuren ja leukaluun väliin, leukaluu surkastuu, hampaiden kiinnitykset löystyvät ja lopulta hampaat irtoavat. Hoitokeinoa ei enää ole.

Käykää kerran vuodessa poistattamassa hammaskivi, jottei prosessi pääse alkuun!

Vierailija
99/99 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun hyviä bakteereja voi lisätä esimerkiksi imeskelemällä vaikka Rainbow-merkkisiä maitohappotabletteja (imeskeltäviä ja xylitolilla makeutettuja). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä