Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ientulehdus ei lähde

Vierailija
30.04.2023 |

Kun mulla on ikenet tulehtuneet ja se tulehdus ei vaan millään lähde niin mitä jos mulla onkin joku sydäntulehdus tai jotain sen takia:d kun kurkkua kuristaa ja rinnassa ja selässäkin on ollut kipua. Kun kävin hammaslääkärissä niin se vaan sanoi että kotihoidolla pitäis ientulehduksen mennä pois eikä laittanut mihinkään suuhygienistille kun ei ollut hammaskiveäkään. Sanoi että harjaa vaan enemmän ienrajoista mutta ei ole auttanut. Lankaan myös aamuin illoin. En ymmärrä miten joillain ihmisillä jotka harjaa vaan pari minuuttia ei ole mitään tulehduksia edes ja sitten kun itse todella keskityn ja harjaan ainakin tupla-ajan niin silti on aina tulehdusta.. että mikä on vikana

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apteekista purskutus ainetta. Jos ei suun haavaumat parane, niin syöpälekurille

Vierailija
2/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae apteekista purskutus ainetta. Jos ei suun haavaumat parane, niin syöpälekurille

Ei kai mulla nyt syöpää voi olla ollut vuosikausia.. ja vasta parikymppinen oon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävisin kyllä kysymässä siltä hammaslääkäriltä uudelleen, jos tuo.perushoito ei tuo tulosta.

Vierailija
4/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika hammaslääkäriltä. Lankaaminen ei ole hyväksi, käytä hammasväliharjaa. 

Vierailija
5/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne välillä vähän vaalenee muttei koskaan ole sellaiset ihan vaaleat vaan vähän punottaa varsinkin alahampaiden ikenet enemmän kuin ylä..

Vierailija
6/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ruokavalio sinulla on? Jos on paljon sokeria, limppareita, roskaruokaa niin ei se tulehdus lähde ennenkuin on ruokavalio kunnossa.

Vierailija
7/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashygienistillä käynti, kuuri Corsodyliä ja hammasväliharjat käyttöön. Lähtee.

Vierailija
8/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika hammaslääkäriltä. Lankaaminen ei ole hyväksi, käytä hammasväliharjaa. 

Se ei mahdu läheskään joka hammasväliin

Vierailija
9/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö liian kovaa hammasharjaa? Pitäisi olla soft tai extra soft.

Vierailija
10/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammashygienistillä käynti, kuuri Corsodyliä ja hammasväliharjat käyttöön. Lähtee.

Pitää tiistaina soittaa ja varata aika

Vierailija
11/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa hammasväliharja ja 2- 3 kertaa päivässä pese hampaat. Itselläni auttoi tuo edellämainittu.

Tosin joillakin on vain" geeneissä" hyvä hammaskalusto. Pari tuttavaani käyvät viidenkin vuoden välein hammaslääkärissä ja ei yhtään reikää tai ientulehdusta. Mussuttavat imelää ahkerasti.

Vierailija
12/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä.. varmaan se on joku perus, ei mikään ihan pehmeä

Vierailija
13/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa hammasväliharja ja 2- 3 kertaa päivässä pese hampaat. Itselläni auttoi tuo edellämainittu.

Tosin joillakin on vain" geeneissä" hyvä hammaskalusto. Pari tuttavaani käyvät viidenkin vuoden välein hammaslääkärissä ja ei yhtään reikää tai ientulehdusta. Mussuttavat imelää ahkerasti.

Joo tota en ymmärrä kun joillain ei vaan ole mitään tulehdusta vaikka syö mitä ja vaikkei edes harjaisi joka päivä hampaita:D

Vierailija
14/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on hankkia hyvä sähköhammasharja sekä hyvät hammasväliharjat. Voisiko otteet olla liian kovat tai harjan asento virheellinen? Ikenet ärtyy ja tulehtuu? Etenkin hammaslanka ja lankaimet ovat todella teräviä. Silikoniset hammasväliharjat ovat hellempiä. 

https://www.is.fi/terveys/art-2000006237722.html

Vierailija
15/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää tiistaina soittaa ja varata aika

Peset hampaasi aamuin illoin 2 x peräkkäin. Harjaat siis 2x 2 min aamuin illoin. Kerro viikon päästä, mitä kuuluu.

Vierailija
16/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä on eri kokoisia. Mutta lienet jo saanut tarpeeksi ohjeita. Lankaaminen vahingoittaa ikieniä.

Vierailija
17/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mahtuu. 4mm harja niin varmasti onnistuu. Menee muutama kerta totutellessa mutta kalustosi tottuu.

Vierailija
18/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä.. varmaan se on joku perus, ei mikään ihan pehmeä

Käyppä ostamassa extra soft. Minulla kovemmat rikkoo ikenet. Ei niillä ikeniä harjata mutta harjakset osuu ikeniin.

Vierailija
19/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ruokavalio sinulla on? Jos on paljon sokeria, limppareita, roskaruokaa niin ei se tulehdus lähde ennenkuin on ruokavalio kunnossa.

Niiin kai nääkin vaikuttaa.. oon yrittänyt vähentää ja olla napostelematta. Koska jossain vaiheessa ainakin napostelin melkein koko ajan jotain. Varmaan pitäisi tehä silleen että syö vaan pari kertaa päivässä ja kunnolla ettei tarvi koko ajan mussuttaa jotain

Vierailija
20/99 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä hammaslankaa, hammastikkuja, hammasväliharjaa. Puhdista hammasvälit aina syömisen jälkeen vähintäänkin hammastikulla. Harjaa hampaat kahdesti päivässä. Syö ksylitolipurkkaa ruoan jälkeen, jos voit.

Minulla on myös ollut ientulehdusta. Saa nähdä nyt kun pian menen hammaslääkäriin, onko se lähtenyt.

Sokeripitoisia tai happamia ruokia ja juomia pitäisi välttää mahdollisimman paljon, hiilihapot ovat myös pahoja. Jos vaikka juo virvokkeita pitkin iltaa, se on huono.

Kun on syönyt jotain hapanta, hammaspesua tulee välttää vähintään tunti. Jos pystyy happaman ruoan neutralisoimaan juustonpalalla tai muulla maitotuotteella, se on hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi