Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydän muljahtelee päivittäin, lisälyöntejä, inhottava vaiva

Vierailija
30.04.2023 |

Nyt melkein muutaman kuukauden ajan on ollut melkeinpä päivittäin inhottavia muljahdusoireita. Muljahdukset/lisälyönnit tuntuvat erityisen paljon iltaisin. Niitä saattaa tulla tunninkin verran.Kun tunnustelen pulssia niin se on tasainen, mutta aina välillä tuntuu jättävän lyönnin väliin. Kävin neljä vuotta sitten holter-testissä ja silloin kardiologi oli kirjoittanut näin: ektooppisesta fokuksesta tuleva eteisrytmi muljahdusoireen aikana. Onkohan voinut tulla joku uusi vaiva sydämeen vai voikohan tuo sama ominaisuus olla nyt jostakin syystä aktivoitunut? Vaihdevuodet alkaneet muutama vuosi sitten. Yritän saada lääkäriajan, mutta julkisella puolella pitkät jonot

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute tekee tuota minulla.

Vierailija
22/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran kankkusessa sykkeen väliin jättämisiä koko päivän. Luulin että kuolen. Oli niitä jopa minuutin välein. Verenpainemittarikin näytti, että mulla oli jotain vikaa sykkeessäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeasunto voi myös aiheuttaa sydänoireita.

Vierailija
24/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla johtui stressistä. Se oli juuri sellainen outo muljahtava tunne, kuin sydän jättäisi lyönnin välistä. Kävin yksityislääkärillä tutkituttamassa, kun alkoi olla päivittäistä. Lääkärin mukaan oli kyse nimenomaan lisälyönnistä ja sain vinkin, että jos se tunne tulee, pieni liikkuminen helpottaa rytmin tasaantumista. Olin itse päinvastoin yrittänyt levätä ja maata aloillani, kun se tuntui, ja se kuulemma vain pahentaa. Usein niitä tulikin juuri nukkumaan käydessä.

Inhottava vaiva, mutta minulla se lakkasi melko pian, kun sain selville, ettei ollut vakavaa. Ja kevensin elämästä stressin aiheita minkä kykenin. Sen jälkeen ei ole ollut enää.

Vierailija
25/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile lisärautaa ja magnesiumia (minulla auttoivat).

Vierailija
26/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressiä, univajetta tai tulehdustila elimistössä. Siinä tyypillisimmät syyt päivittäisille lisälyönneille. 

Allekirjoitan ja lisään kofeiinipitoiset juomat ja keinotekoiset makeutusaineet.

Vierailija
27/53 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin nyt (ihmeen kaupalla) EKG:hen (lyhyt EKG) ja siihen taltioitui myös kammioperäinen lisälyönti. Muutoin EKG näytti normaalilta, syke oli kyllä myös todella korkea.

Sain lähetteen Holteriin ja beetasalpaajaa pitää nyt syödä.

Lääkäri oli sitä mieltä, että tämä on vain ominaisuus ja voin jatkaa normaalia elämää.

Hyvä kuitenkin, että pääsen myös tuohon Holteriin

Ap

Vierailija
28/53 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olivat tulleet verikokeidenkin tulokset omakantaan. Kaikki oli normaalia. Hemoglobiini 135 ja kilpirauhasarvo normaali.

Edelleen muljahtelee kovasti. No ehkä tämä tästä... onneksi EKG oli ok, samoin veriarvot

Ap

Vierailija
29/53 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla tulee noita muljahduksia. Jos on stressiä ja vaikka nukkunut huonosti, niin voi olla enemmän. IÄidilleni tulee myös, kertoi ja siskolleni. Jotkut ei ehkä huomaa niitä kun ovat juuri sinä aikana liikenteessä. Mulle otettu sydänkoe kaksi kertaa, ihan hyvä oli. Tietty jos on jotan muita oireita, esim rintakipuja, hengenahdistusta, huimausta, sitten lääkärille.

Vierailija
30/53 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olivat tulleet verikokeidenkin tulokset omakantaan. Kaikki oli normaalia. Hemoglobiini 135 ja kilpirauhasarvo normaali.

Edelleen muljahtelee kovasti. No ehkä tämä tästä... onneksi EKG oli ok, samoin veriarvot

Ap

Katsottiinko ferritiini? Raudanpuutteesta ilman anemiaa ollaan montaa mieltä, mutta itselläni tilanne korjaantui lisäraudalla. Hemoglobiini oli suunnilleen sama kuin sinulla ja ferritiini mittaamattoman pieni.

Vierailija
31/53 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47v nainen. Sydämeni tutkittiin jatkuvien käytännössä koko päivän kestävien rytmihäiriöiden vuoksi. Mitään vikaa ei löytynyt. Sain beeta-salpaajaa ja proprilia niihin. Söin noita jonkun aikaa. Rytmihäiriöt katosivat ja lopetin lääkkeet. Pysyivät poissa ilman lääkkeitä noin puoli vuotta. Taas häiriöitä. Täytyy lopettaa kahvinjuonti ja stressata vähemmän sekä ottaa lääkkeet. Sillä niistä pääsee eroon ja myös noista em. lääkkeistä, jos sydän on muutlin terve eikä häiriöt vaivaa kestona.

Vierailija
32/53 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin nyt (ihmeen kaupalla) EKG:hen (lyhyt EKG) ja siihen taltioitui myös kammioperäinen lisälyönti. Muutoin EKG näytti normaalilta, syke oli kyllä myös todella korkea.

Sain lähetteen Holteriin ja beetasalpaajaa pitää nyt syödä.

Lääkäri oli sitä mieltä, että tämä on vain ominaisuus ja voin jatkaa normaalia elämää.

Hyvä kuitenkin, että pääsen myös tuohon Holteriin

Ap

Minulla myös samasta syystä, jatkuvien häiröiden vuoksi oli myös Holter. Mitään poikkeavaa tai vikaa sydämestä ei löytynyt. Sitten häiriötkin katosivat jossain vaiheessa berta-salpaajan avulla enkä tarvi salpaajaa enää. Rytmihäiriöt olivat ihan jatkuvia pitkin päivää.

Vierailija
33/53 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkään söitte beetasalpaajaa, että auttoi näihin lisälyönteihin?

Ap

Vierailija
34/53 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Holter ja sydän on ultrattu kahdesti. Söin 6v beetasalpaajaa, mutta ei auttanut rytmihäiriöihin. Mulla on suurimmaksi osaksi lisälyöntejä ja tulee stressistä. Olen myös vaihdevuosi-iässä. Joitain luontaistuotteita olen käyttänyt rauhoittaakseni hermostoa ja sitä kautta rytmihäiriöitä.

Vierailija
35/53 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas täällä

Muljahteluja taas melkeinpä joka minuutti useaan otteeseen. Mitäköhän teen?

Tämä on tosi ahdistavaa.

Vierailija
36/53 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joka päivä. Tosi paljon. Lähes jatkuvasti.

Vierailija
37/53 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut rautalisää? Hemoglobiini ei kerro mitään raudanpuutteesta.

Vierailija
38/53 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt erittäin runsaiden kammiolisälyöntien vuoksi katetriablaatiossa, beetasalpaajat ei poistaneet lisälyöntejä ja annostus oli niin iso että olo vain huononi. Syy ei selvinnyt, magneettikuvatkin otettiin ja sydän on rakenteeltaan terve. Nyt olen oireeton tuon operaation ansiosta.

Vierailija
39/53 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä muilla muljahteluita joka päivä?

Ap

On, ihan sairaan rasittavaa ja vähän pelottavaakin. Ajattelen että tää johtuu vaihtareista, vaikka hormoonikorvaushoidolla olenkin. 

Vierailija
40/53 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kärsin monta kymmentä vuotta tykytyskohtauksista. Ainavain lääkärit sanoivat että ihan normaalia. Lopulta tuli niin pahana kohtaus että soitin ambulanssin. Siitä vyyhti lähti purkautumaan ja mulle tehtiin katetriablaatio. Oli jokin ylimääräinen rata sydämessä joka poltettiin pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi