Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydän muljahtelee päivittäin, lisälyöntejä, inhottava vaiva

Vierailija
30.04.2023 |

Nyt melkein muutaman kuukauden ajan on ollut melkeinpä päivittäin inhottavia muljahdusoireita. Muljahdukset/lisälyönnit tuntuvat erityisen paljon iltaisin. Niitä saattaa tulla tunninkin verran.Kun tunnustelen pulssia niin se on tasainen, mutta aina välillä tuntuu jättävän lyönnin väliin. Kävin neljä vuotta sitten holter-testissä ja silloin kardiologi oli kirjoittanut näin: ektooppisesta fokuksesta tuleva eteisrytmi muljahdusoireen aikana. Onkohan voinut tulla joku uusi vaiva sydämeen vai voikohan tuo sama ominaisuus olla nyt jostakin syystä aktivoitunut? Vaihdevuodet alkaneet muutama vuosi sitten. Yritän saada lääkäriajan, mutta julkisella puolella pitkät jonot

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa, vaihdevuodet. Vähänkään stressiä niin muljahdukset alkaa eikä lopu kovin pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikorvaushoito, eli estrogeeni poisti minun rytmihäiriöt, ja myös kuumat aallot, nivelvaivat ja v*tutuksen. Eli vaihdevuosista ja estrogeenin vähyydestä johtuivat minun sydämen muljuilut.

Vierailija
4/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkittu ja turvallinen toimii

Vierailija
5/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samaa vaivaa kun vaihdevuosi oireet alkoivat. Sain estrogeeliä, jolla hoidettiin sitten muitakin vaihdevuosiin liittyviä ikäviä juttuja. Rytmihäiriöt hävisivät.

Vierailija
6/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonikorvaushoito, eli estrogeeni poisti minun rytmihäiriöt, ja myös kuumat aallot, nivelvaivat ja v*tutuksen. Eli vaihdevuosista ja estrogeenin vähyydestä johtuivat minun sydämen muljuilut.

Minulla ei liene kovin ruusuinen tulevaisuus, syövän vuoksi en voi käyttää hormonivalmisteita vaikka mitä oireita tulis. Ja olen nuori vaihdevuotinen.

Vierailija
7/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla muljahteluita joka päivä?

Ap

Vierailija
8/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko sukulainen yksityiselle tutkimuksiin, mikäli et itse pääse. Jos saisi selväksi kunnolla mitä se on. Sydän, verisuonet, kaulasuonet, muu. Joillakin ongelmia voi lisätä stressi, liian tiivis aikataulu, kofeiini, ehkä alkoholi, ylikuumennettu rasva (transrasva), omega3 tai kalaöljy. Entä tulehdukset. Miten se reagoi buranaan, pahentaa vai vähentää. Onko lihasjumeja selässä tai/ja hartioissa. Onko hyvää tyynyä. Ei varmaan kannata olla huonoissa asennoissa tai nostella liikoja. Sukurasitteita?

Vierailija
9/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä muilla muljahteluita joka päivä?

Ap

Ei ole. Joskus joillakin voi olla tykytyksiä, mutta yleensä niiden syy selviää.

Vierailija
10/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista milloin olisi muljahtanut viimeksi.

Vierailija
11/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muljahtelee silloin tällöin, ei haittaa juuri minun elämääni.

Vierailija
12/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä sydän jätti lyönnin väliin. Hän joutui yllättäen pallolaajennukseen. Toivottavasti saat pian lääkäriajan. Koeta välttää kovaa rasitusta ja stressiä. Ei paljon kofeiinia tai alkoholia. Pieni määrä punaviiniä voi olla hyväksi.

Vierailija
13/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvinkkeli.

Orastava uniapnea tekee samaa. Muista nukkua hyvin. 

14/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo "muljahtelu" teillä tarkoittaa ? Mulla on sellaisia inhottavia, ikäänkuin liian voimakkaita, kuin moukariniskuja sydämenlyönnit. Voivat kestää parista tunnista kahteen kolmeen vuorokauteen.

Ne saavat heikottamaan ja melkein oksentamaan, kun tulee niin kaamea olo. Sitten, kun vaimenevat, niin on monta päivää ihan vetämätön olo.

Onko teillä tuollaista ?

Auttaako kamfertti ?

Vierailija
15/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Mitä tuo "muljahtelu" teillä tarkoittaa ? Mulla on sellaisia inhottavia, ikäänkuin liian voimakkaita, kuin moukariniskuja sydämenlyönnit. Voivat kestää parista tunnista kahteen kolmeen vuorokauteen.

Ne saavat heikottamaan ja melkein oksentamaan, kun tulee niin kaamea olo. Sitten, kun vaimenevat, niin on monta päivää ihan vetämätön olo.

Onko teillä tuollaista ?

Auttaako kamfertti ?

Minulla tuntuu ihan muljahdukselta. Sitten kun kokeilen pulssia niin tuntee, että sydän ikään kuin jättää yhden lyönnin väliin. On kait lisälyönti.

Vierailija
16/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä, univajetta tai tulehdustila elimistössä. Siinä tyypillisimmät syyt päivittäisille lisälyönneille. 

Vierailija
17/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole erityisen huolissasi. Voin kertoa että itsekin kärsin samasta vaivasta ja se paheni yllättäen vuoden alussa.En halua jakaa kaikkia yksityiskohtia mutta olin hyvin heikossa kunnossa niihin aikoihin. Niihin aikoihin myös hemoglobiinini laski jyrkästi. Kärsin raudanpuutteesta mikä voi olla yksi tekijä mikä provosoi lisälyöntejä. Jos niitä tulee paljon niin on syytä ottaa lääkäriin yhteys! Syy pitäisi selvittää ja saat avun myös.

Vierailija
18/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin selvittämään, onko kyse harmittomista lisälyönneistä vai eteisvärinästä, joka vaarallista. 

Vierailija
19/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Onko teillä tuollaista ?

Auttaako kamfertti ?

Jos rytmihäiriöihin liittyy heikotusta ja huonovointisuuttaa pitää mene kipi kapi sydäntutkimuksiin. Kyse voi olla sydänkohtauksesta. Vaarattomiin lisälyönteihin (jotka tuntuvat siten, että sydän ikään kuin jättää lyönnin väliin) ei liity muita oireita. 

Vierailija
20/53 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni syitä olivat liika kofeiini ja raudanpuute.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi