Pitääkö kassan keskustella kanssasi?
Minun kanssa ei tarvitse. En tulppaa jonoja, en tunne tarvetta höpötellä. Keskustelen muualla.
Törmäsin tähän vaatimukseen kun hrnkilöt tahtoisivat ottaa kassalla kantaa käteisen rahan tärkeydestä, maskeista, rokotuksista, vaaleista jne eikä kassat kerro kantaansa vaan hymyilevät ja rupeavat jo katselemaan seuraavan asiakkaan suuntaan hyviä jatkoja toivotellen.
Eivät kassat päätä yrityksen linjasta esim ottaa vain käteistä vastaan tai tavaravalikoimasta tai vaalivilpeistä.
Kommentit (29)
Usein on tullut vartijat ja poliisi kun kassa on eleillään ja hymyilyllä sopinut tapaamisen työvuoron päätyttyä henkilökunnan uloskäynnille ja olen ollut siellä kukkien ja kuohuviinin kanssa.
Ei pidä mutta muistui mieleeni joitain aikoja sitten täällä kirjoittaneen nimimerkki uskovainen mies koskettava kirjoitus siitä, kuinka hän kaupassa ollessaan ja omaa vuoroa odottaessaan oli kokenut tai nähnyt kuinka jonon edellä ollut asiakas purki kuulumisiaan ja tuntemuksiaan myyjälle. Ja kuinka hän koki myötätuntoisesti, että tuo myyjä saattoi olla tuolle asiakkaalle mahd. ainoa, joka sanoi hänelle päivän ehkä useammankin päivän aikana jotain ja kuunteli, mitä hänellä oli sanottavanaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä, mutta joskus se voi olla ihan kivaa.
Mitä tulee siihen, että kassa ei ole vastuussa kaupan linjauksista tai tavaravalikoimasta, niin kuitenkin jos kovin moni ottaa asiat puheeksi, kassat voivat välittää mielipiteet eteenpäin.
Vaikka tietysti nyt kaikki elämäänsä kyllästyneet kassat tulevat kertomaan, että he eivät koskaan keskustele sellaisista asioista esimiestensä kansa.
Varmaan o-tuntisopimuksella tai opiskelijaa paljon kiinnostaa miksei osuuskauppaketju ryhdy vain käteisen vastaanottajaksi , luovu korttimaksuista.
Fiksu asiakaskin lähestyy johtoa tai mitä jäsenedustajia ja hallituksen maallikkojäseniä osuuskaupoilla on.
Jos nyt joku lyhyesti vaihtaa jonkun lauseen, kyll teidän maiju saa tulla meille leikkimään tms. Mutta asiakkaana kyllä, vaikkei mulla kiire ole, en tahdo kenenkään asioita kuulla. Enkä itse vaivaa jonoa lonkkaleikkauksellani tai lastenlasten tulolla ja kertomalla heidän tempauksistaan.
Niin yksimäistä minusta ei tule jos järki säilyy päässä. Käynkin mieluummin isoissa kaupassa kuin lähikaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan pidä. Voisin maksaa hieman lisähintaa jos kaupassa olisi kassa, joka ei puhuisi mitään kenellekään asiakkaalle.
Vähän aikaa sitten uutisoitiin, kun jossain maassa oli erikseen kassoja, jotka ovat nimenomaan rupattelukassoja.
Onhan meilläkin isoissa marketeissa myös hitaita kassoja. Niillä saa myös rupatella.
En ole huomannut. Miten ne on merkitty?
Minuutti sinne tai tänne. En enää ihmettele, että Suomessa on niin paljon burn out ym ongelmaa, kun jopa kauppajono on suoritus.
Miehenä sanon, viehättävä tai muuten pätevä(mieskin) kassa saa vaihtaa muutaman sanan mieluusti.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän nykyään vain pikakassoja tai piippaan tavarat suoraan kassiin. Ihanaa kun ei tarvi toisten kälkätyksiä kuunnella!
Oletko näyttelijä?
Ei ole mikään pakko mut ihan kiva jos keskustelee. Kyllä kassahenkilöt näyttää osaavan piipata niitä ostoksia ja puhua yhtä aikaa, sellainen ei hidasta jonoa. Tukkeeksi ei tietenkään pidä jäädä jos on jonoa, mutta en revi pelihousujani jos eteeni sattuu vaikka vähän hitaampi ikäihminen. Niin kiire ei ole kuin ambulanssilla ja paloautolla, muut voi ottaa vähän rennomminkin.