Pitääkö kassan keskustella kanssasi?
Minun kanssa ei tarvitse. En tulppaa jonoja, en tunne tarvetta höpötellä. Keskustelen muualla.
Törmäsin tähän vaatimukseen kun hrnkilöt tahtoisivat ottaa kassalla kantaa käteisen rahan tärkeydestä, maskeista, rokotuksista, vaaleista jne eikä kassat kerro kantaansa vaan hymyilevät ja rupeavat jo katselemaan seuraavan asiakkaan suuntaan hyviä jatkoja toivotellen.
Eivät kassat päätä yrityksen linjasta esim ottaa vain käteistä vastaan tai tavaravalikoimasta tai vaalivilpeistä.
Kommentit (29)
Ei. Myös aspana ei aina jaksaisi. Se on 37,50€, kiitos ja heeei
Ei todellakaan pidä. Voisin maksaa hieman lisähintaa jos kaupassa olisi kassa, joka ei puhuisi mitään kenellekään asiakkaalle.
Mä käytän nykyään vain pikakassoja tai piippaan tavarat suoraan kassiin. Ihanaa kun ei tarvi toisten kälkätyksiä kuunnella!
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan pidä. Voisin maksaa hieman lisähintaa jos kaupassa olisi kassa, joka ei puhuisi mitään kenellekään asiakkaalle.
Vähän aikaa sitten uutisoitiin, kun jossain maassa oli erikseen kassoja, jotka ovat nimenomaan rupattelukassoja.
No ei tarvi! Usein kassalla on jono, se tarkoittaa että maksa ja häivy!
Mutta on se sääli kun ko ihminen on saanut sisäisen käskyn valistaa muita ja viedä valistusta eteenpäin ja kassa ei ota kantaa hänen yhteiskunnallisiin julistuksiin
On tää vi..... erikoinen maa kun jollekin on suurikin ongelma jos kassan kanssa vaihtaa muutaman sanan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta on se sääli kun ko ihminen on saanut sisäisen käskyn valistaa muita ja viedä valistusta eteenpäin ja kassa ei ota kantaa hänen yhteiskunnallisiin julistuksiin
Onkohan muut jonottajat samaa mieltä?
Mieluummin ei rupattelua, perustervehdykset riittää.
Ei pidä. Nuorena olin kassalla töissä ja "mystery shopper" oli närkästynyt kun en rupatellut niitä näitä hänen kanssaan, oli muutenkin aika hankala asiakas, kuvitteli että oli muka "tuntematon" mutta minä muistin.
Me asiakkaat käydään pitkiä keskusteluita maitohyllyn luona tyypeistä jotka vaihtaa muutaman sanan kassahenkilön kanssa.
Ja muuten varmana keskustelu jatkuu sitten kaupan ULKOPUOLELLA.
Kyllähän sitä voi pikaisesti kuulumisia turista. Jos todella jollain on niin kiire, niin itsepalvelkassalle kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan pidä. Voisin maksaa hieman lisähintaa jos kaupassa olisi kassa, joka ei puhuisi mitään kenellekään asiakkaalle.
Vähän aikaa sitten uutisoitiin, kun jossain maassa oli erikseen kassoja, jotka ovat nimenomaan rupattelukassoja.
Onhan meilläkin isoissa marketeissa myös hitaita kassoja. Niillä saa myös rupatella.
Olen halunnut keventää painostavaa tunnelmaa avaamalla jotain keskustelua joskus.
Painostavaan tunnelmaan on monia (juuri)syitä...
No, voihan ne tavarat tietty tilatakin...
Miksei muuten kassahenkilön työpisteellä lue että ÄLÄ KESKUSTELE KASSAN KANSSA???
Itse olen tyhmä.
Ohjeistakaa, kiitos!
Kyllä pitää. Erityisesti pitää hymyillä maireasti ja kehua asiakkaan ulkonäköä. Myös pikku flirtti kuuluu asiaan!
Lihatiskin myyjä joskus jutteli pitkiä keskusteluja.
Ei pidä, mutta joskus se voi olla ihan kivaa.
Mitä tulee siihen, että kassa ei ole vastuussa kaupan linjauksista tai tavaravalikoimasta, niin kuitenkin jos kovin moni ottaa asiat puheeksi, kassat voivat välittää mielipiteet eteenpäin.
Vaikka tietysti nyt kaikki elämäänsä kyllästyneet kassat tulevat kertomaan, että he eivät koskaan keskustele sellaisista asioista esimiestensä kansa.
No kun nykyään kassat juttelevat keskenään selkä asiakkaaseen päin. Onneksi silti yleensä tervehtivät. Välillä sellainen olo että häiritsee heidän juttutuokiotaan :D
Pienillä paikkakunnilla ehkä. En edes lähikaupassa nää kenenkään, edes mummojen, jäävän puhumaan sen enempää kuin asiointi vaatii.