Metallinpaljastin ja aarteenmetsästys
Ei taida kummoisia aarteita löytyä, kolikoita lähinnä? Ostin metallinpaljastimen ja tuolta rannoilta ainakin voisi etsiskellä.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Pullonkorkkeja, kolikoita, kerran löytyi kultasormus. Vein löytötavaratoimistoon.
Sormuksessa ei sitten tainnut olla kaiverrusta "ikuisesti sinun"
Vierailija kirjoitti:
Onko Anu saukko paikalla?
Ei ole. Veljensä Peni Saukko on.
itse koen sen suunnattomana rikkautena.
Hugo-peliohjelma pyöri telkkarissa
Eikö sinulla ole parempaa tekemistä?
Museo lunastaa itselleen murto-osan kaikista heille ilmoitetuista esineistä ja kaikista esineistä saa halutessaan rahallisen korvauksen. Jalometalleista lunastussumma on tosiaan VÄHINTÄÄN materiaalin arvo +25%. Joskus näkee juuri niitä kommentteja että ei kannata esim kultasormuksia ilmoittaa vaan sulattaa ja myydä romuna. No, silloin niistä saa neljäsosan vähemmän rahaa kuin museolta. Myös esimerkiksi hopeakolikoista maksetaan niiden numismaattisen arvon mukaan eli ihan asiallisen korvauksen niistä saa. Itse sain viime vuonna lunastuskorvauksia museolta noin 1400€.
Lisäksi puistoista löytyy edelleen hyvin eurokolikoita, toki niiden määrä vähenee kokoajan kun käteistä ei käytetä. Mutta jos ahkerasti käy piipailemassa niin parissa kuukaudessa kerää helposti satoja euroja karkkirahaa.
Uimarannoilta kahlaamalla on parhaat mahdollisuudet löytää kultaa ja hopeaa. Itselläni on kokelmissa nykyarvossa noin 2500€ edestä kultakoruja. Hopeiden arvoa en ole laskenut, niistä ei montaa sataa euroa kerry.
Mutta harrastuksena tosiaan sen verran erikoinen että ainakin ostettujen laitteiden hinnan pystyy helposti kuollettamaan sekä keräämään myös hieman bensarahaa.
Toisinaan löytyy ihan oikeita aarteitakin, itse olen kavereiden kanssa löytänyt kaksi 1500-luvun hopearahakätköä, toisesta löytyi toistasataa kolikkoa.
Jos kiinnostaa niin videoita mun metallinetsintäreissuista pääsee katsomaan Youtubesta, videot löytyy nimimerkillä Ramsundi.
Joulukinkku paistetaan uunissa.
rahaa pitää kai sit tarjoo naisille baaris...sit kelpais jos tarjois koko illan..ois rikas
Anna jo olla jos et pysty keskustelemaan edes hetkeä asiallisesti.