Arbutiinia rosaceaan?
Onko kenelläkään kokemusta, auttaako arbutiini rosacean aiheuttamiin verisuoniin ja punoitukseen?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta. Punoitti vielä enemmän.
Ikävä kuulla. :(
Ei auta, mutta tämä auttaa:
https://www.yliopistonapteekki.fi/mirvaso-3-mg-g-geeli-30-g-63499
Kannattaa käydä ihotautilääkärillä. Suosittelen myös tämän tehylehden artikkelin lukemista:
https://www.tehylehti.fi/fi/terveys/ruusufinnin-syy-voi-piilla-suolisto…
Jos muistan oikein, Arbutinin vaikuttava aine on puolukka tai siapuolukka. En jaksa sitä enää tarkistaa...
Tämän punoituksen kanssa voi myös oppia elämään ja joskus ei sille ole vaihtoehtoakaan.
Toi Mirvaso sai mulla naaman punaiseksi kuin kuningas Charlesilla. Ainoa mikä auttaa, on verisuonilaser. Tosin se maksaa sellainen 500 € --> ja pitää 1-2 krt/vuosi tehdä käsittely.
Olen miettinyt, pääsisikö mitenkään verisuonilaseriin niin, että esim. Kela korvaisi edes osan. Rosaceani on kuitenkin ihotautilääkäri todennut jo kauan sitten. Olen kokeillut kolme kertaa lämpöneulausta ja kerran diatermiaa, pieniin suoniin auttoi mutta kaikkein pahimmat ovat jäljellä. Aiheuttaa kyllä aika pahaa mieltä... Eipä olisi oikein varaa laseriin. Ilmeisesti joillain arbutiini on vähentänyt suonia tai niiden näkymistä. Näkyisivätköhän vähemmän, jos ihoa saisi jotenkin vahvistettua, en tiedä. Harmittaa, en voi mitenkään hyväksyä näin näkyviä suonia! Kiitos vastauksista. T. AP
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, pääsisikö mitenkään verisuonilaseriin niin, että esim. Kela korvaisi edes osan. Rosaceani on kuitenkin ihotautilääkäri todennut jo kauan sitten. Olen kokeillut kolme kertaa lämpöneulausta ja kerran diatermiaa, pieniin suoniin auttoi mutta kaikkein pahimmat ovat jäljellä. Aiheuttaa kyllä aika pahaa mieltä... Eipä olisi oikein varaa laseriin. Ilmeisesti joillain arbutiini on vähentänyt suonia tai niiden näkymistä. Näkyisivätköhän vähemmän, jos ihoa saisi jotenkin vahvistettua, en tiedä. Harmittaa, en voi mitenkään hyväksyä näin näkyviä suonia! Kiitos vastauksista. T. AP
Ei korvaa, kyseessä kosmeettinen haitta.
Mikään ei estä kokeilemasta Arbutiinia tai esimerkiksi meikkiä, jos ja kun asia häiritsee.
Käytä meikkiä kun häiritsee. Inhottava kosmeettinen haitta, tiedän kokemuksesta. Varmaan jo välttelet parhaasi mukaan ruoissa ja juomissa ihon kuntoa heikentäviä juttuja.
On kokemusta. Punoitti vielä enemmän.