Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako CV:stä leikata työhistoriaa?

N40
26.05.2023 |

Onko kokemuksia auttaako tämä työnhaussa, eli työnantajalle tulee mielikuva nuoremmasta henkilöstä.
Minulla on tuore korkeakoulutus ikäisekseni mutta liki 20 vuotta töissä

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys, olen miettinyt samaa

Vierailija
2/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän tilanteesta. Relevanttia työkokemusta kannattaa avata vähän enemmän, muut hommat voi kasata yhteen "muu työkokemus"- otsikon alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä sillä mietin että tuntuu että ikäsyrjintä on todellista jo nelikymppiselle. Näytän kuitenkin nuoremmalle

Vierailija
4/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen leikannut ihan jo siitä syystä, että saan kaiken mahtumaan yhdelle sivulle, työhistoriani alkaa vuodesta 2009. Ei niitä nuoruuden kesätöitä muutenkaan kannata luetella, kun harvoin ovat relevantteja.

N42, amk-tutkinto 2020

Vierailija
5/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Livenä tavatessa sitten näkevät ulkonäön. Ikävä kyllä persoona ja ulkonäkö voivat vaikuttaa enemmän. Jos joku muu on enemmän työnantajan mieleen, ei työkokemuksesta ole apua.

Vierailija
6/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on vaan ihan turha pitää siellä CV:ssä jotain kesäduuneja tai ei alan duuneja joita tehnyt iäisyys sitten. Eri asia silloin, kun työkokemusta tosi vähän. Siinä tapauksessa kannattaa listata kaikki.

Vierailija
7/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös tehnyt sellaisia töitä, että saattaa olla että työnanataja kokisi asemani uhaksi omalleen, toisaalta joka työ on ollut merkityksellinen ja uraani kehittävä. Vaikeita valintoja mutta selvästi jotakin tehtävä, että työllistyy

Vierailija
8/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä LinkedInistä on hauska katsella, kun joku joka toiminut asiantuntijatehtävissä viimeiset kakskyt vuotta, listaa ne jotkut marjamyyjä kesällä 1999 duunit kanssa. Siis minkä ihmeen takia????!

Vierailija
9/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, kyllä pitää laittaa, jos on ollut joskus peruna-, mansikka-,, tai hernepellolla kesätöissä. Tulee laiska ja etuoikeutettu kuva, jos ei ole ollut 13-vuotiaasta lähtien töissä.

Vierailija
10/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä LinkedInistä on hauska katsella, kun joku joka toiminut asiantuntijatehtävissä viimeiset kakskyt vuotta, listaa ne jotkut marjamyyjä kesällä 1999 duunit kanssa. Siis minkä ihmeen takia????!

Linkediniin on niistä vanhoista kesähessuhommista, joissa siivottu neukkaria saatu jotain diibadaabaa tyyliin senior summer assistance with hands-on responsibility of management tasks.

Vierailija
11/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan listaa jotain 15v:nä kerran viikossa tehtyjä mainostenjakoja tai parin päivän keikkatöitä

Vierailija
12/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen karsinut vanhat pois

Vierailija
13/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajaa yleensä kiinnostaa se tutkinnon jälkeinen työura, ei hanttihommat. Eikä vanhemmilla ammattilaisilla edes mahdu kaikki.

Jos taas hakee duunarihommia, niin voi ihan hyvin pyyhkiä cv:stä pois sen akateemisen tutkinnon. Saa paremmin siivoojan hommia, kun kerrot vaikka olleesi nomadina maailmalla sen ajan.

Lisäksi työn saatuaan ei tarvitse kuunnella työkaverien veetuilua akateemisesta taustasta.

Vierailija
14/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajaa yleensä kiinnostaa se tutkinnon jälkeinen työura, ei hanttihommat. Eikä vanhemmilla ammattilaisilla edes mahdu kaikki.

Jos taas hakee duunarihommia, niin voi ihan hyvin pyyhkiä cv:stä pois sen akateemisen tutkinnon. Saa paremmin siivoojan hommia, kun kerrot vaikka olleesi nomadina maailmalla sen ajan.

Lisäksi työn saatuaan ei tarvitse kuunnella työkaverien veetuilua akateemisesta taustasta.

Niin totta mitä se kellekään kuuluu 👍

Vierailija
15/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu liittyykö se työkokemus yhtään mitenkään siihen haettavaan työhön.

Vierailija
16/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni rekrytoijana kiinnostaa erityisesti mitä henkilö on tehnyt viimeiset 5v ja sopiiko se lähivuosien kokemus nyt haettavaan tehtävään.

Sitä vanhempi kokemus voi olla joko etu tai rasite, mutta harvemmin ketään palkataan (kauan sitten) menneiden ansioiden takia vaan työnantajaa kiinnostaa ennen kaikkea se miltä henkilön seuraavat 5v tulevat näyttämään. Ja näitä lähitulevaisuuden vuosia ennustavat parhaiten viimeiset pari vuotta.

Mielestäni 5v vanhempia työkokemuksia voi hyvin esittää cv:ssä mutta pitäisin ne otsikkotasolla tai jopa yli 10v vanhoissa jutuissa jopa ryhmiteltynä isompiin kokonaisuuksiin tyyliin: 1990-2010, telcom alan asiantuntijatehtäviä yrityksissä x, y ja z.

Vierailija
17/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuitpa kysymään. Leikkasin CV:täni juuri tänään. Tähän asti olen aina sisällyttänyt CV:hen melkein kaiken (en nyt sentään teini-iän kesätöitä kuitenkaan), mutta nyt tein radikaalin päätöksen ja poistin tiedon lukion päätösvuodestani ja muutamasta muustakin lyhyestä työpätkästä, vaikka se jätti vähän aukkoa historiaan, jos tarkkaan katsoo. 

Kyseessä oli avoin hakemus, joten en odota siltä suuria, mutta tuleepa nyt testattua, kysytäänkö historiaa tarkemmin myöhemmin. 

Olen 5-kymppinen. 

Vierailija
18/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satuitpa kysymään. Leikkasin CV:täni juuri tänään. Tähän asti olen aina sisällyttänyt CV:hen melkein kaiken (en nyt sentään teini-iän kesätöitä kuitenkaan), mutta nyt tein radikaalin päätöksen ja poistin tiedon lukion päätösvuodestani ja muutamasta muustakin lyhyestä työpätkästä, vaikka se jätti vähän aukkoa historiaan, jos tarkkaan katsoo. 

Kyseessä oli avoin hakemus, joten en odota siltä suuria, mutta tuleepa nyt testattua, kysytäänkö historiaa tarkemmin myöhemmin. 

Olen 5-kymppinen. 

Jos on korkeakoulu käytynä niin tipauta koko lukio pois. Olen nähnyt aikuisilla jopa peruskoulun päättymisvuosia...

Vierailija
19/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE TÖIHIN

Vierailija
20/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä sillä mietin että tuntuu että ikäsyrjintä on todellista jo nelikymppiselle. Näytän kuitenkin nuoremmalle

Et näytä yhtään nuoremmalta.