Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateeminen: kävitkö opiskellessa sitseillä, iltapukujuhlissa tms.?

Vierailija
29.04.2023 |

Kävin kerran sitseillä, mutta en koskaan iltapukujuhlissa. Opiskelijatapahtumissa käynti loppui heti alkuunsa, kun vuosikurssilta ei löytynyt samanhenkistä seuraa heti alussa. Loppuaikana opintoja käytin vapaat matkusteluun ja työntekoon. Lääkiksessä siis opiskelin.

Jäinköhän jostain paitsi? Olen myöhemmin kartellut kaikkea vastaavaa tapahtumaa. Jos joskus väittelen, en varmaan järjestä karonkkaa, vaan vien kustoksen ja vastaväittäjän ravintolaan syömään.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Parin viikon päästäkin sitsit tiedossa, vaikka valmistuin 10v sitten.

Vierailija
42/50 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt yrityksistä huolimatta yliopistolta kavereita. Kokeiltun on ainejärjestöä ja osakuntaa. Ainejärjestössä meno järkyttävää selkäänpuukotusta, kilpailua ja juoruilua. Osakunnassa pönötystä, iltapukujuhlia ja tylsiä ylipitkiä kokouksia.

Vähiin opiskeluaikaisiin kavereihin tutustuin sattumalta kesätöissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kerran mutta en ole iltapukutyyppiä. En käynyt iltapukujuhlissa vaan yökerhopukeutumisjuhlissa. Yleensä täysi-ikäisille avoimissa discobaareissa Helsingissä.

Sukusi ensimmäinen akateeminen?

Vierailija
44/50 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En löytänyt yrityksistä huolimatta yliopistolta kavereita. Kokeiltun on ainejärjestöä ja osakuntaa. Ainejärjestössä meno järkyttävää selkäänpuukotusta, kilpailua ja juoruilua. Osakunnassa pönötystä, iltapukujuhlia ja tylsiä ylipitkiä kokouksia.

Vähiin opiskeluaikaisiin kavereihin tutustuin sattumalta kesätöissä.

Vai oletko itse varsin negatiivinen?215

Vierailija
45/50 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on sitsit?

FM vuodelta 1993

Opiskelijatapahtuma, joissa syödään ja lauletaan  joskus  myös muuta ohjelmaa, johon mukana olijat osallistuvat tai seuraavat, Mustelin kuulleeni sitseillä joskus myös (juhla)puheita.

OTK 1988

Kiitos asiallisesta vastauksesta. En oikeasti ole ikinä ennen kuullut tuollaisesta tilaisuudesta. Meillä oli kyllä illanviettoja, mutta niitä kutsuttiin ihan vain illanvietoiksi. Eikä niihin kuulunut (onneksi) laulua. 

t. sama

Luulen itse omaksuneeni tuon ilmaisun (sitsit)  kummilapsiltani eli ei "meidän aikanamme"  (1980 -luvulla ja 1990 luvun alkuvuosina) sitsit luullakseni ainakaan mikään vakiintunut ilmaisu ollut. - Kummilapsiltani olen myös oppinut, että  sitsejen sisältö saattaa vaihdella paitsi tietysti eri yliopistojen välillä niin jopa saman yliopston ainejärjestöjen järjestämien sitsien välillä saattaa olla huomattaviakin eroja.

Se jota kiitit kauniisti PS: Iloista Vappua!

Vierailija
46/50 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kerran mutta en ole iltapukutyyppiä. En käynyt iltapukujuhlissa vaan yökerhopukeutumisjuhlissa. Yleensä täysi-ikäisille avoimissa discobaareissa Helsingissä.

Miksi noin ajattelet?

t. kolmannen polven "akateeminen", joka ei ikinä ole ollut iltapukujuhlissa

Vierailija
47/50 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut rumana miehenä haluttu TKK:n kuuluisiin "bordelli"-bileisiin, jossa tunnetusti siveät,kiltit opiskelijafuksitytöt makasivat komeiden teekkarimiesten kanssa. Traumat jäi enkä koskaan löytänytkään itselleni naista.

-DI vm. 82

Ehdit vielä löytää. Koskaan ei ole liian myöhäistä. Setäni löysi elämänsä ensimmäisen tyttöystävän ollessaan 72-vuotias. Olivat yhdessä "kunnes kuolema heidät erotti" eli noin 20 vuotta. 

Kiitos kannustuksesta mutta luovutin kokonaan jo 5 vuotta sitten. Se on ihan hyvä näin. Tarkalleen ottaen bordellibileet eivät olleet lopullinen kuolinisku partnerihaaveilleni, vaan se että ihastuin yhteen nuoreen, (liian) kauniiseen naiseen ja yritin rohkeasti iskeä häntä kun oltiin samalla ruotsin kurssilla TKK:lla. Se vaati todella paljon pokkaa kun selvin päin kysyin häneltä että lähteekö kanssani ulos. Suostui aluksi mutta sitten kohteliaasti perui sinä iltana kun piti nähdä.

Se vei rohkeuteni eikä itsevarmuuteni toipunut siitä enää koskaan. Hassua mutta näin todella kävi, ihmismieli on arvoituksellinen. Enkä ole mikään ujo muuten kuin naisten kanssa. Tuosta tapahtumasta on kohta jo 20 vuotta ja tavallaan luovutin sen jälkeen.

Vierailija
48/50 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo liittyy mahdollisesti asiaan? Minä en ole suvun eka akateeminen ja kammoan iltapukujuhlia.

- ohis

Vierailija
49/50 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Kajaanin OKLssä juotiiin vain muovipussikaljaa.

Itse harrastin myös näitä pussikaljabileitä tai jonkun luona etkoiluja. Sitsit lauluineen ja pakkoryyppyineen ja vujut iltapukuineen ei olleet mun juttu. Ei ole kaduttanut.

Vierailija
50/50 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä opislelin psykaa. Paljon osallistuin juhliin, muttei koskaan ollut mitään iltapuku hienostelua. Haalareissa enemmänkin. Oli ihania opiskelukavereita! Mahtavaa aikaa!