Akateeminen: kävitkö opiskellessa sitseillä, iltapukujuhlissa tms.?
Kävin kerran sitseillä, mutta en koskaan iltapukujuhlissa. Opiskelijatapahtumissa käynti loppui heti alkuunsa, kun vuosikurssilta ei löytynyt samanhenkistä seuraa heti alussa. Loppuaikana opintoja käytin vapaat matkusteluun ja työntekoon. Lääkiksessä siis opiskelin.
Jäinköhän jostain paitsi? Olen myöhemmin kartellut kaikkea vastaavaa tapahtumaa. Jos joskus väittelen, en varmaan järjestä karonkkaa, vaan vien kustoksen ja vastaväittäjän ravintolaan syömään.
Kommentit (50)
En osallistunu mihinkään, meillä ei kyllä mitään vuosijuhlia ollutkaan.
En osallistunut mihinkään näistä. Mielestäni niihin osallistui pyrkyrit, kultalusikka suussa syntyneet ja snobit, sekä harvat muun profiilin edustajat. Koin, että se porukka ei anna minulle mitään ja on tylsää seuraa.
Ei meillä ollut mitään sitsejä tai iltapukujuhlia. Paljon muuta toimintaa kylläkin. Osallistuin aktiivisesti kaikenlaiseen toimintaan, koska viihdyn sosiaalisissa tilanteissa ja oli hauskaa tutustua uusiin ihmisiin.
Olin opiskeluaikana kahden alle kouluikäisen äiti. Ei ollut aikaa juosta missään ryyppyjuhlissa. Eikä mielenkiintoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on sitsit?
FM vuodelta 1993
Opiskelijatapahtuma, joissa syödään ja lauletaan joskus myös muuta ohjelmaa, johon mukana olijat osallistuvat tai seuraavat, Mustelin kuulleeni sitseillä joskus myös (juhla)puheita.
OTK 1988
Kävin kyllä. Ei nyt muuten kiinnostanut, sitsit lauluineen oli kamalia (vaikka olen suomenruotsalainen) mutta kun ei ollut tyttöystävää niin pakkohan se oli metsästää kaikissa bileissä mitä oli tarjolla...
Sitäkään täällä jo kyseltiinkin. En käynyt, kun ei niitä juuri järjestetty omana opiskeluaikana. Iltapukujuhlissa tuli käytä: vuosijuhlissa ja karonkoissa.
Kävin kutsuttuna muutamassa karonkassa ja parissa muussa "pönötys" tilaisuudessa. Osallistuin johonkin sitsiin jne. Omana ongelmanani oli se, että opiskeluaikanani en käyttänyt alkoholia. Selvin päin on tylsää riennoissa, joissa kaikki muut ovat kännissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on sitsit?
FM vuodelta 1993
Opiskelijatapahtuma, joissa syödään ja lauletaan joskus myös muuta ohjelmaa, johon mukana olijat osallistuvat tai seuraavat, Mustelin kuulleeni sitseillä joskus myös (juhla)puheita.
OTK 1988
Nykyisin lähinnä ryyppy"juhla".
t. maisteri 2017
Vierailija kirjoitti:
En kun tulin amiksen kautta
en jaksanut sitä pikkusieluista amisten halveksuntaa
pieniä ihmisiä sisäisesti ja epävarmoja
tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on sitsit?
FM vuodelta 1993
OTK 1988
Kiitos asiallisesta vastauksesta. En oikeasti ole ikinä ennen kuullut tuollaisesta tilaisuudesta. Meillä oli kyllä illanviettoja, mutta niitä kutsuttiin ihan vain illanvietoiksi. Eikä niihin kuulunut (onneksi) laulua.
t. sama
En koskaan tutustunut keneenkään tai edes toivonut tutustuvani, kun kurssitarjonta oli siellä täällä ympäri Helsinkiä, enkä juuri ketään tuttua kasvoa nähnyt kahdella samalla kurssilla. Asuin myös sen verran kaukana, ettei kauheasti tehnyt enää vapaa-aikana tai opiskelujen jälkeen lähteä matkaamaan ihan vain huvin vuoksi juhlimaan jotain, mikä ei muutenkaan kiinnostanut millään tapaa, ja koiran takia piti aina kotiin mennä välissä. Ja olin toki miltei 30 vuottakin, kun päätin kouluttautua uudelleen ja lähteä yliopistoon opiskelemaan, sekin vaikuttaa.
Jyväskylän yliopistossa 2000-luvun alkupuolella sitsejä tuntui olevan vain ruotsin opiskelijoilla. Itse opiskelin historiaa eikä meillä ikinä ollut sitsejä. Iltapukujuhlista nyt puhumattakaan. Mistä opiskelija olisi sellaiseen rahat repinyt? :D
En ollut rumana miehenä haluttu TKK:n kuuluisiin "bordelli"-bileisiin, jossa tunnetusti siveät,kiltit opiskelijafuksitytöt makasivat komeiden teekkarimiesten kanssa. Traumat jäi enkä koskaan löytänytkään itselleni naista.
-DI vm. 82
Vierailija kirjoitti:
En ollut rumana miehenä haluttu TKK:n kuuluisiin "bordelli"-bileisiin, jossa tunnetusti siveät,kiltit opiskelijafuksitytöt makasivat komeiden teekkarimiesten kanssa. Traumat jäi enkä koskaan löytänytkään itselleni naista.
-DI vm. 82
Ehdit vielä löytää. Koskaan ei ole liian myöhäistä. Setäni löysi elämänsä ensimmäisen tyttöystävän ollessaan 72-vuotias. Olivat yhdessä "kunnes kuolema heidät erotti" eli noin 20 vuotta.
Ostin opintojen alussa haalarit, ja kävin monissa hauskoissa haalaribileissä. Yksissäkään hienommissa akateemisissa juhlissa en käynyt. Olen ollut maisteri kohta 20 vuotta.