Yön aikana puihin on änkeytynyt lehtiä
Eilen ei vielä näkynyt, mutta nyt on koivut ihan selkeästi vihreitä. Pitääpä lähteä poraamaan mahlareikiä puihin.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
No kertokaa sitten minulle verbi millä puunlehdet ilmaantuvat esim. niin kuin nyt yhden yön aikana?
-AP-
Ps. olen vähän pettynyt ilmapiiriin minkä aloitukseni sai aikaan.
Änkeytyä esiin on elävä ja rikas kielikuva, kirjoittamisen ammattilaisena arvostan suuresti! Tavallisempaa on todeta puiden puhkeavan lehteen, silmujen avautuvan ja vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä heräsin yöllä tarkkailemaan. Ne kantoi tikkaat, ja änkeytyivät puihin yksi kerrallaan. Oli sellainen erikoisoperaatio.
Täällä puolestaan ne huijasi perjantaina pilviä satamaan märkää lunta melkein 10 senttiä. Mokomat jäivät pensaiden ja puiden oksille lumen alle piiloon.
Vakoilijoita?
Vierailija kirjoitti:
Minä heräsin yöllä tarkkailemaan. Ne kantoi tikkaat, ja änkeytyivät puihin yksi kerrallaan. Oli sellainen erikoisoperaatio.
Auttoiko tontut niitä vai keijut? Mua aina naurattaa kun kuvittelen vaikka puron varrelle tontun töihin sulattamaan jäätä kepillä. Tuuppimaan lintuja matkaan kevätmuutolle, siivoamaan pesiä ja puhaltelemaan kukkia henkiin jään alta.
Vähän samaan tyyliin kun se Sam Cotton lokkipiirtäjän chippies -jutut. Ne tontut on mun mielestä vähän ärtyneitä jos niille nauraa, koska ne keskittyy niin täysillä juttuihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Ruuhkaa on kun silmut tunkee, linnut karjuu, perhoset lepattaa ihan sikana
Ilmastonmuutoksen syytä. Käyn ostamassa vastamelukuulokkeet ja aurinkolasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lintujen karjunta liittyy tähän?
Sään lämpenemisen merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lintujen karjunta liittyy tähän?
Liittyy hyvinkin, sinäkin saattaisit karjua jos oksalla asuisit ja varpaidenväleihin alkaisi ilmestyä änkeytyviä lehtiä
Täällä tuli vähäsen vettä toissapäivänä(kin) ja BOOM jo vihertää 🙂
Sade teki hyvää. Luonnolle ja allergikoille
Otsikon laati persujen Luukkanen? Ainakin siinä on henkilö joka voisi tuon tyyppisiä termejä käyttää. Esim. "Hesarin toimittajat änkeytyivät vaalivalvojaisiin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koivuallergikoille tiedoksi, että mahlallekin ollaan sitten allergisia. Nimimerkki "kokeiltu on".
Mut hienoa vihreää nyt on, tuo värisävy säilyy vain vajaan viikon.
Mahlassa ei ole siitepölyä, joten jos tuosta jotain oireita tulee niin se on luulotautia tai jonkin vitamiinin allergia.
Ikinä et ole kuullut ristiallergioistakaan?? Googlaa.
Kyllähän tuo änkeytyminen kuulostaa siltä, että lehdet tunkevat puihin väen väkisin, vaikka kukaan ei niitä halua ja puutkin kaikin voimin vastustavat.
- - -
No itse ainakin jatkan aikomallani linjalla kun näin otsikon: "Nyt kun sanoit, niin sehän se tekikin kiireisestä aamusta jotenkin erinäköisen"
Hyvä avaus, mutta kannattaa muistaa että foorumit ovat pullollaan ihmisiä, jotka etsivät paikkaa purkaa pahaa olaan! ....itskäään en aina jaksa muiswtaa...