Anoppini toivoi miniää itsekkäistä syistä ja on pettynyt kun en vastaa niitä saappaita
Anoppini oli pitkään toivonut että ainoa poikansa vakiintuisi ja perheytyisi. Mies on ihan kunnollinen mies, mutta tyypillinen mies, joka ei ns sukuhössötyksistä välitä. No äitinsä oli sitten haaveillut, että tuleva vaimo houkuttelisi usein miehen anopin luo kahvittelemaan ja syömään, viettämään mökillä yhteisiä lomia, järjestäisi joulupäivällisiä tai hoitaisi niin että tullaan anopin luo jouluksi. Osallistuttaisi miehen sukujuhliin, hankkisi lahjat sukulaislapsille jne.
Minä en näihin saappaisiin suostunut astumaan vaan sanoin jo alussa miehelle että kumpikin hoitaa oman sukunsa. Anoppi on nyt suuresti pettynyt minuun. Kuuluuko teidän mielestä miniän ryhtyä tuollaiseen?
Kommentit (75)
Ei, mutta kun nait miehen, nait väkisinkin hänen äitinsä. Mites lapset?
Sanonta kuuluu: Täyttää jonkun saappaat eli tulee jonkun tilalle.
Jos välimatka on lyhyt, voihan sitä välillä kahvilla tai syömässä käväistä. Joulupäivällistä voi syödä yhdessä. Meillä ei sukulaislapsille hankittu lahjoja. Anoppi sai jouluna pari pakettia.
Mökillä olimme eri aikaan. Anoppi oli kohtelias, hän ei kysymättä tullut kylään eikä soitellut jatkuvasti. Hän oli ihan ok.
Ette siis tapaa anoppia ollenkaan. En ihmettele, että hän on pettynyt. Useimmissa perheissä nainen hoitaa näitäkin asioita.
Vastaa niitä saappaita?
Mihin on kadonnut kirjoitustaito?
Vierailija kirjoitti:
Ette siis tapaa anoppia ollenkaan. En ihmettele, että hän on pettynyt. Useimmissa perheissä nainen hoitaa näitäkin asioita.
Tavataan vain jos mies hoitaa.
Miksi minun pitäisi hoitaa? Hoidan tapaamiset oman sukuni kanssa.
Ap
Meillä on sama sopimus miehen kanssa ja anoppi syyllistää, kun vietän enemmän aikaa omien vanhempien kanssa (meillä ei ole lapsia, sen ymmärtäisin jos tahtoisi niitä nähdä). Mieheni taas on ihana, mutta ei jaksa pitää yhteyttä äitiinsä, isällensä soittaa useammin. Koskaan ei käy kylässä ilman minua (vaikka pyydän), minä taas käyn vanhempieni luona ilman miestäni useammin kuin hänen kanssaan. Että ymmärrän tilanteen kyllä. Loppujen lopuksi se on mielestäni miehestäni kiinni pitääkö yhteyttä omiin vanhempiinsa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Jos välimatka on lyhyt, voihan sitä välillä kahvilla tai syömässä käväistä. Joulupäivällistä voi syödä yhdessä. Meillä ei sukulaislapsille hankittu lahjoja. Anoppi sai jouluna pari pakettia.
Mökillä olimme eri aikaan. Anoppi oli kohtelias, hän ei kysymättä tullut kylään eikä soitellut jatkuvasti. Hän oli ihan ok.
Tietenkin voimme käydä kahvilla ja syömässä anopilla, jos mies sen sopii ja järjestää. Ja anoppi voi hyvin tulla meille kahville ja syömään, jos mies sen sopii ja järjestää. Myös jouluna.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavataan vain jos mies hoitaa.
Miksi minun pitäisi hoitaa? Hoidan tapaamiset oman sukuni kanssa.
Ap
Ymmärrän sinua täysin. En itsekään pidä yhteyksiä puolisoni sukuun. Noin kerran vuodessa lähden mukaan heitä tapaamaan, mutta en kaipaa sen läheisempiä välejä.
Eikä ole tullut kertaakaan mieleen, että miniä alkaisi järjestellä oman poikani ja minun tapaamisia. Olemme hyvissä väleissä kyllä, mutta en minä koskaan esimerkiksi soittele miniälleni, vain pojalleni.
Vierailija kirjoitti:
Ai perhana tääkinkö on naisen hommaa? Mulla on viime päivinä kertynyt miesten toiveita kuunnellessa A4 kokoinen lista. Lisätäänpä tämäkin.
Taas yksi esimerkki naisten omasta naisvihasta.
Aasiassa anoppia ja appiukkoa sanotaan äidiksi ja isäksi. Siellä ajatellaan, että naimisiinmentäessä puolison vanhemmat on kuin omia vanhempia. Minusta tämä ajatus on kaunis.
Varsinkin jos teillä on lapsia, on mielestäni sinunkin tehtäväsi huolehtia, että lapset näkevät isovanhempiaan. On sinunkin etusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voimme käydä kahvilla ja syömässä anopilla, jos mies sen sopii ja järjestää. Ja anoppi voi hyvin tulla meille kahville ja syömään, jos mies sen sopii ja järjestää. Myös jouluna.
Ap
Ne lapset vähän vaikuttaa, jos niitä on niin ei siltä anopilta voi lapsenlapsia riistää, vain koska poikansa ei saa aikaan tapaamista. Jos ei ole, niin se tapaaminen on miehestäsi kiinni.
Ja siis minun isäni ei odota, että mieheni sopisi meidän kyläilyjä isäni luo. Tai että mieheni lähettäisi joulukortin isälleni ja siskoni lapsille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNe lapset vähän vaikuttaa, jos niitä on niin ei siltä anopilta voi lapsenlapsia riistää, vain koska poikansa ei saa aikaan tapaamista. Jos ei ole, niin se tapaaminen on miehestäsi kiinni.
Millä tavalla riistäisin? En minä kiellä tapaamisia enkä kieltäydy tapaamisista. En vain itse aktiivisesti järjestä niitä vaan annan mieheni ja anoppini sopia ne keskenään. Lapsia on kaksi. Kuten sanottu niin minun puolesta voidaan tavata vaikka joka viikko kunhan mies asian sopii. Ap
Jos ei se aikuinen eli 40v poika ole tähänkään asti sukujuhlissa ravannut, niin miksi kuvittelet anopin olettavan, että sinä saisit sen juhliin mukaan?
Uskokaa jo nyt, että ei anopit oleta mitään tuollaista, mutta miniät kuvittelevat, että anoppi pitää kynsin hampain kiinni pojastaan. Jos ei poika ole noin 20 vuoteen käynyt kahvittelemassa, niin pakoon vaimoaanko se nyt ryhtyisi äidillään käymään?
Miehet eivät niin järjestä näitä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei se aikuinen eli 40v poika ole tähänkään asti sukujuhlissa ravannut, niin miksi kuvittelet anopin olettavan, että sinä saisit sen juhliin mukaan?
Uskokaa jo nyt, että ei anopit oleta mitään tuollaista, mutta miniät kuvittelevat, että anoppi pitää kynsin hampain kiinni pojastaan. Jos ei poika ole noin 20 vuoteen käynyt kahvittelemassa, niin pakoon vaimoaanko se nyt ryhtyisi äidillään käymään?
En minä kuvittele. Anoppi on ihan suoraan sanonut asian minulle. Ja ilmaissut voimakkaan pettymyksensä kun kerroin, että elän niin, että minä hoidan oman sukuni (josta onkin monenlaista päänvaivaa, mutta se olisi jo eri aloituksen aihe) ja mies omansa. Ap
Näitä.anoppijuttuja täällä riittää. Tässäkin snopi on ihankuin me kaikki, jotka toivomme lastemme vakiintuvat (tai muuten elävän onnellisina) ja yhteyttä heihin. Tuskinpa tämä kedon kukka miniä nyt sentään on se pettymyksen syy tai edes anopin toiveiden kohde.
En tajua miten nämä anoppijitut jatkuu ja jatkuu. Miettikää miniät, että olette itse joskus se anopi. Ehkä.