Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen yli 50-vuotias ja minun on vaikea saada vakituista työtä missä hyvä palkka..................

Vierailija
29.04.2023 |

Työkokemusta löytyy ja osaamista. Suomi on ankea ja harmaa paikka elää työttömälle, joka yrittää kovasti saada työtä ja elättää itsensä. Kai se on lähdettävä Suomen rajojen ulkopuolelta etsimään työtä, ei tässä oikein muu taida auttaa. Olen muutenkin kyllästynyt Suomeen ja suomalaisiin, ovat aina niin olevinaan rahoineen ja työpaikkoineen. Sellaista keimailijaa ja me ollaan niin hyväosaisia...........Suomessa asuu paljon ihmisiä, jotka eivät ole hyväosaisia eikä heille sada mannaa taivaalta. Olen kyllästynyt tähän maahan.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, minusta on tullut negatiivinen, koska olen tehnyt paljon hakemuksia, olen käynyt haastatteluissa, olen ollut positiivinen, olen ollut avoin, olen kertonut avoimesti omat mielipiteet ja kuunnellut ystävällisesti vastapuolta. Olen väsynyt ja todellakin olen negatiivinen. Näin käy ihmiselle joka yrittää yrittää yrittää yrittää yrittää........................ja nuori valitaan hänen ohitseen. Suomessa ei ole työvoimapula, Suomessa on IKÄSYRJINTÄ. Olen tehnyt myös työtä pienellä palkalla välissä, en kuitenkaan enää haluaisi tehdä työtä pienellä palkalla. Olen myös nähnyt toisenlaisen Suomen ja se oli parempi kuin nykyinen. En myöskään halua määräaikaista työtä vaan vakituisen, koska kun saa vakituisen työpaikan motivaatio on ihan eri tasoa kuin määräaikaisen kohdalla.

AP

Ei ole tullut mieleen aloittaa jostakin?

Kuka Nyt ei heti ensi kättelyssä vakkari paikkaa halua?!

Minä haluan sitä ja minä haluan Tätä ..

Vierailija
22/25 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni palkkasi tammikuussa 4 uuttta lvis asentajaa töihin omaan firmaansa. 52-55-59-61 vuotiaat. Kokemuksen takia palkkasi. Mies sanoi minulle, että vihdoin sai kokemusta nuorille. ELi nämä opettavat nuorille kaikki kikat. 61 vuotiasta pyysi, että tekis yli eläkeiän, koska osaa opettaa 45v työkokemuksen takia muita. JA niin pääsivät sopimukseen. Mies sanoi, että tämä tuleva eläikäinen on niin uskomaton opettaja ettei voi päästää heti eläkkeelle. Tuskin se mies ilmaseksi sinne jää, mutta mieheni katsoo aina eteenpäin ja arvostaa vanhempia työntekijöitä kokemuksen takia. Koska sillä se firma pyörii. Niin mieheni sanoi.

Mies on oikeassa! Hyvät työntekijät ovat firman "kivijalka".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkaa positiivisuus kärsimään kun on kohta 2 vuotta laittanut hakemuksia ja aina tulee se sama vastaus. Jos pääsee haastatteluun asti on pettymys ihan kipua ja itkua. On myös tullut tunne, että enpä enää osaakaan mitään,  vaikka kokemusta monesta alasta ja ollut töissä koko aikuisiän. Kaksi tutkintoa. Toinen yo-merkonomi ja sillä nyt ei tee yhtään mitään. 

Nyt on pakko laittaa hakemukset puoliläpällä, koska eihän niitä kukaan lue ja en jaksa enää pettymyksiä. Toisaalta,  vakavasti otettavien työpaikkojenkin määrä on lähellä nollaa, joten huumorilla mennään puolin ja toisin.

Vierailija
24/25 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä alkaa positiivisuus kärsimään kun on kohta 2 vuotta laittanut hakemuksia ja aina tulee se sama vastaus. Jos pääsee haastatteluun asti on pettymys ihan kipua ja itkua. On myös tullut tunne, että enpä enää osaakaan mitään,  vaikka kokemusta monesta alasta ja ollut töissä koko aikuisiän. Kaksi tutkintoa. Toinen yo-merkonomi ja sillä nyt ei tee yhtään mitään. 

Nyt on pakko laittaa hakemukset puoliläpällä, koska eihän niitä kukaan lue ja en jaksa enää pettymyksiä. Toisaalta,  vakavasti otettavien työpaikkojenkin määrä on lähellä nollaa, joten huumorilla mennään puolin ja toisin.

N54

Vierailija
25/25 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ulkomaille. Oma lähtöni on keväällä kun saan ammatti tutkinnon valmiiksi.

+50v