Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästätkö itsesi tuntemaan nälkää aterioiden välillä?

Vierailija
29.04.2023 |

On hyväksi terveydelle tuntea nälkää. Ihmisen pitäisi pitää aterioiden välillä 4-5 tunnin tauot.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Aamulla on niin kova nälkä että vatsa tuntuu syövän kudoksia, mutta kestän sen useimmiten hyvin. Syön max 4 krt päivässä. Siirrän nälkää syömällä, eikä syöminen ole enää mikään suuri nautiskeluhetki. Koetan syödä terveellisesti. Ei ole mielitekoja eikä verensokeripiikkejä. En syö sokerijuttuja ja viljaa ollenkaan, ne aiheuttivat makeanhimoa. Kaikenlainen syömisen ympärillä pyörivä eläminen ja juhliminen on aivan typerää ja epäterveellistä.

Vierailija
42/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin odotan nälkään asti, silloin tulee syötyä liikaa ja sitten tulee huono olo. Orastava nälän tunne on kyllä useimmiten ennen ruokailua.

Tulee syötyä liikaa? Missä itsekuri? Kyllä se lautanen pitää osata aikuisen ihmisen rakentaa siinä kovemmassakin nälässä ja tajuta, että nälkä itse asiassa helpottaa aika pienestäkin ruokamäärästä, kun ihan hetken jaksaa odottaa.

VMP. Mitä te oikein kuvittelette nälän kaikilla olevan, että vähän kurnii mahassa? Voin kertoa että esimerkiksi se heikotus, huimaus, raajojen voimattomuuden tunne ja päänsärky ei lähde koko päivänä mihinkään, vaikka kuin söisi, jos ne eli nälkä ehti tulla. 

-eri

No voi hellanlettas. Laihduttaessa joudut tuntemaan epämukavuuttakin. Olet elellyt jopa vuosia turhan mukavasti ja se näkyy.

Juo vihreää teetä tai vettä nälkään välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hämmennyin kysymyksestä. Luulin että ihmiset näin niinkuin yleisesti syövät kun heillä on nälkä, eikä huvikseen. Lie olin väärässä...

Jestas sun suomen kielen taitoasi. Lie olin

Täydellistä, oikeaa suomea, ei tosin kirjakieltä.

-eri

Taisin olla voi sanoa ellei osaa käyttää lienee-sanaa oikein.

Vierailija
44/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä tarkoitetaan näläntunteella? Itselleni nälkä on aina tarkoittanut sitä, että mahalaukku on tyhjä ja kouristelee. Osa ihmisistä kuitenkin puhuu näläntunteesta, kun viittaa verensokerin nopean laskun aiheuttamaan tunteeseen. Minusta sillä ei ole mitään tekemistä nälän kanssa.

Vierailija
45/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hämmennyin kysymyksestä. Luulin että ihmiset näin niinkuin yleisesti syövät kun heillä on nälkä, eikä huvikseen. Lie olin väärässä...

Jestas sun suomen kielen taitoasi. Lie olin

Täydellistä, oikeaa suomea, ei tosin kirjakieltä.

-eri

Taisin olla voi sanoa ellei osaa käyttää lienee-sanaa oikein.

No niin nulikat, riittää.

Vierailija
46/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tulee pakostikin. Joka aamu herään nälkäisenä niin että vatsassa tuntuu inhottavalta. Pakko se on vetää paistettua kananmunaa tai kaurapuuroo edes vähäsen ja sitten teetä. Mutta se on aamusin hirvee tunne??? Päivisin nälkä tulee joo välillä mutta pyrin sitä kontrolloimaan juomalla vettä esimerkiksi.

Vierailija
47/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole naiivi. Ihmiset syövät mielitekoihin, tunteisiin, siksi koska tarjotaan yms

Varmaan poikkeustapauksissa toki joo, mutta kysymyshän lie oli ns normipäivistä. Ei jostain kyläilystä tai joululounaasta.

Syövät tylsyyteen, tottumuksesta jne

Oletkohan yksi tuttuni joka aina hämmentyy suuresti eikä voi käsittää jos jossain joku tekee toisin kuin hän. Aivan ihmeellistä että joku voisi syödä muuten kuin nälkään! Huoh

En ole tuo edellinen, mutta mulle tuollainen tunnesyönti on tuntematon asia ja aiheuttaa siksi hämmennystä. Mä syön, kun maha on tyhjä ja tuntuu siltä, että nyt tekisi mieli syödä. Jos on kurja olo, en kaiva mitään herkkuja esiin, ei ole koskaan edes tullut mieleen. En varmaan edes pystyisi syömään, jos maha ei ole tarpeeksi tyhjä.

En sano, että tunnesyöminen olisi outoa tai väärin. En vain ole itse koskaan kokenut sitä ja siksi se ihmetyttää ja herättää kysymyksiä.

Vierailija
48/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykyään, ennen en. T. Nykyinen hoikka ja entinen läski

Ennen kyllä, nykyään en. T. Nykyinen hoikka, entinen anorektikko

En ymmärrä anorektikon kommenttia?!

Mietin samaa, anoreksia on sairaus. Itse ajattelin, että ap kysyy terveen ihmisen ruokailutottumuksista.

Mikä tossa on epäselvää? Kysyttiin, että päästätkö itsesi tuntemaan nälkää aterioiden välillä? Henkilö vastasi että ennen kyllä, nykyään en. 

Vierailija
49/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole naiivi. Ihmiset syövät mielitekoihin, tunteisiin, siksi koska tarjotaan yms

Varmaan poikkeustapauksissa toki joo, mutta kysymyshän lie oli ns normipäivistä. Ei jostain kyläilystä tai joululounaasta.

Syövät tylsyyteen, tottumuksesta jne

Oletkohan yksi tuttuni joka aina hämmentyy suuresti eikä voi käsittää jos jossain joku tekee toisin kuin hän. Aivan ihmeellistä että joku voisi syödä muuten kuin nälkään! Huoh

En ole tuo edellinen, mutta mulle tuollainen tunnesyönti on tuntematon asia ja aiheuttaa siksi hämmennystä. Mä syön, kun maha on tyhjä ja tuntuu siltä, että nyt tekisi mieli syödä. Jos on kurja olo, en kaiva mitään herkkuja esiin, ei ole koskaan edes tullut mieleen. En varmaan edes pystyisi syömään, jos maha ei ole tarpeeksi tyhjä.

En sano, että tunnesyöminen olisi outoa tai väärin. En vain ole itse koskaan kokenut sitä ja siksi se ihmetyttää ja herättää kysymyksiä.

On teillä sitten ihmeellinen ja hämmentävä elämä, kun tuollaisetkin asiat laittavat kovasti kummastumaan. Odottakaas kun kuulette jonkun harrastavan jotain mistä te ette ole kuulleetkaan tai matkustavan maahan missä te ette ole käyneet.

Vierailija
50/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin.

En koskaan syö mitään ennen lounasaikaa ja sekin vaihtelee 11-15 välillä. Toisen kerran syön 19-00.

Nälkä tulee aterioiden välillä mutta niin kuuluukin.

Vierailija
51/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin odotan nälkään asti, silloin tulee syötyä liikaa ja sitten tulee huono olo. Orastava nälän tunne on kyllä useimmiten ennen ruokailua.

Tulee syötyä liikaa? Missä itsekuri? Kyllä se lautanen pitää osata aikuisen ihmisen rakentaa siinä kovemmassakin nälässä ja tajuta, että nälkä itse asiassa helpottaa aika pienestäkin ruokamäärästä, kun ihan hetken jaksaa odottaa.

VMP. Mitä te oikein kuvittelette nälän kaikilla olevan, että vähän kurnii mahassa? Voin kertoa että esimerkiksi se heikotus, huimaus, raajojen voimattomuuden tunne ja päänsärky ei lähde koko päivänä mihinkään, vaikka kuin söisi, jos ne eli nälkä ehti tulla. 

-eri

No voi hellanlettas. Laihduttaessa joudut tuntemaan epämukavuuttakin. Olet elellyt jopa vuosia turhan mukavasti ja se näkyy.

Juo vihreää teetä tai vettä nälkään välillä.

Ensinnäkin, huutonaurua. Toisekseen, miksi kuvittelet että olen ylipainoinen ja kolmannekseen miksi kuvittelet että laihdutan?

Vierailija
52/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en useimmiten ehdi, kun mulla kestää se nälän tuleminen niin kauan. Keskiviikkona en ehtinyt syömään kuin yhden 2dl mansikka jugurtin ja torstaina noin klo 12 alkoi tuntumaan siltä että pitäisi syödä jotain. Työterkkari on sanonut että on epänormaalia syödä vaan joka toinen päivä tai harvemmin, kun kerroin sille eräänä maanantaina että olen syönyt edellisen kerran perjantaina. Kyseli että olenko syönyt mitään että voisinko artaa virtsanäytteen.

Eikö sulle tule heikko olo? Ei mullekaan nälän tunnetta tule helposti. Syön siksi, että oloni on heikko, eikä siksi, että olisi nälkä. 

Ei tule ja jos tulisi niin varmaan söisin. Joskus on illalla nälkä, mutta en jaksa alkaa kokkaamaan ja ajattelen että syön sitten huomenna ja se siitä. Nythän on lisäksi tullut tutkimuksia joissa sanotaan että parin- kolmenpäivän paasto on hyväksi elimistölle.

Vierailija
53/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Kannattaisi kiinnittää huomiota ruoan sisältöön tai terveyteensä, tuo kielii todella huonosta verensokerin tasapainosta. Ei ole normaalia tulla noin hirvrät oireet hetkellisestä syömättömyydestä. Ehkä sitten jos on 2 vuorokautta täysin ravinnotta. Jouduin paastoamaan kolonoskopiaan lähes sen 2vrk eikä vielä ollut lähellekään tuollainen olo.

Vierailija
54/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en useimmiten ehdi, kun mulla kestää se nälän tuleminen niin kauan. Keskiviikkona en ehtinyt syömään kuin yhden 2dl mansikka jugurtin ja torstaina noin klo 12 alkoi tuntumaan siltä että pitäisi syödä jotain. Työterkkari on sanonut että on epänormaalia syödä vaan joka toinen päivä tai harvemmin, kun kerroin sille eräänä maanantaina että olen syönyt edellisen kerran perjantaina. Kyseli että olenko syönyt mitään että voisinko artaa virtsanäytteen.

Eikö sulle tule heikko olo? Ei mullekaan nälän tunnetta tule helposti. Syön siksi, että oloni on heikko, eikä siksi, että olisi nälkä. 

Ei tule ja jos tulisi niin varmaan söisin. Joskus on illalla nälkä, mutta en jaksa alkaa kokkaamaan ja ajattelen että syön sitten huomenna ja se siitä. Nythän on lisäksi tullut tutkimuksia joissa sanotaan että parin- kolmenpäivän paasto on hyväksi elimistölle.

Sama. Syön vähänlaisesti hiilareita ja reilusti rasvaa, niin ei ikinä tule heikotusta vaikka olisi kovakin nälkä.

Vierailija
55/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nälkäisenä hotkii.

Vierailija
56/56 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5h syömättä?? Okei... Mun mielestä normaali ruokailujen väli on joku 8-12h. Kenellä muka on jatkuvasti nälkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi