Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi jotkut perheelliset kivenkovaan väittävät

Vierailija
29.04.2023 |

että lapsiperhe ei voi elää iltarytmissä vaikka se on täysin mahdollista. Esim lapset voi laittaa myöhemmin nukkumaan ja opettaa aamutoimissa omatoimisiksi. Kouluikäinen osaa parin viikon harjoittelun jälkeen laittaa itselleen aamupalan ja lähteä itsenäisesti kouluun. Ei äidin tai isän tarvitse kaikkea tehdä valmiiksi.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka meillä lapset valvoisivat myöhään ei se tarkoita, että vastaavasti nukkuisivat aamulla pidempään.

Pitkällä tähtäimellä oltaisiin väsyneitä koko sakki.

Lapset tarvitsevat unta ja paras uni alkaa illasta, ei myöhäisillasta tai puoliltaöin.

Riippuu niin kulttuurista. Monessa maassa lapsetkin elävät myöhään. Ja toisaalta, ei isompia lapsia varten tarvitse enää edes herätä, esim kouluikäinen ottaa itse aamupalan ja lähtee kouluun, Äiti voi nukkua aamun.

Laiska äiti.

Vierailija
22/26 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka meillä lapset valvoisivat myöhään ei se tarkoita, että vastaavasti nukkuisivat aamulla pidempään.

Pitkällä tähtäimellä oltaisiin väsyneitä koko sakki.

Lapset tarvitsevat unta ja paras uni alkaa illasta, ei myöhäisillasta tai puoliltaöin.

Riippuu niin kulttuurista. Monessa maassa lapsetkin elävät myöhään. Ja toisaalta, ei isompia lapsia varten tarvitse enää edes herätä, esim kouluikäinen ottaa itse aamupalan ja lähtee kouluun, Äiti voi nukkua aamun.

Laiska äiti.

Ei se mitään laiskuutta ole, jos ei tee turhaa työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä autismin kirjo -ketju tämä on? Hitto mitä jankkaamista.

Vierailija
24/26 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun tokaluokkalainen herättää mut aamulla jos nukun. Jää myös touhuilemaan omiaan helposti, eikä osaa lähteä välttämättä itse kouluun (lisäksi pelkää olla yksin kotona, ihan panikkiin asti). Järjestelty niin, että lyhyen aikaa joutuu olemaan yksin, jos lainkaan.

Aamupalaa osaa kyllä ottaa, mutta ei välttämättä söisi mitään, jos en vahdi. Ihan sama, vaikka söisi yhden mandariinin, mutta edes se on syötävä. 

Vierailija
25/26 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun tokaluokkalainen herättää mut aamulla jos nukun. Jää myös touhuilemaan omiaan helposti, eikä osaa lähteä välttämättä itse kouluun (lisäksi pelkää olla yksin kotona, ihan panikkiin asti). Järjestelty niin, että lyhyen aikaa joutuu olemaan yksin, jos lainkaan.

Aamupalaa osaa kyllä ottaa, mutta ei välttämättä söisi mitään, jos en vahdi. Ihan sama, vaikka söisi yhden mandariinin, mutta edes se on syötävä. 

Erityistilanteet ovat erityistilanteita, mutta kyllä normaalisti kouluikäinen osaa lähteä itse kouluun. Teillekin tekisi hyvää nyt opetella sitä normaalia elämää. Lapselle voi myös opettaa, että äitiä ei herätetä ilman hyvää syytä. Ei kaikki voi aina mennä perheessä lapsen mukaan.

Vierailija
26/26 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityistilanteet ovat erityistilanteita, mutta kyllä normaalisti kouluikäinen osaa lähteä itse kouluun. Teillekin tekisi hyvää nyt opetella sitä normaalia elämää. Lapselle voi myös opettaa, että äitiä ei herätetä ilman hyvää syytä. Ei kaikki voi aina mennä perheessä lapsen mukaan.

Näinpä. Tuo äidin herättäminen ihan vain huvin vuoksi on juuri sitä, että lapsi pyörittää perhettä oman tahtonsa mukaisesti. Moni vanhempi tekee myös vuorotyötä tai iltatyötä ja silloin muu perhe joustaa, lapset mukaanlukien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä