Milloin köyhän perheet pääsevät virkistävälle lomalle?
Milloin se on mahdollista? Mitä teet SINÄ auttaakseesi? Voit vähän tinkiä vararenkaan kasvattamisesta, sitä on jo tarpeeksi. Köyhän perheen lapsilla ei ole mitään. Tunne pistos omatunnossa.
Kommentit (35)
Viikon Solaris lomille mahdollista jokatoinen vuosi. Pieni omavastuu on kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä menee töihin tai parempipalkkaisiin töihin ja lakkaa valittamasta. Etsii edullisemman vuokrakämpän, ei tilaa lehtiä.
Yksikin " köyhä" valittaa kun ei ole rahaa. Silti käy mäkkärissä liki joka päivä syömässä.
Olen syönyt viimeksi hampurilaisen 25 vuotta sitten. Ei ole kertynyt omaisuutta, vaikka en käytä päihteitä tai syö roskaruokaa. Kummasti aleruoan hintakin hipoo entisiä normaalhintoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse tienannut vararenkaani. En käy töissä sen takia, että voisin rahojani jaella sinne ja tänne. Nytkin teen 2 ylityöpäivää. Niistä saan extraa 300e ja laitan ne sivuun kesälomaa varten. Köyhäkin voi painaa töitä. Sieltä saa rahaa.
Ei töihin mennä. Töihin lähetetään hakemus ja mennään vain jos kutsutaan. Kaikkia ei kutsuta.
T. Akateeminen köyhä
"Tuettuja lomia järjestetään eri teemoista lapsiperheille, aikuisille ja ikäihmisille."
(Lomajärjestöjen yhteistyöryhmä LYR)
Lomalle voi hakea viiden eri lomajärjestön kautta. Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA) tukee tuettujen lomien järjestämistä.
Ap on tunnettu trolli ja kommentoijat tunnettuja ret ard deja. Hauska nähdä trollin olevan viisaampi kuin kommentoijat. Yleensä se on toisin päin.
Ei ole minun tehtävä auttaa ketään vähävaraista.
Opetelkaa eräretkeilemään ja laittamaan ruokaa nuotiolla. Suomessa on hienoja erämaita. Koulikaa ne karkilla ja roskaruualla pilatut lapsenna kantamaan lastenkokoisessa rinkassa omat varusteensa ja tottelemaan vanhempiaan. Älkää ostako perjantaitoppeja, pikaruokaa ja kiinalaisia muovileluja.
Seuraavan hallituksen aikana ette lomaile enää päivääkään! Hyvä PS!
Polkupyöräilemään, eväät mukaan, välillä pulahtaa uimaan. Oli hauskaa.
Maksan tuloveroja ja kirkollisveroja. Tuloveroilla kustannetaan mm. tuettuja lomia, kirkollisveroilla pidetään joka loma maksuttomia eriteemaisia leirejä kouluikäisille lapsille. On askastelu-, tiede-, luonto- ja ties mitä leiriä. Ihan niistä valitsemaan. Samoista kirkollisveroista maksetaan myös diakoniaa, ruokakasseja ja vuokra-asuntoja ihmisille. Katson tekeväni ihan tarpeeksi köyhien lapsiperheiden eteen.
Köyhät lapsiperheet voivat katkaista piuhat, ettei tule enempää lapsia, kouluttautua ja muuttaa töiden perässä sinne, missä työtä on.
Onpa ilkeää provoilua, narsisti asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse tienannut vararenkaani. En käy töissä sen takia, että voisin rahojani jaella sinne ja tänne. Nytkin teen 2 ylityöpäivää. Niistä saan extraa 300e ja laitan ne sivuun kesälomaa varten. Köyhäkin voi painaa töitä. Sieltä saa rahaa.
Taitavat kusettaa ylityökorvauksissa jos et enempi saa tai sitten tosi pieni palkka.
Palkka on erikseen (ylityökorvaukset) nuo 300e ovat palkkio ylityöpäivistä.
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa 1-2 lomaa vuodessa lapsiperheille täysihoidolla. Pitää vain hakea. Kuljetus esim. kylpylähotellille pitää itse järjestää ja siihen saa harkinnanvaraista toimeentulotukea.
Tuetun loman voi saada ENINTÄÄN joka kolmas vuosi. Yleensä harvemmin, koska hakijoita on paljon. Kylpylähotelleihin varsinkin.
Taitavat kusettaa ylityökorvauksissa jos et enempi saa tai sitten tosi pieni palkka.