Yle: Harrastuksena lentopisteiden keräily
Niko Ikonen harrastaa lentopisteiden keräilyä, eikä ole ainoa - tähän "harrastukseen" on saatavilla jopa maksullista valmennusta! Kuinka sekaisin tämä maailma on? Ylen jutussa ei ainuttakaan kommenttia, itse yritin mahdollisimman asiallisesti ilmaista ajatuksiani, mutta kommenttia ei julkaistu, joten yritetään täällä. https://yle.fi/a/74-20029338
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastuksena maapallon tuhoaminen.
Taidat olla aika ääliö.
Sitähän tuo on ja jostain kumman syystä myös Yle tukee sitä. Hulluksi menee loppua kohti ei voi muuta enää sanoa.
Joo, aika erikoinen aihevalinta Yleltä, varsinkin jos laitetaan kommentointimahdollisuus, mutta kriittisiä kommentteja ei julkaista. Vai voiko oikeesti olla, että suurin osa näkee tän harrastuksen niin normaalina, ettei jaksa kiinnostaa? Mun aivoihin ei vaan mahdu miten jollain on pokkaa harrastaa maapallon tuhoamista vain "koska mä voin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa keräilyä tuntuu instan perusteella harrastavan moni ig-muija. Joka toinen kuva on Dubaista ja joka toinen Thaimaasta. He eivät vain mainosta keräävänsä lentopisteitä. Tuskin kuitenkaan junallakaan kulkevat.
Voi kauhia, nyt sun kannattaa vetää ranteet auki, kun joku sellaista!
Parempi niidenkin olisi vaan masentua kotona ja haukkua ihmisiä netissä, nostaa sossutukia ja kuluttaa resursseja toisella tavalla!Ei kun mun puolesta lentäkööt vain. Ei mua ilmastoahdista. Mutta lähinnä siis se, että turha moralisoida ja paheksua tuota miestä. Ihan samaa lentämistä se on, vaikkei varsinaisesti mainosta keräävänsä lentopisteitä ja keräilee ig-kuvia pitkin maailmaa.
Niinpä, antaa jokaisen tehdä mitä tekee kunhan ei rikoksia. Pitää olla sairas päästään jos toisten matkustaminen häiritsee.
Tai lentopisteiden keräily.
Get a life.
Vierailija kirjoitti:
Meidän ei siis tarvitse enää välittää ilmastosta. Ok.
Ei tavallisen ihmisen tarvitse, teollisuudella on vastuu siitä.
Miksi haluat ahdistua kaikesta, onko mukavaakin elämää?
Jokaisella harrastuksensa, itse en pidä koneessa istumisesta, toki joku kunnon ykkönen tai business voisi olla eri juttu. Nuo koneet lentävät oli tämä harrastaja kyydissä tai ei, ja lentokoneiden päästöt pientä verrattuna fossiilisten polttoaineiden aiheuttamiin voimaloissa ja väkirikkaissa maissa. Ei kannata lähteä moralisoimaan ollenkaan.
lentäähän ne koneet muutenkin,eli eivät kuljeta vain häntä,niin miksi hän olisi yhtään enemmän ilmastontuhooja kuin muutkaan? eri juttu olis,jos lentäis omalla koneella ja saastuttais lisää ilmastoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku harhainen riehuu nyt tässä ketjussa pahaa oloaan. Kertoo paljon ihmisestä itsestään nuo kaikki hullut ja harhaiset viestit. Toivottavasti saa apua ongelmiinsa.
Toivottavasti saat apua, ettei tarvitse koko loppuelämää viettää täällä haukkuen ihmisiä harhaisena.
Ketä minä olen muka haukkunut?! Sinä se sairas olet kun kuvittelet tietäväsi anonyymin palstan kirjoittajat tai jos olet kyyläävä mode tai muu stalkkeri, niin valehtelet, että haukun täällä muita! Se ei ole totta. Haukun ainoastaan niitä, jotka haukkuvat ja ivaavat minua tai muita, mutta muuten en sitä tee. Tavallinen keskustelu ei ole haukkumista. Sinä stalkkeri olet todellakin täysin sekaisin ja sulla se paha pakkomielle on. Olet jatkuvasti kimpussa. Jätä hullu mut jo vihdoin rauhaan.
Kertoo juuri siitä, että vit##n idio###a mahtuu tusinaan 13 tai enemmän.
Vierailija kirjoitti:
lentäähän ne koneet muutenkin,eli eivät kuljeta vain häntä,niin miksi hän olisi yhtään enemmän ilmastontuhooja kuin muutkaan? eri juttu olis,jos lentäis omalla koneella ja saastuttais lisää ilmastoa.
Tuolla logiikalla ei kannata käydä äänestämässä, koska eihän yksi ääni mitään vaikuta, ja ei kannata kierrättää, koska eihän nyt yhden ihmisen roskat mitään merkitse jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat ahdistua kaikesta, onko mukavaakin elämää?
Missä sanoin ahdistuvani? Ei minua ahdista tipan tippaa, ihmettelen vain. Ei viitsisi jättää nyt vasta teini-ikäisille lapsille pilaantuvaa planeettaa, mutta kai vastuullisuus, järkevyys ja kohtuus on sitten joku mt-ongelma. Alamme todella olla jo lähellä aikaa, joka kuvataan mm. elokuvassa Idioluutio. Kannattaa katsoa ja miettiä huolella. Paitsi ettei se miettiminen taida enää lukemattomuuden, saasteiden, kemikaalien ja hömpän pehmittämillä aivoilla enää onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Eipä hän tosiaan ole sen kummempi ilmastontuhoaja kuin muutkaan. Ja "yllättäen" ketju täyttyy kommenteista, joissa tätä vähätellään, koska jostain muualta löytyy aina suurempi saastuttaja. Eihän tätä maapalloa pelasta enää mikään, mutta saa kai sitä ihmetellä ihmiskunnan itsekästä menoa.
Vierailija kirjoitti:
Höpsö. Ei koneet kauaa puolityhjinä lennä eli mitä useampi jättää matkan välistä, sitä tyhjempiä koneet on ja lennot alkaa harveta jne.
Vierailija kirjoitti:
Onko kysyntä ja tarjonta yhtään tuttuja termejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla logiikalla ei kannata käydä äänestämässä, koska eihän yksi ääni mitään vaikuta, ja ei kannata kierrättää, koska eihän nyt yhden ihmisen roskat mitään merkitse jne.
Ei nämä tajua tästä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Samaa keräilyä tuntuu instan perusteella harrastavan moni ig-muija. Joka toinen kuva on Dubaista ja joka toinen Thaimaasta. He eivät vain mainosta keräävänsä lentopisteitä. Tuskin kuitenkaan junallakaan kulkevat.
IG tytöt tekevät työtä, kuvien vuoksi pitää matkustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no eipä tuossa lentämisessä tämä mies voi vaikuttaa mitenkään,ainoastaan jos joku yhtiö lopettaa jonkun reitin lentämisen. Ja jos miehellä olisi oma kone ja lentäisi sillä,niin hänellä olisi silloin vaikutusta ja se vaikutus tulisi yksin häneltä.
Minunkaan kommentti ei mennyt Ylellä läpi. Kyselin siinä, että miksi tätä siis harrastetaan, kun jutusta en sitä saanut selville. Tienaako sillä jotenkin, vai onko vaan joku tyydytys siitä, että on helvetisti lentopisteitä tilillä? En tajua yhtään. Matkailusta ei kai ainakaan ole kyse. Itselleni koneessa istuminen on yhtä helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat ahdistua kaikesta, onko mukavaakin elämää?Missä sanoin ahdistuvani? Ei minua ahdista tipan tippaa, ihmettelen vain. Ei viitsisi jättää nyt vasta teini-ikäisille lapsille pilaantuvaa planeettaa, mutta kai vastuullisuus, järkevyys ja kohtuus on sitten joku mt-ongelma. Alamme todella olla jo lähellä aikaa, joka kuvataan mm. elokuvassa Idioluutio. Kannattaa katsoa ja miettiä huolella. Paitsi ettei se miettiminen taida enää lukemattomuuden, saasteiden, kemikaalien ja hömpän pehmittämillä aivoilla enää onnistua.
Mitä muuta sitä teet pelastaaksesi maailman, kuin pysymällä suomessa ja jeesustelemalla netissä? Kerro, niin voimme ottaa mallia sinusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastuksena maapallon tuhoaminen.
Taidat olla aika ääliö.
Sitähän tuo on ja jostain kumman syystä myös Yle tukee sitä. Hulluksi menee loppua kohti ei voi muuta enää sanoa.
Joo, aika erikoinen aihevalinta Yleltä, varsinkin jos laitetaan kommentointimahdollisuus, mutta kriittisiä kommentteja ei julkaista. Vai voiko oikeesti olla, että suurin osa näkee tän harrastuksen niin normaalina, ettei jaksa kiinnostaa? Mun aivoihin ei vaan mahdu miten jollain on pokkaa harrastaa maapallon tuhoamista vain "koska mä voin".
Ihan samaa teet itsekin olemalla olemassa. Pitäisiköhän sinun siis tehdä lopullinen ratkaisu, ettet ahdistu siitä kun ihmiset tuhoavat maapalloa?
Siis wtf? Unohtuiko aamulääkkeet vai eikö äiti ole tehnyt vielä ruokaa? Vai mikä ihme nyt noin kiukuttaa, että pitää tuollaisia kirjoitella?
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IG tytöt tekevät työtä, kuvien vuoksi pitää matkustella.
Kyllä on aina tytöt ja pojat matkustelleen ennen ig:täkin.
Toivottavasti saat apua, ettei tarvitse koko loppuelämää viettää täällä haukkuen ihmisiä harhaisena.