Yle: Harrastuksena lentopisteiden keräily
Niko Ikonen harrastaa lentopisteiden keräilyä, eikä ole ainoa - tähän "harrastukseen" on saatavilla jopa maksullista valmennusta! Kuinka sekaisin tämä maailma on? Ylen jutussa ei ainuttakaan kommenttia, itse yritin mahdollisimman asiallisesti ilmaista ajatuksiani, mutta kommenttia ei julkaistu, joten yritetään täällä. https://yle.fi/a/74-20029338
Kommentit (169)
Artikkelista: Ikonen on rehellinen. Hän sanoo, että välttää ahdistumista asioista, joihin ei koe itse pystyvänsä merkittävästi vaikuttamaan. Siksi hän ei lue liikaa juttuja lentämisen ympäristövaikutuksista.
Ei pysty vaikuttamaan? Vaikuttaa joka kerta, kun lipun ostaa. Eikä halua tietää lentämisen ympäristövaikutuksista, siinähän voisi vaikka tulla paha mieli kun ymmärtäisi valintojensa merkityksen paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lentäähän ne koneet muutenkin,eli eivät kuljeta vain häntä,niin miksi hän olisi yhtään enemmän ilmastontuhooja kuin muutkaan? eri juttu olis,jos lentäis omalla koneella ja saastuttais lisää ilmastoa.
Tämä oli suora sanavalinta erään vihreän poliitikon perusteluista, miksi hänen lentämisensä ei saastuta yhtään maailmaa. Vai oletko kyseinen vihreä?
en ole :) ai,enpä ole lukenutkaan,kenen vihreän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lentäähän ne koneet muutenkin,eli eivät kuljeta vain häntä,niin miksi hän olisi yhtään enemmän ilmastontuhooja kuin muutkaan? eri juttu olis,jos lentäis omalla koneella ja saastuttais lisää ilmastoa.
Eipä hän tosiaan ole sen kummempi ilmastontuhoaja kuin muutkaan. Ja "yllättäen" ketju täyttyy kommenteista, joissa tätä vähätellään, koska jostain muualta löytyy aina suurempi saastuttaja. Eihän tätä maapalloa pelasta enää mikään, mutta saa kai sitä ihmetellä ihmiskunnan itsekästä menoa.
Sinä olet itse ihan samanlainen, matkustamisesta huolimatta tämä lentopistekeräilijä voi saastuttaa sinuakin vähemmän. Etkö sitä tajua typerys?
Kerropa miten itse elät niin katsotaan miten saastutat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli suora sanavalinta erään vihreän poliitikon perusteluista, miksi hänen lentämisensä ei saastuta yhtään maailmaa. Vai oletko kyseinen vihreä?
Ota ne psykoosilääkkeesi hullu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastuksena maapallon tuhoaminen.
Taidat olla aika ääliö.
Sitähän tuo on ja jostain kumman syystä myös Yle tukee sitä. Hulluksi menee loppua kohti ei voi muuta enää sanoa.
Joo, aika erikoinen aihevalinta Yleltä, varsinkin jos laitetaan kommentointimahdollisuus, mutta kriittisiä kommentteja ei julkaista. Vai voiko oikeesti olla, että suurin osa näkee tän harrastuksen niin normaalina, ettei jaksa kiinnostaa? Mun aivoihin ei vaan mahdu miten jollain on pokkaa harrastaa maapallon tuhoamista vain "koska mä voin".
Ylellä näkyy sama rappio kuin kaikkialla muuallakin. Totta kai, sillä eihän se ole mikään kaikesta muusta erillään oleva saareke. Todella surullista, sillä meistä ihmisistä olisi ollut niin paljon parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan muu maailmassa ei varmaan käytäkään tuota yleistä lausetta. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika ääliö.
Sitähän tuo on ja jostain kumman syystä myös Yle tukee sitä. Hulluksi menee loppua kohti ei voi muuta enää sanoa.
Joo, aika erikoinen aihevalinta Yleltä, varsinkin jos laitetaan kommentointimahdollisuus, mutta kriittisiä kommentteja ei julkaista. Vai voiko oikeesti olla, että suurin osa näkee tän harrastuksen niin normaalina, ettei jaksa kiinnostaa? Mun aivoihin ei vaan mahdu miten jollain on pokkaa harrastaa maapallon tuhoamista vain "koska mä voin".
Ylellä näkyy sama rappio kuin kaikkialla muuallakin. Totta kai, sillä eihän se ole mikään kaikesta muusta erillään oleva saareke. Todella surullista, sillä meistä ihmisistä olisi ollut niin paljon parempaan.
No sinusta ei ainakaan olisi ollut. Nettitrollina olo ei ole kovin ylevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika ääliö.
Se että lentää vaan huvin vuoksi on maapallon tuhoamista ja se pitäisi kriminalisoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän ei siis tarvitse enää välittää ilmastosta. Ok.
Ei tavallisen ihmisen tarvitse, teollisuudella on vastuu siitä.
Miksi haluat ahdistua kaikesta, onko mukavaakin elämää?Missä sanoin ahdistuvani? Ei minua ahdista tipan tippaa, ihmettelen vain. Ei viitsisi jättää nyt vasta teini-ikäisille lapsille pilaantuvaa planeettaa, mutta kai vastuullisuus, järkevyys ja kohtuus on sitten joku mt-ongelma. Alamme todella olla jo lähellä aikaa, joka kuvataan mm. elokuvassa Idioluutio. Kannattaa katsoa ja miettiä huolella. Paitsi ettei se miettiminen taida enää lukemattomuuden, saasteiden, kemikaalien ja hömpän pehmittämillä aivoilla enää onnistua.
Mitä muuta sitä teet pelastaaksesi maailman, kuin pysymällä suomessa ja jeesustelemalla netissä? Kerro, niin voimme ottaa mallia sinusta!
Mitä muuta sinä teet kuin olet päätäsi aukova mlkku, joka räyhää netissä? Sun kanssasi on selvästi ihan turha yrittää keskustella, sillä se ei olisi keskustelua lainkaan. Joo, et ymmärrä mitä tarkoitan, tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla logiikalla ei kannata käydä äänestämässä, koska eihän yksi ääni mitään vaikuta, ja ei kannata kierrättää, koska eihän nyt yhden ihmisen roskat mitään merkitse jne.
no eipä tuossa lentämisessä tämä mies voi vaikuttaa mitenkään,ainoastaan jos joku yhtiö lopettaa jonkun reitin lentämisen. Ja jos miehellä olisi oma kone ja lentäisi sillä,niin hänellä olisi silloin vaikutusta ja se vaikutus tulisi yksin häneltä.
lisään: vähän sama,kuin miten ilmastoystävällisempää olis käyttää busseja kuin ajaa omalla autolla,jos vaan mahdollista,ainahan tämä ei ole mahdollista,mutta laitoin tän esimerkin,ettei mies saastuta sen enempää :)
Ilmastosta on turha kantaa huolta, sillä tätä maapalloa on aivan liian myöhäistä pelastaa. Kaikki elämä maapallolla tulee väistämättä kuolemaan sukupuuttoon ennen tämän vuosisadan puoliväliä, teimme sitten mitä ilmastotekoja tahansa. Jos haluaisimme säilyttää planeetan elinkelpoisena, ihmisiä saisi olla korkeintaan 500 miljoonaa, ja näidenkin pitäisi elää kuin keskiajalla.
Todella kummallista raivoamista ja täysin alatyylistä kirjoittelua täällä. Ihme sekopäitä kirjoittelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneessa istuminen on niin tuskaa, että en halua sitä "herkkua" yhtään enempää kuin on pakko.
Olen aiemmin työssäni lentänyt paljon, mm Kaukoitään Euroopan eri paikoista puhumattakaan. Todella tylsää touhua, lentäminen ja istuminen koneessa ei voisi vähempää kiinnostaa. Ja ne lentokentät, lentoasemilla on aina ruuhkaa, samaa loputonta tylsyyttä ja samanlaiset loputtomat tylsät kuppilat. Odottamista, odottamista ja jonottamista. Ja se lentoasemalle siirtyminen jostain kaupungin keskustasta. Aina samaa. En tajua noita lentopisteitten keräilijöitä yhtään, ajatusmaailmansa taitaa olla ihan pebasta.
Ehtivät esimerkiksi piipahtaa jossain hotellissa yli kymmenen tunnin lennon päätteeksi kaukana kotimaastaan ja heti takaisin. Tylsempääkin tylsempää. Onneksi omat lentoni kustansi yritykseni, en minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat ahdistua kaikesta, onko mukavaakin elämää?Missä sanoin ahdistuvani? Ei minua ahdista tipan tippaa, ihmettelen vain. Ei viitsisi jättää nyt vasta teini-ikäisille lapsille pilaantuvaa planeettaa, mutta kai vastuullisuus, järkevyys ja kohtuus on sitten joku mt-ongelma. Alamme todella olla jo lähellä aikaa, joka kuvataan mm. elokuvassa Idioluutio. Kannattaa katsoa ja miettiä huolella. Paitsi ettei se miettiminen taida enää lukemattomuuden, saasteiden, kemikaalien ja hömpän pehmittämillä aivoilla enää onnistua.
Mitä muuta sitä teet pelastaaksesi maailman, kuin pysymällä suomessa ja jeesustelemalla netissä? Kerro, niin voimme ottaa mallia sinusta!
Mitä muuta sinä teet kuin olet päätäsi aukova mlkku, joka räyhää netissä? Sun kanssasi on selvästi ihan turha yrittää keskustella, sillä se ei olisi keskustelua lainkaan. Joo, et ymmärrä mitä tarkoitan, tiedän.
Noin tyhmän ja mustavalkoisen ihmisen kanssa on täysin turha yrittää keskustella. Siksi saat tasoisiasi vastauksia ihmisiltä. Ja otat sitten niistä kierroksia ja käyt riehumaan. Kunnon sekopää.
Kertoihan vaalituloskin selkeästi, että vihreä ajattelu on mennyt järjen edelle ja ihmiset eivät sitä enää hyväksy. Kun ajattelu saa uskonnolliset mittasuhteet ja järki jää taka-alalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika ääliö.
Se että lentää vaan huvin vuoksi on maapallon tuhoamista ja se pitäisi kriminalisoida.
Tuolla perusteella sairaalloinen ylipaino ja lihansyöntikin pitäisi kriminalisoida. Joutuisit siis vankilaan piereskelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika ääliö.
No sinusta ei ainakaan olisi ollut. Nettitrollina olo ei ole kovin ylevää.
Tule pois sieltä peilin edestä. Minä en trollaa koskaan. Sua vaan vtuttaa, kun et voi hiljentää mua. Totuutta kun ei kaikki kestä ja jotkut hulluimmat ottavat sitten maalitauluikseen. Kuinka ylevää on olla tavallisen keskusteluihin osallistuvan STALKKERI? 🤭 🤪
Et sinäkään pysty höpöjutuillasi hiljentämään normaalijärkisiä ihmisiä, miltä tuntuu SEKOPÄÄ? 🤪😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin tyhmän ja mustavalkoisen ihmisen kanssa on täysin turha yrittää keskustella. Siksi saat tasoisiasi vastauksia ihmisiltä. Ja otat sitten niistä kierroksia ja käyt riehumaan. Kunnon sekopää.
Ihan turha yrittää kääntää tätä näin päin. Jokainen lukutaitoinen näkee, etten ole riehunut tao ottanut kierroksia, ihmetellyt vain. Tyhmä ja mustavalkoinen en myöskään ole, mutta ethän sinä osaa muuta kuin valehdella, joten totta kai kirjoitat noin. Tuo sun stalkkaaminen on silti jo ihan oikeasti sairasta ja jos tämä ala kohta loppumaan, marssin poliisin pakeille.
En tajua ukon touhua mutta Riikka Purta sanoi hyvin eilisessä ohjelmassa. Lentämisestä tehty pahis vaikka vaateteollisuus on pahempi hiilinielu. Älkää ostako niitä rättejä.