Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei vappuna mene aamusta aikaisin Tähtitorninmäelle lauluja kuuntelemaan ja sitten Ullanlinnanmäelle syömään silliaamiaisen?

Minna (FT)
29.04.2023 |

Millainen on tämä ihminen ja miksi hän ei noudata sivistyneen akateemisen ihmisen vaalimia perinteitä? Mitä hän luulee nihilismillään eli arvojen kieltämisellään saavuttavansa? En tätä ihmistä joka tapauksessa itse korkealle arvosta. Ja sen tiedon kanssa hän joutuu elämään!

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin. Ei, ei ja ei.

Menen vappuaamuna kävelylle paikkaan, jossa oli asutusta jo kauan ennen Helsinkiä...

Vierailija
82/91 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin aloitus siten näki päivänvalon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea ja alkuperäinen vapunvietto alkaa Aurakadulta klo 18.

Vierailija
84/91 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele sää, jos se on vettä ja räntää ja juuri plussalla asteen, niin huvittaako ?

Vierailija
85/91 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ma/ti lehdet täynnä kuvia roskatuista puistoista ?

Vierailija
86/91 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuuttaan arvostava. Vapun päivä on perinteisesti jäätävän kylmä ja tuulinen, ellei sitten sada räntää ja tuule. Sielläkö pitäisi sitten töröttää naama sinisenä? Harmaan ruskeat trenssitakit, puujalkavitsit ja tupakan kellastamat yo-lakit (hankkikaa uudet niiden 60-luvulla hankittujen tilalle, ne on ällöttäviä) särähtävät ikävästi silmään. Sitten se "laulu": muutama krapulainen sänkileuka raiskaa kansallisäveltäjien lyriikoita rikottujen pullojen roskan ja oksennuksen seassa suorassa lähetyksessä. Kyllä tuon kaltaisen kulttuuritapahtuman voi mielestäni skipata.

Vierailija
87/91 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen joka elää omannäköistä elämää

Vierailija
88/91 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ainakin sellainen, joka ei asu Helsingissä tai sen lähistöllä.

Hotelleja on olemassa. 🙄

AP

..Mun tapauksessa ihminen, joka on vappuna töissä.

Vierailija
89/91 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen sukupolven akateeminen. Sinne huolitaan käytännössä vain vähintään kolmannen sukupolven akateemisia. Voihan sinne mennä mutta muut käyttäytyvät kuin eivät näkisi.

Aloittaessani opiskelun Helsingin yliopistossa olin niin naiivi että uskoin, ettei siellä vaikuta perhetausta, mutta eräs proffa todisti muuta. Ihmettelin kun hän tuijotti minua samalla kun joku opiskelija kertoi isoisänsä tutkimuksesta, mutta luulin hänen vain odottaneen keksinkö siihen jonkin kommentin. Myöhemmin selvisi hänen johtaneen minua pahasti harhaan graduohjauksessa kehumalla työtä paljon etenkin viimeisessä tapaamisessa. Vasta arvostelmassa selvisi hänen kehuneen sitä "hyvänä proosatekstinä". Oli selvää ettei ensimmäisen sukupolven akateemista opiskelijaa tarvinnut hänen mielestään ohjata tekemään onnistunutta gradua eikä tarvinnut kertoa mitä siinä pitäisi korjata, vaikka se on normaali tapa ohjata graduntekijää.

Vierailija
90/91 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyjäni helsinkiläinen, eikä ole käynyt koskaan mielessä lähteä Ullanlinnanmäelle vappuna. Mielestäni dorkaa touhua.

Vierailija
91/91 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä pohjoisesta on vähän turhan pitkä matka Tähtitorninmäelle ja Ullanlinnanmäelle. Vaikka akateemisia ollaankin, emme välitä moisista höpinöistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän