Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison neljän vuoden rinnakkaissuhde

petetty
29.04.2023 |

Ollaan oltu naimisissa yli 25 vuotta. Matkaan mahtuu tietysti niin ylä-kuin alamäkeä, mutta yhdessä ollaan pysytty ja kaksi jo täysi-ikäistä lasta. Reilu viikko sitten mies halusi ottaa aikalisän ja muuttaa erilleen ja sen jälkeen paljasti että on ollut neljän vuoden rinnakkaissuhde. Päätimme kuitenkin jatkaa avioliittoa ja puoliso lopetti toisen suhteen. Haluaa kuitenkin olla yhteyksissä vielä tuon toisen naisen kanssa, koska siitä on tullut hänelle hyvä ystävä. En oikein tiedä miten siihen suhtaudun... Olen antanut siihen luvan, sillä haluan luottaa ja mies on luvannut olla jatkossa uskollinen. Puhuttu ollaan paljon ja molemilla on kova tahtotila saada liitto toimimaan. Mutta silti mietin tuota yhteyksissä jatkossa olemista. Pitäsikö se kieltää?

Kommentit (367)

Vierailija
181/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varas on tullut vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, jotta teillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys. (Jeesus, hyvä paimen) Joh.10:10, Raamattu

"Kun kaikki horjuu ja maahan sortuu, niin Sana Herran kestää ain." hengellinen laulu

Kun alat selvitä shokista, harkitse sitäkin, elämäsi antamista Jeesukselle.

Vierailija
182/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teillä on vapaa suhde ja miehesi panee sitä toista ja on parisuhteessa kanssasi? Mikäpä siinä . Noinkin voi toki toimia jos niin haluat. Älä nyt ainakaan kuvittele typeryyksissäsi, että olisi vain ystävä sen toisen kanssa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tää nyt oikein lähde. Pa ska provo.

Syö paskas!

Vierailija
184/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloitus edes on totta eikä vain joku keksitty juttu, niin mitä ihmettä? Ystävänä nainen, jonka kanssa on pettänyt? En usko että aloitus on totta.

Tämä. Aloitus on provo. Motiiveja voi arvailla.

Vierailija
185/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen eniten sitä, miks toinen nainen jäisi roikkumaan miehen "ystäväksi", ts. mitä järkeä siinä hänen puoleltaan on? Kyllä ukkomiesten kanssa pelataan juuri sen vuoksi, että saadaan seksiä.

Ikävä myöntää, että nuorempana sorruin itsekin ja kyllä mä siltä suhteelta seksiä odotin enkä mitään jutteluhetkiä. Mies oli kyllä ihan ihana, jne mutta kun suhde loppui niin en mä halunnut missään tapauksessa tai muodossa jäädä hänen elämäänsä tai ennen kaikkea, pitää häntä omassani.

Eli senkään puolesta en usko, että mies puhuu totta, sori vaan. Ja vaikka puhuisikin, tilaisuus tekee varkaan. Meidänkin suhteen piti niin monta kertaa loppua, mutta sänkyyn sorruttiin.

Miten tuo toinen nainen nyt haluaisi tyytyä pelkkään ystävyyteen.

Ja on 4 vuotta ollut suhde varattuun mieheen niin mikä motiivi on alkaa ajatella miehen vaimoa nyt kun suhde on paljastunut.

En minäkään haluaisi jäädä siihen kuvioon jos olisin toinen nainen.

Nyt taitaa olla niin, että mies uskottelee vaimolle, että suhde on pelkkää ystävyyttä. Pitävät nyt hiukan matalampaa profiilia, että vaimo rauhoittuu.

Mies myös pitää siksi yhteyttä " ystävänä" toiseen naiseen ettei tämä suuttuisi ja jättäisi.

Jos oisi hiljaisuutta niin mies ei ota riskiä siihen.

En usko, että neljän vuoden suhde muuttuisi noin vain ystävyydeksi.

Joku ylpeys on toisella naisellakin.

Kyllähän se niin taitaa olla, että nuo pitkät rinnakkaissuhteet katkeaa sen toisen naisen taholta. Hän löytää vapaan miehen yleensä tai kyllästyy muuten vain liian hankalaan kuvioon.

Sitä en apn kannalta ymmärrä, että jos mies on sanonut, että rakkautta ei enää ole, niin mille perustalla pettämisen jälkeen oikein voidaan rakentaa yhtään mitään?

Vierailija
186/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen eniten sitä, miks toinen nainen jäisi roikkumaan miehen "ystäväksi", ts. mitä järkeä siinä hänen puoleltaan on? Kyllä ukkomiesten kanssa pelataan juuri sen vuoksi, että saadaan seksiä.

Ikävä myöntää, että nuorempana sorruin itsekin ja kyllä mä siltä suhteelta seksiä odotin enkä mitään jutteluhetkiä. Mies oli kyllä ihan ihana, jne mutta kun suhde loppui niin en mä halunnut missään tapauksessa tai muodossa jäädä hänen elämäänsä tai ennen kaikkea, pitää häntä omassani.

Eli senkään puolesta en usko, että mies puhuu totta, sori vaan. Ja vaikka puhuisikin, tilaisuus tekee varkaan. Meidänkin suhteen piti niin monta kertaa loppua, mutta sänkyyn sorruttiin.

Miten tuo toinen nainen nyt haluaisi tyytyä pelkkään ystävyyteen.

Ja on 4 vuotta ollut suhde varattuun mieheen niin mikä motiivi on alkaa ajatella miehen vaimoa nyt kun suhde on paljastunut.

En minäkään haluaisi jäädä siihen kuvioon jos olisin toinen nainen.

Nyt taitaa olla niin, että mies uskottelee vaimolle, että suhde on pelkkää ystävyyttä. Pitävät nyt hiukan matalampaa profiilia, että vaimo rauhoittuu.

Mies myös pitää siksi yhteyttä " ystävänä" toiseen naiseen ettei tämä suuttuisi ja jättäisi.

Jos oisi hiljaisuutta niin mies ei ota riskiä siihen.

En usko, että neljän vuoden suhde muuttuisi noin vain ystävyydeksi.

Joku ylpeys on toisella naisellakin.

Kyllähän se niin taitaa olla, että nuo pitkät rinnakkaissuhteet katkeaa sen toisen naisen taholta. Hän löytää vapaan miehen yleensä tai kyllästyy muuten vain liian hankalaan kuvioon.

Sitä en apn kannalta ymmärrä, että jos mies on sanonut, että rakkautta ei enää ole, niin mille perustalla pettämisen jälkeen oikein voidaan rakentaa yhtään mitään?

En kumpi on tehnyt aloitteen suhteen loppumisesta. Tai siis minun puolisoni ei siis tehnytkään eropäätöstä, vai jäi luokseni kun kerroin rakastavani ja että en halua erota. Yön yli sen piti päätöstä miettiä ja sen jälkeen lopetti toisen suhteen.  Kyllä mun toiveissa on, että rakkaus palautuu myös puolisolle kun uskottomuuteen johtuvia asioita työstetään ja kun molemmat tiedostavat miksi näin pääsi käymään. ap

Vierailija
187/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelman ymmärtäminen ei ratkaise ongelmaa. Se tarkoittaa vain että joko hyväksyy ongelman olemassaolon ja sen seuraukset tai ei ja pistää pelin poikki saman tien. 

Vierailija
188/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies mietti yön yli kun keskustelivat toisen naisen kanssa miten tilannetta jatketaan.

Päätyivät sitten siihen, että kerrotaan vaimolle tämä ystävyystarina ja muuten jatketaan samaan vanhaan malliin. Jos vaimo sen nielee, niin asia on hoidettu. Mies varmaan kertoi, että vaimo haluaa jatkaa vaikka pettäminen tuli ilmi.

Ei toinen nainen halua välttämättä asua yhdessä. Tai on itsekin varattu.

Vierailija
189/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloitus edes on totta eikä vain joku keksitty juttu, niin mitä ihmettä? Ystävänä nainen, jonka kanssa on pettänyt? En usko että aloitus on totta.

No minunkin ex-mieheni vaati, että hän saa pitää kakkosnaisen "ystävänään". Minusta äärimmäisen röyhkeä vaatimus, parisuhdeterapeutin mielestä pelkkä miehen tapa ilmaista kuinka tärkeä ihminen nainen ex-miehelleni oli.

Vierailija
190/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minunkin ex-mieheni vaati, että hän saa pitää kakkosnaisen "ystävänään". Minusta äärimmäisen röyhkeä vaatimus, parisuhdeterapeutin mielestä pelkkä miehen tapa ilmaista kuinka tärkeä ihminen nainen ex-miehelleni oli.

nyt en ynnärtänyt. Mitä parisuhdeterapeutti siis sanoi? Miten teidän kävi? ap

Vierailija
191/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitti sitä, että naisen tärkeys miehelle sai miehen tekemään tämän vaatimuksen.

Erohan meille tuli pari kuukautta myöhemmin. Miehelle ero tuli yllätyksenä.

Vierailija
192/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitti sitä, että naisen tärkeys miehelle sai miehen tekemään tämän vaatimuksen.

Olen pahoillani erosta, minulle se ei ole vaihtoehto. Haluan saada liiton toimimaan. ap

Vierailija
193/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani erosta, minulle se ei ole vaihtoehto. Haluan saada liiton toimimaan. ap

Panikoit vielä. Pian ymmärrät, että selviät vallan hyvin ilman petollista ja vain oman napansa huomioon ottavaa miestä.

Vierailija
194/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä voit olla pahoillasi toisen erosta, kun se ero on toiselle se paras ratkaisu. Lopulta. Itsekin läksin aikoinaan pariterapiaan psoni kanssa sillä mielellä, että saadaan liitto toimimaan. Ihmissuhteet eivät ole insinööritiedettä. Niinpä minullekin valkeni kaikki se suhteemme valheellisuus ja itsepetos ja jämähtäminen dogmaattiseen asenteeseen siellä terapiassa, missä kohdattiin eikä väistelty. Lopputulos olikin se, että ymmärsin, ettei liitostamme tule enää sellaista, missä olisi hyvä olla ja kasvaa. Pso ei olisi mitenkään halunnut eroa, mutta niin vaan otin eron ja se oli elämäni paras ratkaisu. Eli turha olla pahoillaan erosta vaan huonosta suhteesta.

Vierailija
195/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, äärimmäisen röyhkeä vaatimus.

Vierailija
196/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törmäsin deittisovelluksissa varattuihin miehiin, jotka osa olivat normaalin oloisia aviomiehiä ja isiä. Eksyksissä itsensä kanssa. En koskaan tavannut heitä, mutta mieleeni jäi pari tyyppiä. He luulivat ratkaisevansa parisuhdeongelmat salarakkaalla, mutta kun jatkoimme yhteydenpitoa pääsimme loppujen lopuksi kiinni itse ongelmiin. 

Minä kunnioitin heidän vaimojaan, avioliittoaan, ja miksi en ollut kiinnostunut muuhun kuin kirjoittamaan ja soittamaan. He tarvitsivat jonkun toisen naisen ajatuksia pitkistä parisuhteista, vaihdevuosista, lasten kasvamisesta, siis ihan kaikesta, mitä he eivät osanneet puhua vaimolleen. He eivät osanneet sanoittaa itseään ja siihen tarvittiin joku muu auttamaan juuri siinä sanoituksessa.

Anna miehellesi lupa pitää yhteyttä toiseen naiseen, jos siitä on hyötyä teille yhdssä. Ja koska hän on miehesi ystävä voit aivan hyvin tavata naisen. Jos heillä on puhtaat jauhot pussissa tapaaminen onnistuu.  Ole kuitenkin selvillä siitä hivuttaako miehesi pikku hiljaa itsensä kahden naisen väliin ja käyttää sinun luottamustasi hyväkseen. Ole varuillasi. Tiedän naisia, jotka roikkuvat varatuissakin saadakseen vain olla jonkun kanssa.

Kyllä ne on ne vaimot, jotka roikkuvat eivätkä uskalla yksin elää ja pelkäävät joutuvansa taloudelliseen kuoppaan erossa.

Se toinen nainen ei miestä tarvitse yksinäisyyden poistoon ja taloudellista turvaa tuomaan. Hän osaa elää yksin ja tietää, että pärjää yksin myös taloudellisesti.

Vierailija
197/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törmäsin deittisovelluksissa varattuihin miehiin, jotka osa olivat normaalin oloisia aviomiehiä ja isiä. Eksyksissä itsensä kanssa. En koskaan tavannut heitä, mutta mieleeni jäi pari tyyppiä. He luulivat ratkaisevansa parisuhdeongelmat salarakkaalla, mutta kun jatkoimme yhteydenpitoa pääsimme loppujen lopuksi kiinni itse ongelmiin. 

Minä kunnioitin heidän vaimojaan, avioliittoaan, ja miksi en ollut kiinnostunut muuhun kuin kirjoittamaan ja soittamaan. He tarvitsivat jonkun toisen naisen ajatuksia pitkistä parisuhteista, vaihdevuosista, lasten kasvamisesta, siis ihan kaikesta, mitä he eivät osanneet puhua vaimolleen. He eivät osanneet sanoittaa itseään ja siihen tarvittiin joku muu auttamaan juuri siinä sanoituksessa.

Anna miehellesi lupa pitää yhteyttä toiseen naiseen, jos siitä on hyötyä teille yhdssä. Ja koska hän on miehesi ystävä voit aivan hyvin tavata naisen. Jos heillä on puhtaat jauhot pussissa tapaaminen onnistuu.  Ole kuitenkin selvillä siitä hivuttaako miehesi pikku hiljaa itsensä kahden naisen väliin ja käyttää sinun luottamustasi hyväkseen. Ole varuillasi. Tiedän naisia, jotka roikkuvat varatuissakin saadakseen vain olla jonkun kanssa.

Kyllä ne on ne vaimot, jotka roikkuvat eivätkä uskalla yksin elää ja pelkäävät joutuvansa taloudelliseen kuoppaan erossa.

Se toinen nainen ei miestä tarvitse yksinäisyyden poistoon ja taloudellista turvaa tuomaan. Hän osaa elää yksin ja tietää, että pärjää yksin myös taloudellisesti.

Puoliso kertoman mukaan, tämä toinen nainen on eronnut pitkästä avioliitosta 2-3 vuotta sitten. Kai se pärjää omillaan, mutta kyllä minäkin pärjäisin, ei se ainakaan rahasta olisi kiinni. Mutta edelleen vaan rakastan miestäni. Onhan meillä ollut kriisejä aiemminkin ja niistä ollaan päästy yli. Aloitin myös hormonihoidon, koska mielialani on vaihdellut kovasti viime vuosina, ehkä se auttaa myös seksielämään. Tosin saattaa mennä aikansa ennenkuin haluan seksiä puolisoni kanssa. ap

Vierailija
198/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ap olla aito, kun jutut menevät niin hulluiksi. Ehkä joku on keksinyt vappuprovon.

Vierailija
199/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kakkosnaisen avioliitto loppunut siksi, että miehesi ja hän jäivät jo tuolloin aiemmin kiinni suhteestaan kakkosnaisen aviomiehelle? 

Vierailija
200/367 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi mutta et voi.