Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison neljän vuoden rinnakkaissuhde

petetty
29.04.2023 |

Ollaan oltu naimisissa yli 25 vuotta. Matkaan mahtuu tietysti niin ylä-kuin alamäkeä, mutta yhdessä ollaan pysytty ja kaksi jo täysi-ikäistä lasta. Reilu viikko sitten mies halusi ottaa aikalisän ja muuttaa erilleen ja sen jälkeen paljasti että on ollut neljän vuoden rinnakkaissuhde. Päätimme kuitenkin jatkaa avioliittoa ja puoliso lopetti toisen suhteen. Haluaa kuitenkin olla yhteyksissä vielä tuon toisen naisen kanssa, koska siitä on tullut hänelle hyvä ystävä. En oikein tiedä miten siihen suhtaudun... Olen antanut siihen luvan, sillä haluan luottaa ja mies on luvannut olla jatkossa uskollinen. Puhuttu ollaan paljon ja molemilla on kova tahtotila saada liitto toimimaan. Mutta silti mietin tuota yhteyksissä jatkossa olemista. Pitäsikö se kieltää?

Kommentit (367)

Vierailija
121/367 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt en kyllä jaksa uskoa tuota erojuttua. Jos miehesi on 4v ollut suhteessa jonkun kanssa ja nyt muka sen lopettanut, niin tuskin haluaisi olla enää ystävyyssuhteessa.

Minusta nyt vaikuttaisi, että omatuntoa on kevennetty sinulle kertomalla, mutta eroa ei ole tapahtunut oikeasti. Mies ei ehkä halua sinusta erota, mutta ei myöskään halua erota tuosta toisesta.

Vierailija
122/367 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt en kyllä jaksa uskoa tuota erojuttua. Jos miehesi on 4v ollut suhteessa jonkun kanssa ja nyt muka sen lopettanut, niin tuskin haluaisi olla enää ystävyyssuhteessa.

Minusta nyt vaikuttaisi, että omatuntoa on kevennetty sinulle kertomalla, mutta eroa ei ole tapahtunut oikeasti. Mies ei ehkä halua sinusta erota, mutta ei myöskään halua erota tuosta toisesta.

En usko, että toinen nainenkaan haluaisi mitenkään olla pelkässä ystävyyssuhteessa. Mies on täysi k*sipää, kun tuollaista selittää. K*settaa varmaan molempia. Niin se yleensä menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/367 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo sinun vaatimuksesi on masokismia ja läheisriippuvaisuutta pahimmillaan, kun et halua päästää miehestäsi irti, vaan takerrut häneen vaikka hänen rakkaudentunteensa sinua kohtaan ovat kuolleet.

Harvoin se liekki  vanhassa suhteessa enää syttyy samalla tavalla. Ja pitää tajuta, että miehesi on tässä viime vuosina kokenut intohimoa ja rakkautta toista naista kohtaan. Hän vertaa teidän suhdettanne tähän tuoreempaan kokemukseen.

Nämä viimeksi koetut ovat miehen mielessä päällimmäisenä ja ylittävät teidän suhteen tunnemuistot, näinollen hän on valmis luopumaan liitostanne ja kulissiseista. 

Itse päästäisin miehen menemään. Turhaa pitkittää ja kääntää veistä haavassa enempää. Laulussakin sanotaan, että onnellinen lintu ei poislennä. Jos on mennäkseen pitää avata häkin ovi ja päästää matkaan. Hän ei ole ollut onnellinen kanssasi.

Vierailija
124/367 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuo sinun vaatimuksesi on masokismia ja läheisriippuvaisuutta pahimmillaan, kun et halua päästää miehestäsi irti, vaan takerrut häneen vaikka hänen rakkaudentunteensa sinua kohtaan ovat kuolleet.

Harvoin se liekki  vanhassa suhteessa enää syttyy samalla tavalla. Ja pitää tajuta, että miehesi on tässä viime vuosina kokenut intohimoa ja rakkautta toista naista kohtaan. Hän vertaa teidän suhdettanne tähän tuoreempaan kokemukseen.

Nämä viimeksi koetut ovat miehen mielessä päällimmäisenä ja ylittävät teidän suhteen tunnemuistot, näinollen hän on valmis luopumaan liitostanne ja kulissiseista. 

Itse päästäisin miehen menemään. Turhaa pitkittää ja kääntää veistä haavassa enempää. Laulussakin sanotaan, että onnellinen lintu ei poislennä. Jos on mennäkseen pitää avata häkin ovi ja päästää matkaan. Hän ei ole ollut onnellinen kanssasi.

Ei ole välttämättä onnellinen missään. Ap:n kannattaa keskittyä itseensä.

Vierailija
125/367 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit, että onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa. Kyllä, mutta tilanne erosi sillä tavoin, että mies oli pettänyt ja salasuhteillut nuoren kollegansa kanssa noin vuoden päivät. Asia tuli julki erään viestintuojan kautta. Asian tultua julki mies päätti sivusuhteen ja vannoi rakkauttaan minuun sekä halusi jatkaa liittoa kanssani, mutta en pystynyt vaan hyväksymään enkä luottamaan häneen. Arvostukseni sekä tunteeni puolisoani kohtaan muuttuivat tapahtuneen vuoksi.   Lisäksi mielialani vaihtelivat hullunraivosta masennukseen, joten oman mielenterveyteni takia lopetin liittomme.

Joskus rakkaus ei vaan riitä.

Vierailija
126/367 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä neljä viimeistä vuotta on teidän perheessä sujunut ja mennyt, kun et ilmeisesti ole havainnut mitään miehen vakavasta, pitkästä rinnakkaissuhteesta? Luulitko eläväsi tasapainoisessa, onnellisessa liitossa? 

Vierailija
127/367 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut tai edes aavistellut mitään. Puolisolla ja tällä toisella naisella oli yhteisiä harrastuksia, missä olivat tavanneetkin ja tapailivat treenatessa ja/tai sitten mies lähti treeneihin mutta menikin toisen luokse. Tapaamisia ollut viikottain. Nyt täytyy todeta, että olen ollut aivan laput silmillä  Toki puoliso oli etäinen ja ärtynyt kotona, välillä oli kuitenkin parempiakin jaksoja. Meidän seksielämä ei ole ollut enää vuosiin kovin vilkas, johtuen lähinnä minusta. Kova työstressi on vaatinut veronsa. Toisin kuin täällä on veikkailtu niin ihan itse tienaan omat rahani. Ansioni ovat hyvät, paremmat kuin puolisollani joten sen takia ei tarvitse kummankaan olla aviossa. ap

Vierailija
128/367 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että tämä kaikki kuullostaa ihan absurdilta, mutta on totisinta totta. Kun mies heitti ilmoille eron, niin samalla hän sanoi ettei enää rakasta minua. Mutta minä rakastan häntä, olen luvannut rakastaa myötä- ja vastoin käymisissä enkä halua erota, vaan haluan saada liiton toimimaan. Mies ei halua tehdä yksipuoleista ero päätöstä vaan haluaa että jos erotaan, niin se on molemmin puoleinen päätös. Hän on ollut ihan erilainen sen jälkeen kun kertoi suhteestaan ja päätti jäädä luokseni. Aiemmin jopa inhottava ja etäinen mies on huomioinut minua, antanut aikaa ja kuunnella.  Kertoo mihin menee ja kenen kanssa ja antaisi jopa lukea viestit. On myös kertonut puhuneensa tämän toisen naisen kanssa puhelimessa. Viestit ja puhelut ovat ilmeisen kasuaalilla tasolla, ja on luvannut pyhästi ettei enää puhu meidän avioliitosta tuolle naiselle. ap

Sä et elä ihan todellisuudessa nyt.

Kriisin vaiheet ovat:

https://www.terveyskyla.fi/aivotalo/apua-kriisiin/kriisin-vaiheet

1 shokkivaihe

2 reaktiovaihe

3 käsittelyvaihe

4 uudelleen suuntautumisen vaihe.

'Sokkivaihe alkaa heti kriisin laukaisseen tilanteen jälkeen. Sokkivaiheen aikana ihminen ei kykene vielä käsittämään kriisin aiheuttanutta tapahtumaa ja saattaa jopa kieltää sen. Ihmisten tapa reagoida tällaisiin tilanteisiin vaihtelee.

Osa sokkivaihetta elävistä lamaantuu täydellisesti, osa taas käyttäytyy mekaanisesti ja sulkee tunteet pois. Sokkivaiheeseen saattavat liittyä tapahtuman kieltäminen, tunteiden pois sulkeminen, epätodellinen ja ulkopuolinen olo tai huutaminen, itku ja paniikki.'

Ap, olet tuossa ensimmäisessä shokkivaiheessa ja olet vielä kieltänyt koko tapahtuman itseltäsi.

Vierailija
129/367 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän mies on kertonut toiselle naiselle. Voiko olla että sanoo kertoneensa sinulle ja että vaimo tietää, että tapailevat?

Vierailija
130/367 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei suostu katkaisemaan kaikkia yhteyksiä toiseen naiseen, mikä on ehdoton vaatimus, ja vetää esiin verokortin, niin ei sille voi oikein mitään. Ei voi elää kahden naisen kanssa, se pitäisi olla aivan selvää.

Puhukaa tämä asia siellä terapiassa.

Verokortin=erokortin

:D

Vierailija
131/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että tämä kaikki kuullostaa ihan absurdilta, mutta on totisinta totta. Kun mies heitti ilmoille eron, niin samalla hän sanoi ettei enää rakasta minua. Mutta minä rakastan häntä, olen luvannut rakastaa myötä- ja vastoin käymisissä enkä halua erota, vaan haluan saada liiton toimimaan. Mies ei halua tehdä yksipuoleista ero päätöstä vaan haluaa että jos erotaan, niin se on molemmin puoleinen päätös. Hän on ollut ihan erilainen sen jälkeen kun kertoi suhteestaan ja päätti jäädä luokseni. Aiemmin jopa inhottava ja etäinen mies on huomioinut minua, antanut aikaa ja kuunnella.  Kertoo mihin menee ja kenen kanssa ja antaisi jopa lukea viestit. On myös kertonut puhuneensa tämän toisen naisen kanssa puhelimessa. Viestit ja puhelut ovat ilmeisen kasuaalilla tasolla, ja on luvannut pyhästi ettei enää puhu meidän avioliitosta tuolle naiselle. ap

Kriisin vaiheet ovat:

1 shokkivaihe

2 reaktiovaihe

3 käsittelyvaihe

'Sokkivaihe alkaa heti kriisin laukaisseen tilanteen jälkeen. Sokkivaiheen aikana ihminen ei kykene vielä käsittämään kriisin aiheuttanutta tapahtumaa ja saattaa jopa kieltää sen. Ihmisten tapa reagoida tällaisiin tilanteisiin vaihtelee.

Osa sokkivaihetta elävistä lamaantuu täydellisesti, osa taas käyttäytyy mekaanisesti ja sulkee tunteet pois. Sokkivaiheeseen saattavat liittyä tapahtuman kieltäminen, tunteiden pois sulkeminen, epätodellinen ja ulkopuolinen olo tai huutaminen, itku ja paniikki.'

Ap, olet tuossa ensimmäisessä shokkivaiheessa ja olet vielä kieltänyt koko tapahtuman itseltäsi.

Niin, se on tietysti mahdollista, mutta ei kai shokkivaihe viikkoa kestä? Puoliso on sitä mieltä, että koska meillä on  nyt hyvä keskusteluyhteys ja voidaan puhua avoimesti niin tämä seurustelusuhde on meidän perheessä käsitelty. Itsellä kiertää päässä miksi? edelleen, ja puoliso vastailee parhaansa mukaan. Molemmat ollaan tiedostettu että vikaa oli molemmissa ja työstetään asiaa että oltaisiin jatkossa vahvempia. ap

Vierailija
132/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain ohiksena kysyn; millä alalla miehesi toimii?

Vierailija
133/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain ohiksena kysyn; millä alalla miehesi toimii?

Tekee asiantuntijatyötä, on siis paperinpyöittäjä. Kuinka niin? ap

Vierailija
134/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kriisin vaiheet ovat:

1 shokkivaihe

2 reaktiovaihe

3 käsittelyvaihe

Niin, se on tietysti mahdollista, mutta ei kai shokkivaihe viikkoa kestä? Puoliso on sitä mieltä, että koska meillä on  nyt hyvä keskusteluyhteys ja voidaan puhua avoimesti niin tämä seurustelusuhde on meidän perheessä käsitelty. Itsellä kiertää päässä miksi? edelleen, ja puoliso vastailee parhaansa mukaan. Molemmat ollaan tiedostettu että vikaa oli molemmissa ja työstetään asiaa että oltaisiin jatkossa vahvempia. ap

Ap, millainen lapsuus sinulla oli? Tuo sinun reaktiosi ei kuulosta mitenkään terveeltä. Oletko traumatisoitunut, läheisriippuvainen, ylikiltti, pumpulissa kasvanut vai mitä? Miksi tunne-elämäsi on jumissa ja miksi olet liian sinisilmäinen? Onko mielialalääkitystä, masennusta tms?

Olen ollut myös ison huijauksen kohteena ja toiminut kuten sinä ja maksan siitä hintaa. Ja nyt 20 vuotta myöhemmin olen herännyt siihen mikä kaikki minussa itsessäni ja elämässäni on pielessä. Pakko, kun tuli seinä lopulta vastaan.

Vierailija
135/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette miehesi kanssa vielä molemmat järkyttyneitä, vaikkakin vähän eri syistä ( sinä petollisuuden paljastumisesta ja mies ehkä syyllisyydestään/omista teoistaan). Mies yrittää nyt selvästi tasoitella tilannetta ja pitää välejä molempien naisten kanssa. Uskottelee itselleen, että kykenee neutraaliin suhteeseen tämän kakkosen kanssa. Vanhoista tavoista on kuitenkin vaikeaa luopua, onhan hän neljän vuoden ajan elänyt valheellista elämää. Voi olla, että ihan oikeasti tällä hetkellä seksisuhdetta ei ole, mutta on todella iso riski, että se siihen taas ajautuu. Jos mies haluaa jatkaa kanssasi niin kaikenlainen yhteydenpito sen kakkosen kanssa tulee lopettaa. Vasta tämän jälkeen teillä on edes jotain mahdollisuutta lähteä selvittelemään omaa suhdettanne. Asian työstäminen on tuskallista ja vie pitkään, olipa lopputulos sitten mikä tahansa.

Vierailija
136/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole tosissaan. Jos olisi, kaikki yhteys naiseen poikki. Nyt jos mies selviää tästä näin, rima paskatempuille on entistä alempana. Ap:n kärsimys vaan pitkittyy. Joo, se on tuskallinen hetki, kun on pakko riisua vaaleanpunaiset silmälasit. Tuntuu, että sydän revitään rinnasta. Se nyt olisi kuitenkin pakko tehdä ja vasta sitten miettiä jatko.

Vierailija
137/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"haluan luottaa ja mies on luvannut olla jatkossa uskollinen"..LUOTTAA???? neljän vuoden sivusuhteen jälkeen? Mies vielä kiristää ja uhkailee, ja toinen haluaa LUOTTAA?? Luottamus pitää ansaita, ja toisen  pitää olla sen arvoinen. Melkoinen lapatossu olet.

Vierailija
138/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
139/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tästä aloituksesta, jos se edes on totta, tulee mieleen että miehesi aloittelee toista sivusuhdetta tai on jo aloittanut toisen (tai useamman) sivusuhteen.

Se tietämäsi nainen saattaa myös hoidella muita ja ehkä miehesi on jäänyt vähemmälle huomiolle.

Ehkä he avaavat sivusuhteensa muille. Sinun kanssa harrastettua seksiä mies on kuitenkin kuvaillut sille toiselle pakolliseksi velvollisuudeksi.

Jos löydät miehesi valeminästä jotain mitä rakastat se sinulle sallittakoon. Voit itse sitten miettiä mikä siinä ihnisessä ja suhteessa on totta.

Ihmisellä on kaikki oikeus elää itsepetoksessa ja valeessakin.

Vierailija
140/367 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Unelmahäät-sarjan uusimmassa jaksossa ollut samankaltainen tilanne? 🤔