Puolison neljän vuoden rinnakkaissuhde
Ollaan oltu naimisissa yli 25 vuotta. Matkaan mahtuu tietysti niin ylä-kuin alamäkeä, mutta yhdessä ollaan pysytty ja kaksi jo täysi-ikäistä lasta. Reilu viikko sitten mies halusi ottaa aikalisän ja muuttaa erilleen ja sen jälkeen paljasti että on ollut neljän vuoden rinnakkaissuhde. Päätimme kuitenkin jatkaa avioliittoa ja puoliso lopetti toisen suhteen. Haluaa kuitenkin olla yhteyksissä vielä tuon toisen naisen kanssa, koska siitä on tullut hänelle hyvä ystävä. En oikein tiedä miten siihen suhtaudun... Olen antanut siihen luvan, sillä haluan luottaa ja mies on luvannut olla jatkossa uskollinen. Puhuttu ollaan paljon ja molemilla on kova tahtotila saada liitto toimimaan. Mutta silti mietin tuota yhteyksissä jatkossa olemista. Pitäsikö se kieltää?
Kommentit (367)
'Rakastat miesta' eli talous, raha ja itselläsi on ikää jo niin paljon ettet 'jaksa' lähteä treffimarkkinoille. Tämä on totuus. 25 vuotta ja toisen naama on jo niin ikävystyttävää nähtävää. Mies tietysti haluaa pitää oven auki 'entiseen sussuun'. :D Eroa ja laita mies maksamaan.
Kyllä vaan avoimet suhteet on nykyaikaa. <3
Välillä leikittelen ajatuksella että tapailisin varattua miestä ja laittaisin hänet maksajaksi. Elättäähän hän aviovaimoaankin, muttei saa sieltä päin lämpöä ja 'läheisyyttä'. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä varmaan kävisin kampaajalla, hieronnoissa ja hemmotteluhoidoissa, ostaisin uusia ihania vaatteita, hankkisin personal trainerin, uuden sängyn ja mies saisi maksaa. Ei nyt vararikkoon asti mutta paljon, neljä vuotta on hirveän pitkä aika!
Alkaisi aivan uudenlainen elämä miehen kanssa. Mies ei enää kävelisi ylitseni vaan alkaisi arvostaa ja kunnioittaa. Antaisin anteeksi, mutta se ei tarkoita, että suhde toiseen naiseen saisi jatkua millään tasolla. Pitäisin itsestäni huolta hyvillä mielin ja nauttisin hemmottelusta.Aika halvalla antaisit anteeksi. Mulle pitäisi olla timantteja, ulkomaanmatkoja yms.
Jos olisit saanut timantit, ulkomaanmatkat ja hemmotteluhoidot jo sillä aikaa kun ukkosi kävi pettämässä eli hän olisi osoittanut ulos päin, että hän arvostaa ja kunnioittaa sinua ja näyttää sen sijoittamalla paljon rahaa sinuun, niin ei olisi kertynyt niin paljon edes anteeksi annettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä varmaan kävisin kampaajalla, hieronnoissa ja hemmotteluhoidoissa, ostaisin uusia ihania vaatteita, hankkisin personal trainerin, uuden sängyn ja mies saisi maksaa. Ei nyt vararikkoon asti mutta paljon, neljä vuotta on hirveän pitkä aika!
Alkaisi aivan uudenlainen elämä miehen kanssa. Mies ei enää kävelisi ylitseni vaan alkaisi arvostaa ja kunnioittaa. Antaisin anteeksi, mutta se ei tarkoita, että suhde toiseen naiseen saisi jatkua millään tasolla. Pitäisin itsestäni huolta hyvillä mielin ja nauttisin hemmottelusta.Aika halvalla antaisit anteeksi. Mulle pitäisi olla timantteja, ulkomaanmatkoja yms.
Olin se, joka kirjoitti myös timanttisormuksesta, luksusautosta, huvilasta ja Karibiasta. Eivät nuo hemmottelutkaan ihan halvaksi tule, jos niitä jatkaa läpi elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on keksimistä, miten saa hyvitettyä sinulle edes murto-osan noista vuosista. Pyydä hyvityksiä. Esim. että mies vie sinua ulos syömään, ostaa kukkia, vie viikonloppulomille, ostaa uuden timanttisormuksen, kokkaa aamiaista vuoteeseen, viettää kesälomaa kanssasi, pesee kylpyhuoneen. Voit kirjoittaa hänelle listan, millaisia hyvityksiä toivot. Pitkä lista konkreettisia toiveita.
Hyvin motivoivaako? Timanttisormus muistuttaisi aina uskottomuudesta. Eikö mies muutenkin siivoa jne?
En ajattelisi, että sormus muistuttaisi uskottomuudesta. Ajattelisin, että sillä on muita merkityksiä. Ostetaanhan sormuksia joskus itsellekin. Ehkä se ei ole paras mahdollinen hyvitys. Ap tietää paremmin, mitä juuri hän tarvitsee. Ehkä kymppitonni rahaa tai Karibian matka toimii paremmin.
Tai luksusauto tai huvila. Parasta olisi muuttaa avioparina tuhannen kilometrin päähän tuosta toisesta naisesta. - sama
Kyllä siellä tuhannen kilometrin päässäkin on muita naisia. Mies löytää helposti uuden toisen naisen ja kolmannenkin.
Monet naiset ihastuvat tähän ajatukseen Aikanaan tulee päivä, kun nämä samat naiset ovat niitä toiseksi jääneitä. Aina tulee uusia ja nuorempia Elämän laki😉
Ainoa tapa, jolla voisin jatkaa tuossa suhteessa olisi, että hankkisin itsekin sivusuhteita. Alkaisin elää itselleni. Lisäksi lopettaisin tekemästä miehen puolesta yhtään mitään, kotitöitä tai muutakaan. Kysyisin joka asian kohdalla, ennen kuin sormeani nostaisin, että mitä minä tästä hyödyn?
(Naiset -elokuvassa Bette Midlerin hahmo toteaa osuvasti, että hänen elämänsä parantui radikaalisti, kun hän alkoi kysyä itseltään aina, että What's in it for me? Ihan loistava kommentti. Ap:n mies on sitä ainakin noudattanut.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän rahalla voi tietenkään hyvittää menetettyä luottamusta ja rakkautta. Mutta hyvityksessä on se idea, että mies joutuu tekemään kovasti töitä ja sitoutumaan paremmin avioliittoon.
Aika harhaista. Eihän miestä motivoinut avioliitto alunperinkään.
21 vuotta avioliittoa ennen pettämistä. Olivat varmasti joskus rakastuneita.
4 vuoden rinnakkaissuhde nyt, mutta ap ja me emme tiedä, kuinka monta aiempaa rinnakkaissuhdetta on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Toisen naisen kanssa ystävänä jatkaminen tarkoittaa että miehelläsi on edelleen suhde toiseen naiseen. Tunnon tuskissaan voi olla hetken "vain ystävä" eli jättää fyysisen puolen pois mutta henkinen yhteys pysyy. Jos heillä oli neljä vuotta suhde niin ei se teidän keskustelulla mihinkään katoa eikä mies sitä halua elämästään poistaa jos ystävyyden haluaa säilyttää. Mieti miltä sinusta tuntuu kun mies tulevina vuosina lähtee "ystävänsä" kanssa reissuun, elokuviin, golfaamaa tai mitä nyt tekevätkään yhdessä.
Terveisin toinen nainen joka monetta vuotta miehen "ystävä" mutta ei se suhde miksikään ole muuttunut vaikka mies sitä erilailla (omaan tilanteeseensa sopivasti) nimittääkin.
Itse kutsuisin sen toisen naisen kotiini ja menisin aina mukaan kun tapaavat. Mieheni ystävät ovat minunkin ystäviäni, keskenään eivät saa tavata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin se, joka kirjoitti myös timanttisormuksesta, luksusautosta, huvilasta ja Karibiasta. Eivät nuo hemmottelutkaan ihan halvaksi tule, jos niitä jatkaa läpi elämän.
Rinnakkaissuhteelle saattaa riittää mies sellaisenaan, kunhan vain muuttaa omilleen. On varmaan joutunut venymään tuossa suhteessa ja todennäköisesti se on hän, joka lopettaa yhteydenpidon mikäli mies jääkin liittoonsa. Ei ole myöskään takeita siitä, että liitto enää toimii, kun lapsiakaan ei enää kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on keksimistä, miten saa hyvitettyä sinulle edes murto-osan noista vuosista. Pyydä hyvityksiä. Esim. että mies vie sinua ulos syömään, ostaa kukkia, vie viikonloppulomille, ostaa uuden timanttisormuksen, kokkaa aamiaista vuoteeseen, viettää kesälomaa kanssasi, pesee kylpyhuoneen. Voit kirjoittaa hänelle listan, millaisia hyvityksiä toivot. Pitkä lista konkreettisia toiveita.
Anteeks mitä?
Jos mies ei ole näitä avioliiton aikana aiemmin tehnyt, niin nyt pitäisi alkaa tehdä tällaisia temppuja ja pitää "onnellisen avioliiton" julkisivua yllä. Jos mies ei vietä kesälomaansa vaimonsa kanssa tai osallistu kotitöihin, niin mikä heitä siellä arjessa yhdistää? Julkisesti vie abc:lle vappulounaalle, viikonloppuna ruotsinlaivalle ja ostaa timanttisilta yllätyslahjaksi timanttisormuksen, jotta varmasti sukulaiset ja tuttavat näkevät, miten onnellisia ollaan pitkässä parisuhteessa. Ukko vaan välillä panee hyvää kaveria.
Ei tietenkään. Kaikki siteet poikki toiseen naiseen. Tämä oli vain yksi monista kommenteistani. Ei mitään kulissia. Tunnesuhde avioliitossa kuntoon, terapia. Hyvitykset vain yksi osa. Oleellista siinä ei ole kellekään näyttäminen vaan se, että mies saa puskea töissä hikeä, jotta saa hyvitettyä edes jollain lailla murto-osan ap:n kärsimyksistä. Tuskin ap toivoo hyvityksenä suukkoja, haleja ja seksiä nyt pitkään aikaan, kun suhde on aivan raakileena.
Ap:na miettisin ekana, että mikä sinua ja miestä yhdistää ja onko se sen arvoista, että kannattaa jatkaa. Jos lapset ovat aikuisia ja muuttaneet pois kotoa, niin riittääkö sinulle se, että avioliiton liimana on yhteinen omaisuus ja ajatus pitkän avioliiton ihanteesta. Riittääkö se sinulle onnelliseen loppuelämään?
Meillä oli ihan sama tarina kuin ap:lla. Mies luuli että voi salasuhteen paljastumisen jälkeen pitää kaksi naista , minut eli vaimonsa ja salasuhdenaisensa.
Olisi eronnut minusta, mutta omaisuutta ei olisi ositettu. Oltaisiin oltu kavereita ja vietetty yhteisiä perhehetkiä minun ja meidän lasten sekä uuden naisen ja hänen lastensa kanssa siellä minun ja miehen omistamassa talossa. Jotain niin sairasta tuo hänen ajatusmaailmansa.
No, minä voimakastahtoinen nainen otin ero heti kun suhde paljastui. Pakkasin tavarat ja alaikäiset lapset ja lähdin. Blokkasin miehen, sähköpostiyhteys vielä auki virallista huoltajuuskommunikointia varten. Puhelin blokattu ja some blokattu mieheltä.
Elämäni paras päätös. Ex itkee kylällä, että olen ilkeä ihminen kun en suostu olemaan hänen kaveri. Itkeköön.
Ap ei tajua että tätä samaa kuviota se sun mies hakee. Jos se rakastaisi sua edes millin verran, ei se nussisi vuodesta toiseen toisen naisen pil lua. Usko nyt, se ei kunnioita eikä rakasta sua eikä ole tehnyt sitä vuosiin.
Sun yksipuolinen rakkaus ei muuta miestä mihinkään. Eikä se tule luopumaan salarakkaistaan.
Nyt otat itseäsi niskasta ja laitat eron vireille. Joo, se sattuu noin vuoden mutta sitten olet taas jaloillasi. Ja voit todeta että pääsit paskasta eroon. Usko mua, olen käynyt sen itsekin läpi. Eikä yksikään mies enää koskaan kohtele mua huonommin kuin paskaläjää.
Yksi tapa hyvittää miehen puolelta on myös tajuta tekonsa kauheus ja opetella kunnioittamaan avioliittoaan. Pyytää vilpittömästi anteeksi ja rakentaa henkistä suhdetta vaimoon siellä terapiassa. Silloin riittävät kohtuulliset taloudelliset hyvitykset. Ei tietenkään voi elää kuin miljonääri, jos ei ole. - se, joka kirjoitti huvilasta ja luksusautosta
Niin, ei mies rakasta eikä kunnioita, se on kipeä totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin deittisovelluksissa varattuihin miehiin, jotka osa olivat normaalin oloisia aviomiehiä ja isiä. Eksyksissä itsensä kanssa. En koskaan tavannut heitä, mutta mieleeni jäi pari tyyppiä. He luulivat ratkaisevansa parisuhdeongelmat salarakkaalla, mutta kun jatkoimme yhteydenpitoa pääsimme loppujen lopuksi kiinni itse ongelmiin.
Minä kunnioitin heidän vaimojaan, avioliittoaan, ja miksi en ollut kiinnostunut muuhun kuin kirjoittamaan ja soittamaan. He tarvitsivat jonkun toisen naisen ajatuksia pitkistä parisuhteista, vaihdevuosista, lasten kasvamisesta, siis ihan kaikesta, mitä he eivät osanneet puhua vaimolleen. He eivät osanneet sanoittaa itseään ja siihen tarvittiin joku muu auttamaan juuri siinä sanoituksessa.
Anna miehellesi lupa pitää yhteyttä toiseen naiseen, jos siitä on hyötyä teille yhdssä. Ja koska hän on miehesi ystävä voit aivan hyvin tavata naisen. Jos heillä on puhtaat jauhot pussissa tapaaminen onnistuu. Ole kuitenkin selvillä siitä hivuttaako miehesi pikku hiljaa itsensä kahden naisen väliin ja käyttää sinun luottamustasi hyväkseen. Ole varuillasi. Tiedän naisia, jotka roikkuvat varatuissakin saadakseen vain olla jonkun kanssa.
AI sä olet se joku joka kuunteli...kun itse pyysin pitkässä suhteessa miljoona kertaa kumppania puhumaan, avautumaan, sinne hän siis tuli.Kiva kun selvititte ,että hänen kannatti erota.
Kaikki puhuu paskaa toisillensa.Todellinen tilanne kotona ei välttämättä ole se minkä tämä harras kuuntelija saa.
sivu
Nimenomaan. Tämä on nähty ja koettu.
Tämä on hengellinen taistelu. Jos olet tosissasi, hae pitkäaikaista rukoustukea jostain kristillisestä seurakunnasta. Monissa seurakunnissa voi jättää rukouspyyntölappuja nimettömänä. Myös netissä monet seurakunnat ottavat vastaan rukouspyyntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Tähän nyt 500 viestä, että jätä se si ka.
400 😂
Jos mies ei suostu katkaisemaan kaikkia yhteyksiä toiseen naiseen, mikä on ehdoton vaatimus, ja vetää esiin verokortin, niin ei sille voi oikein mitään. Ei voi elää kahden naisen kanssa, se pitäisi olla aivan selvää.
Puhukaa tämä asia siellä terapiassa.