Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poliittisten näkemysten yhteys habitukseen

Vierailija
28.04.2023 |

Oletteko huomanneet? Minä olen pistänyt merkille että etenkin oikean laidan kannattajissa on kaikkein eniten hyväkuntoisia, siististi/huolitellusti tai sporttisesti pukeutuvia, "rehdin näköisiä" ihmisiä. Vasemman puolen kannattajien joukossa tunnutaan kiinnittävän vähemmän huomiota siihen, että elintavat ja olemus olisivat asiallisen skarppeja. Poikkeuksiakin on totta kai, mutta jännä juttu. Mistä voisi johtua kun ei edes liity varallisuuteen, onhan perussuomalaisissakin paljon duunareita yms.

Ja ihan neutraalisti ihmettelen, eihän siis mennä asiattomuuksiin :)

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu varmaan siitä, että oikeisto on pinnallista ja vasemmisto keskittyy enemmän sisältöön.

Jep, oikeistolle taitaa keskimäärin olla tärkeämpää mitä muut ihmiset ajattelee ulkonäöstä, olemuksesta jne.

Ehkä pikemmin itsestä huolehtimisesta tulee hyvä olo, terveellinen ruoka, urheilu, seksi yms. parantaa elämänlaatua.

Vierailija
42/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annatkos muutaman esimerkin näistä oikeistolaisista, jotka ovat "hyväkuntoisia, siististi/huolitellusti tai sporttisesti pukeutuvia, rehdin näköisiä ihmisiä."

Olen eri, mutta katseleppa vaikka ehdolle asettuneita naisia kaupungeissa... Toisaalla max polkkamittaisia hiuksia ja shokkivärejä, tatuointeja, ylipainoa yms. Toisaalla hoikkuutta, pitkiä hiuksia ja hillittyjä, naisellisia vaatteita. Arvaat varmaan jo tästä, kumpi on kumpi.

Miksi pitäisi vertailla vain naisia? Eikö miesten ulkonäön ruotiminen tunnukaan niin kivalta idealta?

Miehillä ei ole yhtä suuria eroja, ja huolettomastikin pukeutuvat miehet näyttävät puvuissaan naispuolisia verrokkejaan paremmalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ole huomannut. En edes tiedä mitä puoluetta ihmiset äänestävät. Kysytkö sinä jokaiselta mitä puoluetta he äänestävät kun olet pystynyt tehdä tuollaisen analyysin?

Kuka tahansa tuon huomaa! Katso ympärillesi

Vierailija
44/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikeistolaiselle on tärkeintä se miltä näyttää, ilosta selälle taputtaa porukkaa.

Vierailija
45/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli oikeistolaiselle on tärkeintä se miltä näyttää, ilosta selälle taputtaa porukkaa.

No vaikka sitten niin, mitäs pahaa siinä on?

Vierailija
46/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ollaanko huomattu, kaikkihan tuon tietää. Ja sillä ne pelaa, ei kokoomuksen kannattajat innostu hamppuvaatteista ja toisin päin. Tietoista brändäystä.

Kokoomuksen kansanedustajat saavat vaatteensa eri liikkeiltä käyttöönsä, eikä niistä edes tarvitse maksaa mitään.

Älä naurata, eivät todellakaan saa.

T. Kokoomuksen ex kansanedustaja

Vierailija
47/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuosta tehty tutkimustakin. Oikeistolaiset/konservatiivit ovat kauniimpia/komeampia ja terveempiä (myös psyykkisesti!) kuin vasemmistolaiset/liberaalit.

Enpä ole tuollaisesta tutkimuksesta kuullutkaan. Sen sijaan Hesarin NYT-liite julkaisi muutama vuosi sitten jutun, jossa oli kerätty hassunnäköisiä kuvia Perussuomalaisten eduskuntavaalihdokkaista, mutta myöhemmin juttua kai pyydettiin anteeksi, koska olihan se tietysti halventava ja loukkaava. Repesin niille kuville, mutta häpesin myöhemmin.

Vierailija
48/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuosta tehty tutkimustakin. Oikeistolaiset/konservatiivit ovat kauniimpia/komeampia ja terveempiä (myös psyykkisesti!) kuin vasemmistolaiset/liberaalit.

Enpä ole tuollaisesta tutkimuksesta kuullutkaan. Sen sijaan Hesarin NYT-liite julkaisi muutama vuosi sitten jutun, jossa oli kerätty hassunnäköisiä kuvia Perussuomalaisten eduskuntavaalihdokkaista, mutta myöhemmin juttua kai pyydettiin anteeksi, koska olihan se tietysti halventava ja loukkaava. Repesin niille kuville, mutta häpesin myöhemmin.

Niin, vassarit ovat myös psykoottisempia ja epäempaattisempia kuin oikeistolaiset. MOT.

Vierailija
49/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailwija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, vassarit ovat myös psykoottisempia ja epäempaattisempia kuin oikeistolaiset. MOT.

Niinpä

Vierailija
50/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pukeutumisesta voisi varmaan helposti luulla että olen tukien varassa elävä kommari (sdp, vas, vihreät). Mutta en ole, olen tiukan linjan oikeistolainen persu. Avoimesti ja ylpeästi.

Ja itseasiassa aika hyvin menestynyt sekö taloudellisesti, uralla että henk koht elämässä. Se varmaan monia kommareita vituttaa kun miettivät miten hyvin mulla menee.

Ketään ei kiinnosta.

Sua kiinnosti niiin paljon että vastasit :)

Vierailija
51/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
52/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä laitat linkin. Itse olen tosi homssuinen, mutta varakas. Ja yleensä en äänestä porvaripuolueita, Kokoomusta en ole ikinä äänestänyt. Olen törmännyt tutkimukseen, jonka mukaan älykkyys työntää ihmisen poliittisen kartaston keskipistettä kohti. Eli mitä älykkäämpi, sitä todennäköisemmin ei edusta puhtaasti oikeistoa eikä vasemmistoa, vaan keskustaa (ei toki Suomen Keskustapuoluetta, joka ei edusta poliittista keskustaa). Ulkönäöstä en kyllä osaa oman kokemuksen perusteella sanoa mitään, tunnen monenlaista hiihtäjää, jotka äänestävät mitä sattuu.

Vierailija
53/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti freelance hommissa kaikista ahneimpia ovat vasemmistolaiset, varsinkin demarit. Pahempia riistäjiä saa hakea.

Tosiaan aina oppii uutta: freelance-demari. Well, I never...

Vierailija
54/76 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä laitat linkin. Itse olen tosi homssuinen, mutta varakas. Ja yleensä en äänestä porvaripuolueita, Kokoomusta en ole ikinä äänestänyt. Olen törmännyt tutkimukseen, jonka mukaan älykkyys työntää ihmisen poliittisen kartaston keskipistettä kohti. Eli mitä älykkäämpi, sitä todennäköisemmin ei edusta puhtaasti oikeistoa eikä vasemmistoa, vaan keskustaa (ei toki Suomen Keskustapuoluetta, joka ei edusta poliittista keskustaa). Ulkönäöstä en kyllä osaa oman kokemuksen perusteella sanoa mitään, tunnen monenlaista hiihtäjää, jotka äänestävät mitä sattuu.

Jos kansainvälisten tutkimusten mukaan puhutaan keskustasta, niin eikös se meillä Suomessa tarkoita oikeistoa?

Vierailija
55/76 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin vasemmistoa.

Käyttämäni vaatemerkit ovat aika kalliita italialaisia.

Vierailija
56/76 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kansainvälisten tutkimusten mukaan puhutaan keskustasta, niin eikös se meillä Suomessa tarkoita oikeistoa?

Samaa ajattelin! Maailman mittakaavassa ollaan ihan tosi vasemmalla, ei lukukausimaksuja ja korkea verotus, piemet tuloerot, olemattomat rangaistukset, tiukat ilmastotavoitteet yms.

Kyllä täällä on oikealla, jos haluaa keskelle..

Vierailija
57/76 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestin vasemmistoa.

Käyttämäni vaatemerkit ovat aika kalliita italialaisia.

Mitä merkkejä?

Vierailija
58/76 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homssuisuus kyllä keskittyy tiettyyn laitaan...

Vierailija
59/76 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kohtuu konservatiiviset, mutta kuitenkin aikaa mukailevat laadukkaat vaatteet (silkkiä, mohairia, pellavaa, villaa). Tyyli on klassinen. Neutraaleja värejä sopivan piristävillä aksentti- ja korostusväreillä. Korut hillityt ja klassiset. Asusteet aitoja materiaaleja jotka on huollettu hyvin. Hiukset, iho ja kynnet hyvin huollettu ja neutraalit, meikki hyvin hillitty.

Mitä puoluetta äänestän?

Vierailija
60/76 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Science Weighs In: Conservatives “Look Better”

New research explains why political conservatives hold a "beauty advantage."

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/caveman-politics/201803/scien…