Poliittisten näkemysten yhteys habitukseen
Oletteko huomanneet? Minä olen pistänyt merkille että etenkin oikean laidan kannattajissa on kaikkein eniten hyväkuntoisia, siististi/huolitellusti tai sporttisesti pukeutuvia, "rehdin näköisiä" ihmisiä. Vasemman puolen kannattajien joukossa tunnutaan kiinnittävän vähemmän huomiota siihen, että elintavat ja olemus olisivat asiallisen skarppeja. Poikkeuksiakin on totta kai, mutta jännä juttu. Mistä voisi johtua kun ei edes liity varallisuuteen, onhan perussuomalaisissakin paljon duunareita yms.
Ja ihan neutraalisti ihmettelen, eihän siis mennä asiattomuuksiin :)
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuosta tehty tutkimustakin. Oikeistolaiset/konservatiivit ovat kauniimpia/komeampia ja terveempiä (myös psyykkisesti!) kuin vasemmistolaiset/liberaalit.
Niin, etuoikeutettuna halutaan pitää kiinni omista oikeuksista tai parantaa niitä, joten äänestetään oikeistoa. Heikompiosaisena toivotaan omaan tilanteeseen apua ja sitä että huonommin pärjäävistä huolehditaan, jolloin äänestetään vasemmistoa. Eipä tuo mikään yllätys ole.
Tutkimuksista käy myös ilmi, että vasemmistolaiset ovat ilkeämpiä, itsekkäämpiä ja vähemmän empaattisia kuin oikeistolaiset.
Tutkimuksia/kirjallisuutta:
Kirkegaard, E. (2020). Mental Illness and the Left. Mankind Quarterly, 60: 487-510.
Ok, E., Qian, Y, Strejcek, B. & Aquino, K. (2020). Signaling Virtuous Victimhood as Indicators of Dark Triad Personalities. Journal of Personality and Social Psychology.
Verhulst, B., Hatemi, P. & Martin, N. (2016). Corrigendum to “The nature of the relationship between personality traits and political attitudes” [Personal. Individ. Differ. 49 (2010): 306–316]. Personality and Individual Differences, 99: 378-379.
Graham, J., Haidt, J. & Nosek, B. (2009). Liberals and Conservatives Rely on Different Sets of Moral Foundations. Personality Processes and Individual Differences, 96: 1029-1046.
Myös päinvastaista tutkimusta löytyy ja se päinvastainen on enemmän valtavirtanäkemys.
Aloitus on häikäisevän typeriä oletuksia sisältävä - toivottavasti vain vitsi. Kommentoida ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuosta tehty tutkimustakin. Oikeistolaiset/konservatiivit ovat kauniimpia/komeampia ja terveempiä (myös psyykkisesti!) kuin vasemmistolaiset/liberaalit.
Niin, etuoikeutettuna halutaan pitää kiinni omista oikeuksista tai parantaa niitä, joten äänestetään oikeistoa. Heikompiosaisena toivotaan omaan tilanteeseen apua ja sitä että huonommin pärjäävistä huolehditaan, jolloin äänestetään vasemmistoa. Eipä tuo mikään yllätys ole.
Tutkimuksista käy myös ilmi, että vasemmistolaiset ovat ilkeämpiä, itsekkäämpiä ja vähemmän empaattisia kuin oikeistolaiset.
Tutkimuksia/kirjallisuutta:
Kirkegaard, E. (2020). Mental Illness and the Left. Mankind Quarterly, 60: 487-510.
Ok, E., Qian, Y, Strejcek, B. & Aquino, K. (2020). Signaling Virtuous Victimhood as Indicators of Dark Triad Personalities. Journal of Personality and Social Psychology.
Verhulst, B., Hatemi, P. & Martin, N. (2016). Corrigendum to “The nature of the relationship between personality traits and political attitudes” [Personal. Individ. Differ. 49 (2010): 306–316]. Personality and Individual Differences, 99: 378-379.
Graham, J., Haidt, J. & Nosek, B. (2009). Liberals and Conservatives Rely on Different Sets of Moral Foundations. Personality Processes and Individual Differences, 96: 1029-1046.
Myös päinvastaista tutkimusta löytyy ja se päinvastainen on enemmän valtavirtanäkemys.
Laita lähteitä näihin "valtavirtanäkemyksiä" tukeviin tutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen pistänyt merkille että niitä urheilullisia, huoliteltuja ja hyvännäköisiä on eniten kokoomuksen ja vihreiden kannattajista. PS kannattajat usein ylipainoisia ja ei niin justiinsa.
Höpsis! Ylimmässä johdossa Lulu Ranne, Sara Seppänen, Sanna Simula, Purrakin aina huoliteltu ja mekoissa. Eivät näytä yhtään junteilta vaan asiallisilta ja tehokkailta.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaiset ovat usein kateellisia ja huumorintajuttomia, kun taas monet oikeistolaiset ovat kannustavia ja positiivisia.
Vasemmistolaisen tunnistaa usein siitä, ettei hän katso silmiin.
Täälä taas muita paremmat arvioi kirjoja kansien perusteella.
Kyllä ootte taas niiiiin parempia voi hyvää päivää
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaiset ovat usein kateellisia ja huumorintajuttomia, kun taas monet oikeistolaiset ovat kannustavia ja positiivisia.
Olen huomannut aivan saman! Oikeistolaiset iloisia ja terhakoita positiivisia! Vasemmalla puhutaan kannustamisesta mutta se ei auta mitään, koska kaiken pitäisi lähteä omasta asenteesta!
Monesti freelance hommissa kaikista ahneimpia ovat vasemmistolaiset, varsinkin demarit. Pahempia riistäjiä saa hakea.
Vierailija kirjoitti:
Täälä taas muita paremmat arvioi kirjoja kansien perusteella.
Kyllä ootte taas niiiiin parempia voi hyvää päivää
Ai stna osu ja uppos, meinasin eka suuttua mut oikeassahan sä olet, ihan sikamaista sontaa tää mun touhu taas.
Hyvää vappua!
Vierailija kirjoitti:
Monesti freelance hommissa kaikista ahneimpia ovat vasemmistolaiset, varsinkin demarit. Pahempia riistäjiä saa hakea.
Demarin kanssa ei kannata perustaa firmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai ollaanko huomattu, kaikkihan tuon tietää. Ja sillä ne pelaa, ei kokoomuksen kannattajat innostu hamppuvaatteista ja toisin päin. Tietoista brändäystä.
Kokoomuksen kansanedustajat saavat vaatteensa eri liikkeiltä käyttöönsä, eikä niistä edes tarvitse maksaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut aivan saman! Oikeistolaiset iloisia ja terhakoita positiivisia! Vasemmalla puhutaan kannustamisesta mutta se ei auta mitään, koska kaiken pitäisi lähteä omasta asenteesta!
Olet huomannu sman vasemmistosta olemalla oikeiston kans samaa mieltä...MITEN!? :' D
Hmm... mulle tulle eniten wt-vibat juuri persuista, toki myös joskus muista työläistaustaisista. Voi olla toki sellaista pumpattua ja tatskattua uhoa. PS eniten assosioituu sellaiseen kaunaiseen ja katkeraan otteeseen, että kun mua on potkittu päähän (tai mun mummoa on potkittu päähän), ei voi antaa kaikkien kukoistaa. Kokoomusoikeisto ei anna samaa vaikutelmaa lainkaan, paitsi ehkä se nuorisosiipi ajatuksen tasolla (ulkonäkö on toki rahalla laitetusti kunnossa). Kokoomuslainen pukeutuu bisnesmäisesti, eli muistuttaa tässä suhteessa usein jenkkejä. Vassareissa on toki villapaidan- ja sukan kuluttajaa sekä kirjavasti pukeutuvaa keskimääräistä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Hmm... mulle tulle eniten wt-vibat juuri persuista, toki myös joskus muista työläistaustaisista. Voi olla toki sellaista pumpattua ja tatskattua uhoa. PS eniten assosioituu sellaiseen kaunaiseen ja katkeraan otteeseen, että kun mua on potkittu päähän (tai mun mummoa on potkittu päähän), ei voi antaa kaikkien kukoistaa. Kokoomusoikeisto ei anna samaa vaikutelmaa lainkaan, paitsi ehkä se nuorisosiipi ajatuksen tasolla (ulkonäkö on toki rahalla laitetusti kunnossa). Kokoomuslainen pukeutuu bisnesmäisesti, eli muistuttaa tässä suhteessa usein jenkkejä. Vassareissa on toki villapaidan- ja sukan kuluttajaa sekä kirjavasti pukeutuvaa keskimääräistä enemmän.
Sekoitat persut nyt vasemmistoon selvästi
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaiset tunnistaa kokoomuslaisiksi, mutta muuten on ihan mahdoton erottaa.
Taskuliinassa sen salaisuus!
Oikeistolainen, konservatiivinen empatia haluaa aidosti auttaa ongelmissa, se on rehellistä.
Vasemmistolainen, liberaali empatia on taas pään silittämistä, josta ei lopulta ole muutakuin haittaa.
Konservatiivit sanovat läskille: syö terveellisemmin ja vähemmän ja ala urheilemaan!
Vasemmisto sanoo läskille: ei sinulla ole varaa syödä terveellisesti, lihavuus on sairaus eikä liikunta sovi kaikille, siitä tulee hiki ja paikat kipeytyvät.
En kyllä ole huomannut. En edes tiedä mitä puoluetta ihmiset äänestävät. Kysytkö sinä jokaiselta mitä puoluetta he äänestävät kun olet pystynyt tehdä tuollaisen analyysin?
Vierailija kirjoitti:
Johtuu varmaan siitä, että oikeisto on pinnallista ja vasemmisto keskittyy enemmän sisältöön.
Jep, oikeistolle taitaa keskimäärin olla tärkeämpää mitä muut ihmiset ajattelee ulkonäöstä, olemuksesta jne.
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolainen, konservatiivinen empatia haluaa aidosti auttaa ongelmissa, se on rehellistä.
Vasemmistolainen, liberaali empatia on taas pään silittämistä, josta ei lopulta ole muutakuin haittaa.
Konservatiivit sanovat läskille: syö terveellisemmin ja vähemmän ja ala urheilemaan!
Vasemmisto sanoo läskille: ei sinulla ole varaa syödä terveellisesti, lihavuus on sairaus eikä liikunta sovi kaikille, siitä tulee hiki ja paikat kipeytyvät.
Uhrius on hyve, koska uhrissa on potentiaalia vasemmiston kannattajaksi. Vihainen, kateellinen, katkera ja jopa pahantahtoinen ihminen haluaa vallankumouksen. Jos ihminen menestyy ja on tyytyväinen omaan elämäänsä, hänellä on voimia myös auttaa lähimmäisiään, hän näkee hyviä asioita elämässään.
Ketään ei kiinnosta.