Lentääkö joku hävittäjä Espoon yli nyt?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itä-Helsingissä ei kuulunut mitään.
Kyllä meillä kuului. Asutaan aika lähellä vantaan rajaa.
Oon Vuosaaressa, en huomannut mitään.
Marin lähetti Ukrainaan kaksi hornettia, joten nyt laivueestamme puuttuu kaksi hävittäjää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin lensi äsken lokki.
Täällä myös varis ja harakka.
Ainahan noi lentelee. Ei kukaan noita pelkää mutta olis kiva kun tietäisi voisi ihailla kunnolla. Meillä kuului vaan jylinä.
Vierailija kirjoitti:
Ogelissa kuului ja näkyi myös. Kaksi hornetia lensi talon yli.
Maunulassa arvelin äänen perusteella Horneteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Asumme kaupungissa, jossa lennoston varuskunta.
Täällä lentelee jatkuvasti hävittäjiä taivaalla, kovaa ja lujaa, harjoituksissa.
Hölmöjä olette siellä Espoossa, pelkäätte pientäkin sihahdusta ja ääntä.
Tädit hysteerisenä maskit kuonolla ja hätävara esille otettuna valmiina siirtymään pommisuojaa 😆🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskuspuistossakin oli aika komeat jylinät. En vaan nähnyt mikä kone oli kun taivas oli pilvessä.
Ihan vinkiksi selkeämmän sään tiirailuille, ettei se hävittäjä ole enää sielläpäinkään mistä se meteli kuuluu..
Kyllä vain näkyi, kun mökillä lensi alhaalla yli ja rikkoi äänivallin, ehdin nähdä kun juoksi ulos katsomaan! Olihan pamaus!
Ei äänivallia rikota vaan se jysäys on koneen perässä tuleva tiivistysaalto ja toisekseen ei ne lennä yli äänennopeudella alle kymmenessä kilometrissä.
kaikenmoisiin trolleihin noi landet persut menee :D :D
Vierailija kirjoitti:
No, tuo on vielä pientä joskin kova ääni noista lähtee. Ukrainassa on taas tänään isketty useisiin siviilikohteisiin. Monta siviiliä taas kuoli. Lapsia myös.
Olemme onnekkaita. Ei tähän oikein muuta voi todeta. Ukrainalaisille kaikki tuki mihin itse kunkin rahkeet riittävät.
Vierailija kirjoitti:
kaikenmoisiin trolleihin noi landet persut menee :D :D
Taitaa olla tsadin kommareita tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun asuttiin Tampereella, hävittäjiä lensi tosi usein. Ei mikään ihmejuttu.
Niin, onko se ylivoimaista ymmärtää, että vaikka se jossain on tavallaista niin jossain ei ole. Esim. täällä Hgissä hävittäjät ei tosiaan usein lentele, se on aina joku erikoistapaus. Tiedoksi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskuspuistossakin oli aika komeat jylinät. En vaan nähnyt mikä kone oli kun taivas oli pilvessä.
Ihan vinkiksi selkeämmän sään tiirailuille, ettei se hävittäjä ole enää sielläpäinkään mistä se meteli kuuluu..
Kyllä minä olen onnistunut montakin kertaa näkemään Hornetit ihan äänen perusteella katsoen, kun täällä niiden harjoituslentoreitillä asutaan.
Juu kaksi hävittäjää lensi leppävaaran yli. Lapsi rakastaa hävittäjiä joten niitä ihailtiin tietenkin.
Tosi harvoin noita tai edes hawkeja näkee täällä ilmoittamatta etukäteen. Pari Hawkia lensi pari vuotta sitten Espoon yli matalalla ja lujaa kovalla metelillä, olin pihalla ja näin kun menivät lentonäytökseen, olihan nopeat.
Vierailija kirjoitti:
Etelän vetelät ovat kusi housuissa.
Melkoisia rääpäleitä olette. Säälittäviä.
Ei ole kusta vaikka housut onkin märkänä kun Naton koneet vihdoinkin lentelee täällä.
Meidänkin kodin yli lensi joku hävittäjä. Todella kova ääni. Ihanaa <3
Olettepa kyllä ihan eri hurjia tyyppejä.