Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutan asuntoon jossa harmaat tapetit. Millä sävyillä piristää asuntoa?

Vierailija
28.04.2023 |

Minusta harmaa on vähän ankea ja tykkäisin enemmän lämpimistä sävyistä. Lattiakin on sellainen vaalea harmaaseen taittava laminaatti. Millä sävyillä (verhot, matot, koristetyynyt yms) voisin piristää ja tuoda lämpöä asuntoon?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita maanläheisiä sävyjä kuten ruskeaa, olkea jne. Värit luonnosta ja harmaan seinä on kuin kivi ja kallio, rusehtavat maa ja puut, olki kuin viljapelto. Saat lämpöä. 

Toinen tapa, mutta rajuimmilla kontrasteilla on laittaa esim. punaista tai oranssia, keltaista jne, mutta itse suosisin maanläheisiä sävyjä

Vierailija
22/28 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trendeistä ei tarvitse välittää. Käytä niitä värejä mistä itse pidät. Isot verhot ja isoja mattoja. Itse pidän päävärinä murretuista sinisen sävyistä, ja lisänä pieniä läikkiä murrettuja keltaisen ja oranssin sävyjä. Joukossa voisi olla jotain harmaansinistä (tai muuta harmaaseen vivahtavaa) mikä yhdistäisi tekstiilit ja huonekalut lattian ja seinien väriin.

Muutama iso julistetaulu. Abstraktia taidetta, niin ei kyllästy katselemaan.

Monien suosittelemat viherkasvit luovat tunnelmaa, mutta ei kannata hankkia ellet ole kiinnostunut hoitamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo tapa piristää on hankkia valkoinen live love laugh -seinätarra, mahdollisimman iso. Myös isokokoinen näyttävä London, Paris tai New York seinäkello piristää harmaata yleisilmettä kivasti.

Tekstitarrat on typeriä mutta esim Puolassa oon nähnyt suuria siirtokuvia, esim 1-2 metrin kokoinen kukka, oikeastaan sopii maalatulle pinnalle.

AP, keltainen tai oranssi sopii esim tyyny. Yksikin hienompi esim eläintyyny voi piristää kummasti.

Vierailija
24/28 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti saat tuonne lämpöä ja kodikkuutta. Se kylmän kliininen ilme muuttuu ihan täysin tekstiilien ja viherkasvien avulla. Tee harkittuja ostoksia, ja jos sulla ei ole yhtään värisilmää niin etsiskele mallikuvia huoneista ja kopioi niistä minkälaiset kombot miellyttää silmää. Älä yritä välttämättä laittaa kaikkea kerralla kuntoon vaan osa kerrallaan kärsivällisesti

Vierailija
25/28 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se määrittää, mistä itse pidät. Harmaatakin on lämpimän ja kylmän sävyistä, mutta kyllä siihen saa aika helposti sovitettua muita värejä.

Kylmän harmaan kanssa voisi olla hausta kokeilla vaikka vastaväriajatuksella turkoosia ja keltaista tai sitten vihreää ja violettia (jos siis olisi minun asuntoni). Jos pitää pinkistä tai punaisen sävyistä, ne sopii aika helposti myös harmaan pariksi kunhan valikoi pohjasävyiltään oikeanlaiset värit.

Sun vastaväriajatus on vähän erikoinen, keltaisen vastaväri on violetti ei turkoosi ja vihreän vastaväri on punainen ei violetti.

Vierailija
26/28 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa ja sen eri sävyt ovat arjen sävyjä. Ne ovat hienoja sävyjä silloin kun elämä on mallillaan. Jos menee huonommin, niin värikkäämpi sisustus voi ilahduttaa apeaa mielialaa.

Vierailija
27/28 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin ihan vain omia lempivärejäni. 

Vierailija
28/28 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on saman värinen harmaa asunto kuin ap:llä. Olen yhdistänyt reippaasti eri värejä! Keltaista, oranssia, vihreetä ja sinistä.Kylppärissä pinkkiä myös. Näyttää oikeastaan aika hauskalta olematta sekava, koska muuten niin väritön asunto. Minulla on kyllä silmää väreille ja olen miettinyt miten eri värit kuitenkin sointuvat yhteen. Harmaasta saa helposti pirteän ja iloisen. Ja minulla on värikkäitä räsymattoja, mutta niissäkin olen sävyt miettinyt tilaan sopivaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän