Laitoin kutsun juhliin klo 15 alkaen
Ja eräät oli oven takana klo 13:50. Onko tämä yleistäkin?
Kommentit (62)
Moukkamaista vallankäyttöä. Asiasta pitäisi keskustella juhlan järjestäjän kanssa.
Joo, kyseessä vieläpä lapsiperhe...
Vierailija kirjoitti:
Siis tulivat vain noin tuntia aikaisemmin...? Kyllä se vielä minusta on ihan normaalia. Varsinkin pitkämatkalaisilla voi olla vaikea arvioida tarkkaa saapumisaikaa.
Suomessa on kyllä totuttu siihen, että annetulla kellonlyömällä vasta "saa" tulla. Mutta ei kai kukaan emäntä/isäntä niin täpärälle juhlavalmistelujaan jätä, etteikö olisi jo tuntia aiemmin kaikki valmista?
Siis normaalia tulla tuntia aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
mitä se haittaa jos tulen vähän etuajassa, en kestä sitä kun kaikki tervehtii yhtä aikaa, haluan että olen ajoissa, ja olen tai boikotoin myös seuraavat kutsunnekin. Tälläset omia sääntöjään keksivät typsyt kyllä oppivat kunnioittamaan.
Esim eräs miniäehdokas rupesi komentelemaan, niin hääjuhla päättyi kivaan katastrofiin, ei ollut paikalla meidän sukua kuin poikani ja hän tiesi mitä tuleman piti.
Tuollaiset omia sääntöjä keksivät kurpat eivät enää opi, joten pysykööt pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit avannut oven vasta sovittuun aikaan. Huomaa monesti kauppojen/kirjastojen/virastojen edessäkin, että joillekin "avataan klo 8" on vaikeaa ymmärtää...
Niin. Siinä tilanteessa meni ihan lukkoon. Olin juuri paistelemassa riisipiraita ja tuntui, että en voinut keskittyä enää mihinkään kun vieraat nurkissa aiemmin. Selväksi kyllä tein sen, että kahvitarjoilu alkoi vasta kun olivat täällä henganneet 1,5h. Todella moukkamaista
Itse olisin sanonut, kiva kun tulitte auttamaan. Laita sinä servetit, sinä laitat astiat, sinä teet sitä ja sinä teet tätä.
Olisi kannattanut lähteä kotoaan tuntia myöhemmin tai hengailla jossain huoltoasemalla
Vierailija kirjoitti:
Olisit avannut oven vasta sovittuun aikaan. Huomaa monesti kauppojen/kirjastojen/virastojen edessäkin, että joillekin "avataan klo 8" on vaikeaa ymmärtää...
Tapahtui vuosia sitten: Sain selittää, että kirjasto (viikonloppuna) todellakin suljetaan nyt.
- Ei kuulemma ollut kiire, koska "täs keskustassahan sä asut". No, asuin kylläkin naapurikunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy nyt miksi tulivat noin aikaisin. Kerro meillekin.
No he itse sanoivat syyksi, että kun tulevat niin kaukaa (2,5h ajomatka) .
Selityksiä selitysten peräänhän siinä tuli , mutta keskityin omiin hommiin, enkä ollut vieraanvarainen heitä kohtaan. Sitten vielä kysytään "hei tartteetko apua jossain?" ... Teki mieli tiuskasta, että juu lähtekää käymään kaupassa.
Mä olisin lähettänyt ne kauppaan tai kahteen pitkän ostoslistan kanssa. Olisi helposti saanut jopa tunnin lisäaikaa ja seuraavan viikon ruokaostokset tehdyksi. :)
Olisin sanonut, että ovi avataan vieraille tunnin päästä.
Taitaa tulla tuolle porukalle ensikerralla tuntia myöhemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy nyt miksi tulivat noin aikaisin. Kerro meillekin.
No he itse sanoivat syyksi, että kun tulevat niin kaukaa (2,5h ajomatka) .
Selityksiä selitysten peräänhän siinä tuli , mutta keskityin omiin hommiin, enkä ollut vieraanvarainen heitä kohtaan. Sitten vielä kysytään "hei tartteetko apua jossain?" ... Teki mieli tiuskasta, että juu lähtekää käymään kaupassa.
Mä olisin lähettänyt ne kauppaan tai kahteen pitkän ostoslistan kanssa. Olisi helposti saanut jopa tunnin lisäaikaa ja seuraavan viikon ruokaostokset tehdyksi. :)
Tää oli paras
Ei koskaan minuuttiakaan ennen aloitusaikaa!!!
Mä pistän etuajassa olijat aina hommiin. Kyllä keittiössä aina töitä riittää ja pariskunnan mies voi vaikka pestä vessanpöntön.
Vierailija kirjoitti:
Mä pistän etuajassa olijat aina hommiin. Kyllä keittiössä aina töitä riittää ja pariskunnan mies voi vaikka pestä vessanpöntön.
Nyt alkaa vasta keksiä kaikkia hyviä letkautuksia mitä olisi voinut tilanteessa sanoa. Juhlista siis on jo aikaa, mutta edelleen mietin miten he kehtasivat
Vierailija kirjoitti:
Siis tulivat vain noin tuntia aikaisemmin...? Kyllä se vielä minusta on ihan normaalia. Varsinkin pitkämatkalaisilla voi olla vaikea arvioida tarkkaa saapumisaikaa.
Suomessa on kyllä totuttu siihen, että annetulla kellonlyömällä vasta "saa" tulla. Mutta ei kai kukaan emäntä/isäntä niin täpärälle juhlavalmistelujaan jätä, etteikö olisi jo tuntia aiemmin kaikki valmista?
Kyllä aika monessa juhlassa jätetään. Jos halutaan, että ruoka on vaikka juuri valmista ja kuumaa, tai että kermakakut eivät seiso tuntitolkulla lämpimässä. On myös juhlia, kuten rippijuhlat ja yo-juhlat, joissa juhlia järjestävä on itsekin pois kotoa tai juhlapaikalta, ja tarjoilut laitetaan aika vauhdilla esiin sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aika monessa juhlassa jätetään. Jos halutaan, että ruoka on vaikka juuri valmista ja kuumaa, tai että kermakakut eivät seiso tuntitolkulla lämpimässä. On myös juhlia, kuten rippijuhlat ja yo-juhlat, joissa juhlia järjestävä on itsekin pois kotoa tai juhlapaikalta, ja tarjoilut laitetaan aika vauhdilla esiin sen jälkeen.
Niin, juurikin ap tässä sanoo ihan samaa. Mies pesi juuri WC pönttöä kun vieraat pimpotti ovikelloa... Olimme juuri saamassa sen viimeisen silauksen siivouksen osalta valmiiksi kun he tuli nurkkiin pyörimään. keittiössä mulla oli täysi touhu päällä. Paistelin piirakoita jne. Sitten tullaan keittiöön jutteleen , ihan kun mulla olis ollut aikaa siinä rupatella
Meidän suvussa yksi pariskunta harrastaa tuota. Pojan ylppäreissä ei oltu edes itse vielä kotona kun olivat jo pihassa, kyydissä myös muita.
Vieraille rätti käteen. Ikkunan pesu olis ollut kans hyvä
mitä se haittaa jos tulen vähän etuajassa, en kestä sitä kun kaikki tervehtii yhtä aikaa, haluan että olen ajoissa, ja olen tai boikotoin myös seuraavat kutsunnekin. Tälläset omia sääntöjään keksivät typsyt kyllä oppivat kunnioittamaan.
Esim eräs miniäehdokas rupesi komentelemaan, niin hääjuhla päättyi kivaan katastrofiin, ei ollut paikalla meidän sukua kuin poikani ja hän tiesi mitä tuleman piti.