Just joo, pyysin vanhemmilta rahaa lainaksi että saan ruokaa, sain ruokakassin ja matkoja bussikorttiin, olisin itse halunnut valita mitä syön
Kassissa on ruokia joita en syö. Mm. hernekeitto, spagetti, kanaa, piimää, tonnikalaa ja riisiä. En tykkää mistään noista. Olisin itse halunnut valita ne ruuat. Bussillakaan en juuri kulje kun pyöräilen niin olisin niillä rahoilla ostanut myös uuden kypärän kun vanha on rikki. Mikä ihmisiä vaivaa kun selkeästi pyysin rahaa, en ruokaa?
Kommentit (145)
Ei lepäjonossakaan saa itse valita, mitä suvaitsee syödä vaan kaikki saavat samansisältöisen ruokakassin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti itsemääräämisoikeus tulee vahvasti sitten, kun ei ole riippuvainen muista. Ja itse voisin kuvitella, että tuntisin lapseni ja laittaisin sellaiset eväät kassiin, joita ajattelen hänen syövän. Ja bussiin laittaisin vararahaa, jos pyörällä ei pääse. Ajattelisin, että kypäriä saa paljon lahjoituksina.
Mutta kommunikaatio olisi auttanut. Ja seuraavalla kerralla vanhempasi tietää, että et syö noita ruokia ja sinulle pyörän kunto on tärkeämpi kuin bussilippu. Jos keskustelette nyt.
Joku ajatus vanhemmillesi oli, koska eivät antaneet rahaa.Kerrotko meille muillekin, missä lahjoitellaan käyttämättömiä pyöräilykypäriä?
Niihin katsos pätee sama kuin vauvojen turvaistuimiin. Ei voi ostaa käytettynä, koska turvallisuus on mennyttä, jos se on kertaalleen mällätty. Eivätkä rakenteeseen vaikuttavat vauriot välttämättä näy päälle.
Sitäpaitsi halvimmat pyöräilykypärät maksaa jotain 25 e. Näissä on standardit, eli ovat silti turvallisia. Ei siis mitään järkeä ottaa sitä riskiä että joku lahjoituskypärä ei enää olisikaan turvallinen, kun uusikin on puoli-ilmainen.
Ihmeellinen äiti sinä, jos lapsen turvallisuus ei kiinnosta.
Sekä turvaistuimia että kypäriä saa käytettyinä. Tosin ne kuuluu olla sellaisia, joilla ei ole käynyt vahinkoa.
Jopa neuvola vuokraa turvaistuimia. Ainakin silloin vuokrasi, kun minulla oli vauva. Ei ne silloin mitään tuliteriä ole.
Sulla oli vauva 70-luvulla? Nykyään neuvolaan ei saa edes aikoja.
😂 Ai eikö? Minun vauvani syntyi 80-90-l:n taitteessa. Silloin neuvolasssa oli mahdollisuus vuokrata istuimiakin.
35-40 vuotta vanhoja aikoja on turha verrata nykypäivään. Siinä taas ei ole mitään hauskaa eikä itkunauruhymiön tarvetta, etteivät äidit ja vauvat pääse enää edes neuvolaan, ikäkausitarkastukset jäävät tekemättä ja rokotukset saamatta, jollei itse huolehdi niistä avoneuvolan kautta. Myöskään hammastarkastuksiin ei kutsuta enää pikkulapsia. Mulla yksi lapsi koulussa ja sieltäkin tuli viesti, ettei terveydenhoitaja tee tänä vuonna tarkastuksia, eikä koululääkäri eikä kuraattoria ole koko koulussa.
Siitä vaan itkunauramaan lisää, boomeri.
Ihan kohteliasta on ottaa selvää, mitä ruokatavaroita kannattaa lahjaksi ostaa..
Kyllä minua harmittaisi jos olisin ostanut sellaisia ruokia, mitä tuo lahjan saaja ei syökään. Silloinhan lahja menisi ihan hukkaan.
Ei se minusta ole niin, että kiitollisena pitää pupeltaa mitä vaan lahjaksi saatua, vaikka ei yhtään maistuisi. Voihan jostain ruoasta tulla myös huono olo, tai sille voi olla allerginen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kohteliasta on ottaa selvää, mitä ruokatavaroita kannattaa lahjaksi ostaa..
Kyllä minua harmittaisi jos olisin ostanut sellaisia ruokia, mitä tuo lahjan saaja ei syökään. Silloinhan lahja menisi ihan hukkaan.
Ei se minusta ole niin, että kiitollisena pitää pupeltaa mitä vaan lahjaksi saatua, vaikka ei yhtään maistuisi. Voihan jostain ruoasta tulla myös huono olo, tai sille voi olla allerginen.
Juuri näin. Kaikilla meillä on ruokia, joita emme yksinkertaisesti halua syödä tai ne eivät sovi omalle elimistölle. Vaikka ruokakassin ostaminen onkin ystävällinen teko, niin minusta edustaa myös vanhempien taholta piittaamattomuutta ja kertoo siitä etteivät ole juuri jaksaneet tutustua jälkikasvuunsa. Jos heitä olisi aidosti kiinnostanut auttaa, niin olisivat lähteneet yhdessä kauppaan ja ap olisi saanut tarvitsemansa tai olisivat kysyneet mitä ap tarvitsisi kaupasta.
Ikävän syyllistävä ja mustavalkoinen sävy huokuu monissa kirjoituksissa. Heti ollaan alkoholistiksi tai hyväksikäyttäjäksi leimaamassa, jos yhtään kyseenalaistaa tätä vanhempien tekoa.
😂 Ai eikö? Minun vauvani syntyi 80-90-l:n taitteessa. Silloin neuvolasssa oli mahdollisuus vuokrata istuimiakin.