Just joo, pyysin vanhemmilta rahaa lainaksi että saan ruokaa, sain ruokakassin ja matkoja bussikorttiin, olisin itse halunnut valita mitä syön
Kassissa on ruokia joita en syö. Mm. hernekeitto, spagetti, kanaa, piimää, tonnikalaa ja riisiä. En tykkää mistään noista. Olisin itse halunnut valita ne ruuat. Bussillakaan en juuri kulje kun pyöräilen niin olisin niillä rahoilla ostanut myös uuden kypärän kun vanha on rikki. Mikä ihmisiä vaivaa kun selkeästi pyysin rahaa, en ruokaa?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne sun rahat on palaneet? Anna kun arvaan, ei ole ensimmäinen kerta kun sulla on matti kukkarossa.
Hienoa että vanhemmat auttoi, mutta opettele hoitamaan itse raha-asiat niin ei tarvi lainata keneltäkään ja vinkua kun ruuat on vääränlaisia.
Opiskelija saa rahaa 250e/kk ja siitä maksetaan kaikki, mm. osa vuokraa, vakuutus, vaatteet, ruoka, lääkkeet, se pyöräilykypärä... Kaikilla opiskelijoilla on aina matti kukkarossa.
Siksi kannattaakin hankkia joku sivuduuni opintojen oheen. Itse tein sivutöitä koko opintojeni ajan, joten tarvinnut kärttää rahaa vanhemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Miten pyöräilykypärä menee rikki? Kallon kolauttanut pahasti?
Jos kypärä on ottanut osumaa, niin se ei ole enää turvallinen, vaikkei halki olisikaan.
Ei ne vanhemmat mitään ajatuksenlukijoita ole. Olisit kertonut, mitä nykyään syöt ja millä kuljet ja mihin tarvitset apua. Jos pyysit vain avustusta, etkä määritellyt sitä mitenkään, niin saat vähän itseäsi nyt syyttää. Kerro seuraavalla kerralla myös se, mihin tarvitset rahaa.
Ja koska niillä auttajilla on täysi vapaus auttaa tai olla auttamatta, niin jospa nyt koittaisit pitää itsesi hengissä niillä eväin, mitä heiltä sait. Jos oikeasti on nälkä, niin nälkäinen syö vähän pahaakin ruokaa muutaman päivän. Tuunaa niitä. Tai tee vaihtokauppa jonkun tuttusi kanssa, jos ei kertakaikkiaan mene kurkusta alas eikä vaihtoa saa tehtyä.
Ja ole kiitollinen, ettet jäänyt kokonaan ilman apua. Monia ei vanhemmat auta lainkaan.
Ja auttajallahan on aina vapaus valita, kuinka hän haluaa auttaa. Sen sitten voi joko ottaa vastaan tai jättää ottamatta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyysit rahaa bussikorttiin, vaikka et käytä bussia ja olisit sen sijaan käyttänyt ne rahat pyöräilykypärään?
Kyllä se sinunkin logiikka on aika 6/5
Siks tolla ei olekaa omaa rahaa. Tosssa näkee hyvin ettei osaa käsitellä rahaa yhtään. Vanhemmat on nähneet sen ajat sitten, kun ostivat safkaa eikä antanu rahaa. Silti pyys dösäzettiin rahaa millä ei edes tee mitään.
En tajua, että lukutaodottomia on näin paljon. Väännäpä rautalangasta, missä hän pyysi bussirahaa. Voi elämän kevät!
Kaljaa ja tupakkaa olisit kuitenkin ostanut
Ilmeisesti eivät halunneet antaa rahana vaan ruokana. Sitten että eivät tienneet mitä ruokia syöt vaikka ovat vanhempasi en tiedä. Mutta voin lohduttaa sinua sanomalla että jos sinulle tarpeeksi nälkä joskus tulee niin tulet myös syömään ruuat jotka vanhempasi sinulle ostivat.
Mitä jos et pyytäisi mitään vanhemmiltasi? Tuollaisesta kiittämättömyydestä joutaisit mennä oikein kunnon työleirille.
Sinulla on jokin addiktio tai muuten ongelmia rahan käytössä.
Siksi antoivat avun muuten kuin rahana.
Vierailija kirjoitti:
Kaljaa ja tupakkaa olisit kuitenkin ostanut
Mulla ei hirveesti mee mutta pokkiksella menee.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut, että jos/kun on oikeasti nälkä eikä itsellä ole varaa ruokaan, sitä syö kiitollisena ihan mitä tahansa ilmaiseksi lahjoituksena saa.
Sinun tapauksessa ei varmaan ollut todellista tarvetta ruualle, mutta olit vinkunut vanhemmiltasi rahaa "ruokaan" ja sit kun tuotiinkin sitä ruokaa, niin se ei ollut hyvä. Rahat olisi mennyt johonkin muuhun eikös niin?
Enpä usko. Söisitkö sieniä, oliiveja, nahkiaisia, hapansilakkaa?
Sienet, oliivit ja nahkiaiset ovat monessa kulttuurissa todella suurta herkkuruokaa. Nahkiaiset ihan Suomessakin, perineisesti, nykyään ei tahdo saada mistään kun kanta kai romahtanut.
Hapansilakkaa en söisi, koska olen kalalle allerginen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap sanonut missään vaiheessa että oli pyytänyt rahaa bussikorttiin.
Luepa otsikko, jos osaat. 🙄
Lopeta jo itsesi nolaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti itsemääräämisoikeus tulee vahvasti sitten, kun ei ole riippuvainen muista. Ja itse voisin kuvitella, että tuntisin lapseni ja laittaisin sellaiset eväät kassiin, joita ajattelen hänen syövän. Ja bussiin laittaisin vararahaa, jos pyörällä ei pääse. Ajattelisin, että kypäriä saa paljon lahjoituksina.
Mutta kommunikaatio olisi auttanut. Ja seuraavalla kerralla vanhempasi tietää, että et syö noita ruokia ja sinulle pyörän kunto on tärkeämpi kuin bussilippu. Jos keskustelette nyt.
Joku ajatus vanhemmillesi oli, koska eivät antaneet rahaa.
Kerrotko meille muillekin, missä lahjoitellaan käyttämättömiä pyöräilykypäriä?
Niihin katsos pätee sama kuin vauvojen turvaistuimiin. Ei voi ostaa käytettynä, koska turvallisuus on mennyttä, jos se on kertaalleen mällätty. Eivätkä rakenteeseen vaikuttavat vauriot välttämättä näy päälle.
Sitäpaitsi halvimmat pyöräilykypärät maksaa jotain 25 e. Näissä on standardit, eli ovat silti turvallisia. Ei siis mitään järkeä ottaa sitä riskiä että joku lahjoituskypärä ei enää olisikaan turvallinen, kun uusikin on puoli-ilmainen.
Ihmeellinen äiti sinä, jos lapsen turvallisuus ei kiinnosta.
Ap, pyysit siis vain rahaa vanhemmiltasi. Näin ainakin ymmärsin.
Mutta et kertonut vanhemmillesi, että haluat itse ostaa sillä rahalla mieleisiäsi ruokia.
Etkä kertonut vanhemmillesi, että haluat ostaa siitä rahasta myös uuden kypärän.
Kai nyt tajuat itsekin, miksi homma meni sinusta pieleen ja tulikin ruokakassi ja matkoja bussikorttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyysit rahaa bussikorttiin, vaikka et käytä bussia ja olisit sen sijaan käyttänyt ne rahat pyöräilykypärään?
Kyllä se sinunkin logiikka on aika 6/5
Missä hän pyysi rahaa bussikorttiin? Mielestäni hän pyysi rahaa lainaksi ja vanhemmat laittoivat arvoa bussilippuun ja toivat ruokakassin. Pyytämättä. Ja hän vain laskee, että ne bussirahatvolisi riittänyt uuteen kypärään, jota oikeasti olis tarvinnut.
Tässä näemme kuinka kommunikointi on vaikeaa. Vanhemmat tekivät omat johtopäätökset ja varmaan parhaansa mukaan.
Itsemääräämisoikeuden saa, kun on itsenäinen.Otsikossa kertoo, että pyysi rahaa bussikortin matkoihin.
Onks taitoo? Lukea nimittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti itsemääräämisoikeus tulee vahvasti sitten, kun ei ole riippuvainen muista. Ja itse voisin kuvitella, että tuntisin lapseni ja laittaisin sellaiset eväät kassiin, joita ajattelen hänen syövän. Ja bussiin laittaisin vararahaa, jos pyörällä ei pääse. Ajattelisin, että kypäriä saa paljon lahjoituksina.
Mutta kommunikaatio olisi auttanut. Ja seuraavalla kerralla vanhempasi tietää, että et syö noita ruokia ja sinulle pyörän kunto on tärkeämpi kuin bussilippu. Jos keskustelette nyt.
Joku ajatus vanhemmillesi oli, koska eivät antaneet rahaa.Kerrotko meille muillekin, missä lahjoitellaan käyttämättömiä pyöräilykypäriä?
Niihin katsos pätee sama kuin vauvojen turvaistuimiin. Ei voi ostaa käytettynä, koska turvallisuus on mennyttä, jos se on kertaalleen mällätty. Eivätkä rakenteeseen vaikuttavat vauriot välttämättä näy päälle.
Sitäpaitsi halvimmat pyöräilykypärät maksaa jotain 25 e. Näissä on standardit, eli ovat silti turvallisia. Ei siis mitään järkeä ottaa sitä riskiä että joku lahjoituskypärä ei enää olisikaan turvallinen, kun uusikin on puoli-ilmainen.
Sekä turvaistuimia että kypäriä saa käytettyinä. Tosin ne kuuluu olla sellaisia, joilla ei ole käynyt vahinkoa.
Oletpa kiittämätön. Mieheni vasta omilleen muuttanut lapsi mainitsi "ohi mennen", että rahat on tiukilla ja kaappi tyhjä. Kävin kaupasta hakemassa pussillisen ruokaa ja lapsi oli todella tyytyväinen kun vein ne hänelle, vaikka ei vielä edes tiennyt mitä siellä on. Toki ostin sinne maltillisen määrän alkoholia, mutta se tuskin oli paras osa tuosta ruokakassista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ajatus vanhemmillesi oli, koska eivät antaneet rahaa.Kerrotko meille muillekin, missä lahjoitellaan käyttämättömiä pyöräilykypäriä?
Sekä turvaistuimia että kypäriä saa käytettyinä. Tosin ne kuuluu olla sellaisia, joilla ei ole käynyt vahinkoa.
Jopa neuvola vuokraa turvaistuimia. Ainakin silloin vuokrasi, kun minulla oli vauva. Ei ne silloin mitään tuliteriä ole.
Sukupolvikysymys? Äitini toi yhteen aikaan kaikenlaista outoa nötkötistä lähtien selittäen kuinka itse ei kykene sellaista syömään. Juu ei meilläkään niitä syödä, oksettaa ajatuskin. Aina olisi pitänyt vain olla kiitollinen kaikesta. Ehkäpä seuraavalla kerralla ap voi tehdä listan ruokatarvikkeista, joita tarvitsee, näin me teimme jatkossa jos kyseltiin tarvitaanko jotain. Toivottavasti muistit kuitenkin kiittää!
Luepas tarkasti uudemman kerran . Pyysi pelkkää rahaa ja sai muuta .