Just joo, pyysin vanhemmilta rahaa lainaksi että saan ruokaa, sain ruokakassin ja matkoja bussikorttiin, olisin itse halunnut valita mitä syön
Kassissa on ruokia joita en syö. Mm. hernekeitto, spagetti, kanaa, piimää, tonnikalaa ja riisiä. En tykkää mistään noista. Olisin itse halunnut valita ne ruuat. Bussillakaan en juuri kulje kun pyöräilen niin olisin niillä rahoilla ostanut myös uuden kypärän kun vanha on rikki. Mikä ihmisiä vaivaa kun selkeästi pyysin rahaa, en ruokaa?
Kommentit (145)
On sulla ihan hirveet vanhemmat. Mistä näitä riittää..
Okei, kuulostaa kyllä että vanhemmilla on ollut syy ostaa ruuat etukäteen.
Mutta on myös vanhempia jotka haluaa määrätä ja ripustaa kiitollisuuden velkaan.
Vanhempasi eivät luota rahankäyttötaitoosi
Jos sulla on nälkä, syöt kyllä hernekeittoskin.
Valitettavasti itsemääräämisoikeus tulee vahvasti sitten, kun ei ole riippuvainen muista. Ja itse voisin kuvitella, että tuntisin lapseni ja laittaisin sellaiset eväät kassiin, joita ajattelen hänen syövän. Ja bussiin laittaisin vararahaa, jos pyörällä ei pääse. Ajattelisin, että kypäriä saa paljon lahjoituksina.
Mutta kommunikaatio olisi auttanut. Ja seuraavalla kerralla vanhempasi tietää, että et syö noita ruokia ja sinulle pyörän kunto on tärkeämpi kuin bussilippu. Jos keskustelette nyt.
Joku ajatus vanhemmillesi oli, koska eivät antaneet rahaa.
Lainaksi pyysit.
Ehkä sun ei odoteta nyt niiden ruokakassien arvoa heille takaisin maksaa.
Vanhemmat yleensä tuntee lapsensa tavat. Toisilla se raha suorastaan polttaa taskussa josta äkkiä päästävä eroon. Olen kyllä omilleni antanut rahaakin esim. kun poika oli armeijassa niin ostin autoonsa uudet renkaat ja tasan eurolleen annoin myös toisille saman summan.
Kiittämättömyys om maailman palkka.
Luulisi vanhempiesi tietävän mitä syöt. Et sitten saanut suutasi auki heille vaan valitat täällä mikä ihmisiä vaivaa? Mistä me tiedetään mikä vanhempiasi vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Pyysit rahaa bussikorttiin, vaikka et käytä bussia ja olisit sen sijaan käyttänyt ne rahat pyöräilykypärään?
Kyllä se sinunkin logiikka on aika 6/5
Missä hän pyysi rahaa bussikorttiin? Mielestäni hän pyysi rahaa lainaksi ja vanhemmat laittoivat arvoa bussilippuun ja toivat ruokakassin. Pyytämättä. Ja hän vain laskee, että ne bussirahatvolisi riittänyt uuteen kypärään, jota oikeasti olis tarvinnut.
Tässä näemme kuinka kommunikointi on vaikeaa. Vanhemmat tekivät omat johtopäätökset ja varmaan parhaansa mukaan.
Itsemääräämisoikeuden saa, kun on itsenäinen.
Vierailija kirjoitti:
Pyysit rahaa bussikorttiin, vaikka et käytä bussia ja olisit sen sijaan käyttänyt ne rahat pyöräilykypärään?
Kyllä se sinunkin logiikka on aika 6/5
Siks tolla ei olekaa omaa rahaa. Tosssa näkee hyvin ettei osaa käsitellä rahaa yhtään. Vanhemmat on nähneet sen ajat sitten, kun ostivat safkaa eikä antanu rahaa. Silti pyys dösäzettiin rahaa millä ei edes tee mitään.
Mä en ole tiennyt, että voi ladata arvoa toisen bussikorttiin vasten toise tahtoa, eikö siinä ppitäisi kuitenkin olla aika tarkat tiedot käytettävissä? Ellei ne vanhemmat ole jo alunperin ostaneet sen bussikortin?
Itse en enää lainaa rahaa kenellekään, muiden muassa sisareni aikuinen lapsi ei ole koskaan osannut käyttää rahaa fiksusti ja on ollut useaan kertaan pyytämässä lainaa. Olen sitten vierestä katsonut kun kerrankin lainaamani 50€ on mennyt pikaruoka-ateriaan, kalliisiin erikoispähkinöihin, kirpputoriostoksiin ja erikoiskahviin. Raha pyydettiin lainaan sillä verukkeella, että saa ruokaa viikoksi kun palkka tulee vasta silloin. Sai niillä lopuilla varmaankin puuroa ja makaroonia sitten kuudeksi päiväksi. Puuroihin ka makarooniin olisin voinut ihan lahjoittaakin 5€
pössyttelyyn ne rahat olisi mennyt
Minulla kun oli joskus opiskelijana rahat tosi loppu niin pyysin äitiä käyttämään kaupassa. Ostin siis mistä tykkäsin ja raha meni oikeaan asiaan.
Tarvitset ruokaa, sait ruokaa. Epärehellinen olet.
mene töihin, vanhempasi varmaan tuntevat sinut niin hyvin että antoivat ruokakassin
"Kassissa on ruokia joita en syö. Mm. hernekeitto, spagetti, kanaa, piimää, tonnikalaa ja riisiä. En tykkää mistään noista. Olisin itse halunnut valita ne ruuat"
Tää kysymys vaikuttaa nyt vähän provolta jos MIKÄÄN näistä ei kelpaa, niin mitähän ap sitten syö? Aika normisettiä on kana, spaghetti, riisi ja tonnikala. Tietty jos on vegaani, niin ei tuosta nyt paljon syötävää jää mutta olettaisi että vanhemmat sentään sen olisivat tienneet. Hernekeitto ja piimä nyt on vielä ymmärrettävää, jos niistä ei tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kun oli joskus opiskelijana rahat tosi loppu niin pyysin äitiä käyttämään kaupassa. Ostin siis mistä tykkäsin ja raha meni oikeaan asiaan. [/quote vein opiskelijapojalleni aikoinaan ruokaa koska tiesin mistä tykkää mutta nyt ei saa tuoda mitään ja käy töissä.
Oi voi.. mut just noinhan narkit tekee. Myy ne ruuat. Kyl joku niistä 10 maksaa.