Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tukia sinulta leikataan, jos tulee puhdas porvarihallitus?

Vierailija
28.04.2023 |

Minulta ei voi ainakaan leikata mitään tukia, kun en ole koskaan niitä saanutkaan. Lapsilisää sain 18 v. asti, mutta siitä on 40 vuotta aikaa ja armeijassa päivärahaa.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, koska teen töitä ja hankin itse elantoni. Suosittelen muillekin.

Vierailija
82/97 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko alkaa kiinnostaa, kun kaikenmaailman tukia aletaan leikata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nosta mitään tukia, nuorimmalta loppui juuri lapsilisätkin ja vanhempi lapsista on töissä. Leikkuri käyntiin vaan, olen kurkkuani myöten täynnä aivan älytöntä verottamista. Olen ns. hyvätuloinen ja tuntuu että kaikki viedään jotta voidaan elättää laiskoja ja haluttomia.

Sinulla on kaksi lasta. Yhden lapsen peruskoulutus maksaa yhteiskunnalle yli 100 000 euroa. Minulla ei ole lapsia, mutta maksan mielelläni veroista sinunkin lastesi koulunkäynnin.

Vierailija
84/97 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut enkä tarvinnut koskaan tukea, lapsilisän olen saanut, kuten muutkin. Nautin kun nyt pienituloiset persut menettää tukiaan ja osa taatusti pakotetaan töihin, hyvä niin. Lusmuilijat kohtaavat totuuden, sellaista se elämä on, eikä bensan hintakaan laske, ähäkutti.

Vierailija
85/97 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kauan sitten sain asumistukea 6,2 euroa kuukaudessa. Sitten eläke nousi ja sekin loppui.

Kyllä minusta olisi hyvä, jos suurien kaupunkien keskustoissa voisi asua se porukka, jaka käy siellä töissä. Olisi ympäristöllekin hyvä, kun ei tarvistisi ajella pitkiä työmatkoja.

Outo ajattelutapa. Esimerkiksi Helsingissä suurin osa työpaikoista EI ole keskustassa. Keskustassa myös asuu aika harva vuokralla asuja joka saa asumistukea.

Helsingissä on 34000 työtöntä.

Mitä se nyt tähän keskustassa vuokralla asumiseen ja asumistuen leikkaukseen kuuluu?

Vierailija
86/97 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei perkele mitään, kun en ole hoitajana huolinut työttömyyskorvaustakaan, jotta eivät pääsee pakottamaan! Piiloudun tarvittaessa työttömyystilastoista 0-tuloiseksi yhteiskunnalle hyödyttömäksi ihmiseksi!

Töitä riittää, jos teen, ja teen vain, jos tekee mieli tehdä! Ei millä tahansa ehdoilla töitäkään, vaan kyllä minullekin kuuluu kehollinen itsemääräämisoikeus, siedettävät työolot ja kilpailukykyinen palkka!

Ihan asiaa puhut, mutta miten tuollainen 0-tuloinen elämä mahdollistetaan? Säästöilläkö? Puoliso?

Vierailija
87/97 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnteko alkaa kiinnostaa, kun kaikenmaailman tukia aletaan leikata.

Mistä päättelet, ettei ole tähän asti kiinnostanut? Aktiivimallin myötä on jo pitkään ne lusmuimmatkin pakotettu töitä hakemaan, mutta ei se taida oikein työllistymistilastoissa näkyä? Luulisi, että moisella raippameiningillä olisi jo ilmoitettu kuinka 100 000 on työllistynyt. 

Mitä hyödyttää työnteko, jos kuitenkin joutuu lisäksi hakemaan kaikenlaisia tukia? Ja nyt nekin leikataan. 

Vierailija
88/97 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, koska en saa mitään tukia. Töissä olen ja elätän itseni omalla palkalla.

Ainoa kenet tiedän tuilla eläväksi, on eräs sukulainen, joka vaan laiskuuttaan makaa himassa.

Hyvin tuntuu yhteiskunta maksavan hänen lastensa harrastukset ja ripsi/kynsihoidot.

Tätä seuranneena niin mielestäni leikkausvaraa kyllä löytyy.

Vierailija
89/97 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kauan sitten sain asumistukea 6,2 euroa kuukaudessa. Sitten eläke nousi ja sekin loppui.

Kyllä minusta olisi hyvä, jos suurien kaupunkien keskustoissa voisi asua se porukka, jaka käy siellä töissä. Olisi ympäristöllekin hyvä, kun ei tarvistisi ajella pitkiä työmatkoja.

Kuinka moni rikas on vailla asuntoa tällä hetkellä? Sinulla on varmaan lista niistä hyvätuloisista, jotka haluaisivat Helsingin keskustasta asunnon, mutta eivät vaan mitenkään saa ostettua esim. postinumeroalueelta 00100 (Kamppi) yhtäkään asuntoa, koska niissä kaikissa on Kela-elättejä. Etuovessa on nyt tuolla alueella 134 asuntoa (hinta 179 000 eur - 1 850 000 eur), mutta ilmeisesti ne eivät ole oikeasti myynnissä yhdellekään sellaiselle, jolla on työpaikka keskustassa. 

Aikamoista. 

Vierailija
90/97 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nosta mitään tukia, nuorimmalta loppui juuri lapsilisätkin ja vanhempi lapsista on töissä. Leikkuri käyntiin vaan, olen kurkkuani myöten täynnä aivan älytöntä verottamista. Olen ns. hyvätuloinen ja tuntuu että kaikki viedään jotta voidaan elättää laiskoja ja haluttomia.

"En nosta mitään tukia, mutta äsken nostin useammankin lapsen edestä, joten tuntuu, etten koskaan yhtään tukia saanut ja sen takia kenenkään ei pidä mitään saadakaan"

Oikeiston moraali. 

Vierailija
91/97 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti velkaakin joudutaan ottamaan lisää, että selvitään tästä katastrofista.

Tottakai, ainakin 8 miljardia vuonna 2024.

EU:n uuden sosiaalirahaston, joka aloittaa toimintansa lähivuosina budjetti on 72,2 miljardia euroa.

Suomi saisi sosiaalirahastosta yhteensä 387 miljoonaa euroa ja maksaisi 1230 miljoonaa euroa. Nettomaksu Suomelle olisi siis noin 840 miljoonaa euroa.

Jostakin nuokin varat on löydettävä, jotta voimme tukea heikompikuntoisia jäsenvaltioita.

Vierailija
92/97 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumislisä lähtee kokonaan. Ei siinä. Ihmettelen, miksi sitä edes saan, kun tienaan 3700e/kk bruttona. Juuri tarkistettiin tuki ja saan vielä enemmän kuin aiemmin.

Vierailija
93/97 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nämä leikata lääkekorvauksia?

Minulla on nyt 100% korvattava lääke ja ovat melko kalliita, ei kai ne tuollaisista leikkaa?

Jätän syömättä koko lääkkeet siinä vaiheessa, muutenkin potuttaa napsia noita. Kuolen sitten johonkin kohtaukseen jos niin käy.

Vierailija
94/97 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisin, että ansiosidonnaisen kestoa tosiaan leikataan. Miehen kanssa molemmat suhdanneherkällä alalla ja miehellä työpaikan menetys näyttää jopa todennäköiseltä. Molemmat vientiteollisuudessa, eli kotimarkkinasta tähän ei nyt tarvitse hakea sitten syytä..

Olimme suunnitelleet, että jos saamme potkut koitamme pitää mahdollisimman pitkään vapaata ansiosidonnaisella työttömyyskorvauksella eläen.  Taloudellisesti se olisi onnistunut ihan ok koska asuntomme on jo velaton ja lapsi iso. Soviteltuna osa-aikaisen työn kanssa esim, sillä olisi saanut kevennettyä vähän tätä työputkea jopa yli kaksi vuotta.  Nyt jos potkut tulee on etsittävä mahdollisimman pian töitä tai muuten uhkaa pudotus peruspäivärahalle.

Harmittaisi jos tuo suunnitelma olisi ollut muutenkaan realistinen, mut nyt näyttää että mieheltä menee työt alta mutta mulla ei joten..

Tehän olette suunnitelminenne malliesimerkki siitä, miksi ansiosidonnaista halutaan leikata. Kevennelkää vaan ihan omilla rahoillanne.

Vierailija
95/97 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumislisä lähtee kokonaan. Ei siinä. Ihmettelen, miksi sitä edes saan, kun tienaan 3700e/kk bruttona. Juuri tarkistettiin tuki ja saan vielä enemmän kuin aiemmin.

Tiesithän, että tukia ei ole pakko hakea jos niitä ei tarvitse?

Vierailija
96/97 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä ja työmarkkinatuki. Toivottavasti en sairastu vakavasti, koska sitten tulisi kelataksit (olen käyttänyt tätäkin yhden vuoden), lääkkeet ja hoidot jne. Olen rintasyövän riskissä sitä olleen suvussa äidilä ja äidin äidillä.

Vierailija
97/97 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei leikata tietenkään mitään, olenhan työssäkäyvä perheellinen mies.

Ja vaikka esim. lapsilisistä leikattaisiin, niin ei se haittaisi.

Ne ovat muutenkin aivan turhan isoja.