Mitä tukia sinulta leikataan, jos tulee puhdas porvarihallitus?
Minulta ei voi ainakaan leikata mitään tukia, kun en ole koskaan niitä saanutkaan. Lapsilisää sain 18 v. asti, mutta siitä on 40 vuotta aikaa ja armeijassa päivärahaa.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Jos valtio leikkaa Afrikan kehitysavusta, se ei juurikaan vaikuta minun talouteeni.
Se on kyllä yksi joka välillisesti voi vaikuttaa kaikista eniten, mutta moni ei näe laajempia syyseuraus-asioita.
Vierailija kirjoitti:
En saa mitään tukia kun käyn töissä. Hesassa 70% tukien saajista on maahan muuttajia.
Höpö höpö.
Ei varmaan mitään.
Odotan innolla mm. veroalea ja bensan hinnan laskua.
Ja sitten sitä, että palattaisiin asiapitoiseen politiikkaan takaisin. En tykännyt yhtään tuosta ideologisesta politiikasta ja henkilön palvonnasta mitä edellisen hallituksen aikana oli.
Pelkästään sen toteutuminen on niin iso plussa, että olen valmis sietämään jonkun leikkauksenkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyy varmaan taloudessa uusina tai korotettuina veroina ja uusina keksittyinä lisämaksuina.
Vähämpä politiikasta ymmärrät.
Tuskinpa verotus kovenee kun kyse on palkansaajien eli nettomaksajien puolueista.
No niinpä joo. Jos verotus alenee, se vaikuttaa pieniin palkkoihin kaksi euroa ja isoihin monta tonnia. Ja sitten kaikki työhön liittyvät muut asiat kiristyy. Työntekijöitä katsotaan hyödyllisenä massana. Johtajia varmaan nuoleskellaan ja heille tulee entistä paremmat olot, mutta kaikki pikkuduunarit kyllä menettävät sen viimeisenkin arvostuksen.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanominen todennäköisesti edessä, koska asiakkaat katoaa.
Meillä on jo muutosneuvottelut käynnissä. Näin 50+ ikäisenä todennäköisesti kenkää ja yhteiskunnan elättiys tiedossa eläkeikään saakka. Töihin menisin jos joku palkkaisi.
Joku tomppeli kirjoitti että tuleva hallitus edellyttää että palkalla tullaan toimeen tuo on sikäli hyvä uutinen että se tarkoittaa reilua korotusta pienempiin palkkoihin vaikka eipä tuo hallitus palkoista täätä.
En oikein ymmärrä näitä "osuisi meidän talouteen ja kovaa", kun eihän nuo leikkaukset mitään suuria tule olemaan? Hyvät säästöt saadaan jo pienellä leikkauksella per tuensaaja/kk.
En kylläkään tue leikkauspolitiikkaa sinänsä enkä varsinkaan heikommassa asemassa olevilta leikkausta, mutta en myöskään usko niiden olevan niin suuria, että kenenkään talouteen sen kummemmin vaikuttaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Veronpalautukset saattavat pienentyä. En keksi muuta.
Miksi pienentyisi? Ainakin vaalikoneissa enemmistö perskokkareista oli sillä linjalla, että verotusta pitää keventää, tarvittaessa vaikka velkarahalla. Työmatkavähennyksiin tuskin on intoa koskea kun persuille autoilu on pyhä lehmä.
Jollet sitten puhu ay-jäsenmaksujen verovähennyksistä, jotka varmaan on ainakin perskokkareiden leikkauslistoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan mitään.
Odotan innolla mm. veroalea ja bensan hinnan laskua.
Ja sitten sitä, että palattaisiin asiapitoiseen politiikkaan takaisin. En tykännyt yhtään tuosta ideologisesta politiikasta ja henkilön palvonnasta mitä edellisen hallituksen aikana oli.Pelkästään sen toteutuminen on niin iso plussa, että olen valmis sietämään jonkun leikkauksenkin!
Kaikki politiikka on ideologista. Sehän se on politiikan idea. Kokoomuksella on oma ideologiansa minkä perusteella ne tekee politiikkaa.
En mä saa mitään tukia, mutta käsittääkseni hallitus aikoo säästää vähän kaikesta, joten todennäköisesti kaikki kansalaiset huomaa säästötoimet.
Omat lapset on joko koulussa tai opiskelee, varmaan iskee juustohöylä sinnekin. Mulla on tosi kattava työterveys, mutta jos pitää julkisella jotain hoidattaa, niin varmaan jotain näkyy sielläkin. Suoraan mun elämään ei toki vaikuta se, miten mun isovanhempien ja vanhempien hoito järjestyy, mutta varmaan tulee jotain säätöä sinnekin. Se on säätämistä jo nyt, niin voin vaan kuvitella että miten käy, kun rahaa on entistä vähemmän ja jos esim. lääkkeiden korvattavuudet muuttuu, kotisairaanhoiton ja muu kallistuu.
Vierailija kirjoitti:
Joku tomppeli kirjoitti että tuleva hallitus edellyttää että palkalla tullaan toimeen tuo on sikäli hyvä uutinen että se tarkoittaa reilua korotusta pienempiin palkkoihin vaikka eipä tuo hallitus palkoista täätä.
Kokoomus on sanonut että palkalla EI pidä tulla toimeen. Turha uneksia palkankorotuksista.
En saa muita tukia kuin lapsilisää yhdestä lapsesta. Vaikka tämä jäisi kokonaan pois, se ei talouteeni vaikuttaisi millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyötön oon, ei leikata mitään, mikä vaikuttaisi arkeeni, saan vain työmarkkina tukea ja leikkaus on idexikorotusten menetys.
Viimeksi nousi noin 30€ kk eli tyhmä petterin 7,5 % ja kansanedustajat saivat saman korotuksen, tosin euroin saman mitä saan työmarkkinatukea käteen.
Ja tästä orpo piru teki päätelmän, että 30€ kuussa kannustaa minua olemaan työtön, viimeksi töissä ollessa tienasin 7600€ + edut+ päivärahat.
Orpo on pihalla!
Orpo taitaa olla tyytyväinen, kun saa nyt kahmittua kavereille fyffeä. Katsokaa sen silmiä ja suun muikistelua, kun se marssii tv-kameroiden eteen. Ylen iltauutisissa näytetään, päivästä toiseen. Onko nuo ilmeet rehellisen ja suoraselkäisen miehen ilmeitä? Vai kanalaumaan päässeen ketun elkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa mitään tukia kun käyn töissä. Hesassa 70% tukien saajista on maahan muuttajia.
Höpö höpö.
Kyllä se niin taitaa olla
Olen moniongelmainen pitkäaikaistyötön ja jo tällä hetkellä ainoa tuloni on työmarkkinatuki. Joudun lisäksi jo nyt asumaan vanhan ja sairaan sukulaiseni luona kun mahdollisuutta omillaan asumiseen ei ole. Kuuluisin oikeasti eläkkeelle, mutta sinne en pääse. Ilmeisesti jatkossa sitten tämän sukulaiseni oletetaan elättävän itseni samalla kun itse joudun pakotettuna omaishoitajaksi. Olen itse mm. autismikirjolla, hyvin ahdistunut, traumatisoitunut ja kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta sekä aistiyliherkkyyksistä, kuten valoarkuudesta. Se työmarkkinatuki on nykyiselläänkin naurettavan pieni ja leikkaamisen sijaan sitä pitäisi korottaa. Sen pitäisi oikeasti olla joku 800- 1000 euroa.
Se on selvää että verot ei ainakaan tule laskemaan, saivat vaan tyypit äänestämään näillä lupauksilla. Tää hallitushan on jo nähty pari vuotta sitten, silloinko kaikki oli paremmin??
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä näitä "osuisi meidän talouteen ja kovaa", kun eihän nuo leikkaukset mitään suuria tule olemaan? Hyvät säästöt saadaan jo pienellä leikkauksella per tuensaaja/kk.
En kylläkään tue leikkauspolitiikkaa sinänsä enkä varsinkaan heikommassa asemassa olevilta leikkausta, mutta en myöskään usko niiden olevan niin suuria, että kenenkään talouteen sen kummemmin vaikuttaisivat.
Joskus voi olla niin tiukilla, että jo 10e leikkaus rahamäärään vaikuttaa. 10 eurolla tekee vuoallisen makaronilaatikkoa, jota voi syödä monta päivää. Oikeasti voi kyse olla ihmisen 5 päivän ruoista.
En saa mitään tukia enkä ole saanut vuosiin. En pidä hyväksyttävänä enkä edes kovin turvallisena juuri köyhimpien kurittamista. Ei siis istu moraaliini, mutta aiheuttaa myös lieveilmiöitä.
Työttömyys vähenee jos yritykset tarjoavat töitä. Nyt ei selvästikään olla minimityöttömyysasteesssa.
En ole saanut yhteiskunnalta lähinnä kuin verovähennyksiä viimeiset 30v, nekin ovat osin luonteeltaan verojen siirtoja. Poikkeuksena lyhyt jakso omaishoitajuutta ja koronan takia saatu korvaus ansiomenetyksistä. Eli en menetä juuri mitään.