Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko sairastanut koronan? Millainen tauti sinulla oli?

Vierailija
27.04.2023 |

Mitä oireita, oliko raju/ lievä, kestikö kauan?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmat ovat reilu 60 vuotiaita eikä ne rokotuksia ottanut koska korona ei ollut heidän mielestään paha ja molemmat ovat luonteeltaan aika kovapäisiä eikä yhtään alistuvia. Molemmat sairasti koronan samaa aikaa viime kesällä, kuumetta heillä oli pari päivää ja sitte korona meni ohi ja helpotti.

Molemmat ovat hyvässä asemassa työelämässä vielä. Sinällään oli koominen tilanne heillä se, suomalaiset on tunnetusti aika kovapäistä sakkia :D

Vierailija
62/78 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä tauti oli viime syksynä. Lämpöä max 37.2 ja sellainen olo kuin olisi keuhkoputkentulehdus ilman yskää. Hirveä väsymys. Yhtenä päivänä vatsa sekaisin. Kesti noin 5 päivää, mutta pari viikkoa oli todella väsynyt olo ja pienikin käveylenkki tai kotityö uuvutti. Paljon helpompi tauti kuin esim. poskiontelotulehdus kun vaan malttaa levätä kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannesta rokotteesta noin puolen vuoden kuluttua sairastuin. Kolme vuorokautta kova sahaava kuume, erittäin kova repivä päänsärky, todella voimakkaat lihassäryt. Vajaa viikko meni vuoteessa, väsymys jäi useammaksi kuukaudeksi, lihakset oli vetelän tuntuiset eikä sietäneet rasitusta. Nuhaa, kurkkukipua, vatsaoireita tai hajuaistin ongelmia ei ollut.

Vierailija
64/78 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin kuukausi sitten. Alkoi yhtäkkiä kova päänsärky, erittäin Kiva, ja oksensin. Samalla tunsin vilunväristykset ja kun mittasin kuumeen, se oli jo 38.5. Lisäksi lihaskipuja ympäri kehoa ja kurkkukipu. Makasin sohvalla 2 päivää, koska en jaksanut nousta portaita 2. Kerroksessa olevaan makuuhuoneeseen. 2. Päivänä alkoi kuiva yskä, joka jatkuu yhä,mutta lievittynyt. Lisäksi nuha, jonka aikana naisten 3 Nessu- pakettia. Toivottavasti en joudu tätä ihan pian uudelleen kokemaan.

Vierailija
65/78 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmannesta rokotteesta noin puolen vuoden kuluttua sairastuin. Kolme vuorokautta kova sahaava kuume, erittäin kova repivä päänsärky, todella voimakkaat lihassäryt. Vajaa viikko meni vuoteessa, väsymys jäi useammaksi kuukaudeksi, lihakset oli vetelän tuntuiset eikä sietäneet rasitusta. Nuhaa, kurkkukipua, vatsaoireita tai hajuaistin ongelmia ei ollut.

Toi päänsärky oli mullakin hyytävä. Aluksi pelkäsin,että olen sairastunut johonkin aivotapahtumaan, mutta kun kuume nousi, ymmärsin,että infektio. Päänsärky oli kovin mitä mulla ollut. Tunnustan,että itku pääsi. Lihassäryt olivat myös tosi ikävät. Mulle tuli myös nuha ja yskä.

Vierailija
66/78 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri nyt flunssassa, en ole vielä tehnyt koronatestiä.

Alkoi toissayönä jäätävällä nenän ja nenänielun kirvelemisellä. Eilen tuli kurkun karheus, nielemiskipu ja polttava karhea kipu keuhkoputkissa. Nenä on tukossa ja vuotaa välillä todella paljon, aivastelua.

Vielä ei ole kuumetta, ei pää/ lihaskipuja. Olo on silti kuin jyrän alle jääneellä.

Onkohan tää koronaa, vai jotain muuta?

Vierailija
67/78 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää oli nenä tukossa ja kurkku kipeä.

Vierailija
68/78 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tyhmyyksissäni ottanut rokotetta ja sairastin todella vakavan muodon. Olin tehohoidossa ja selviäminen oli hiuskarvan varassa. Virus ehti tuhota ja arpeuttaa keuhkoja, enkä koskaan enää pysty hengittämään täydellä teholla. Työelämään en ole pystynyt palamaan sairastumisen jälkeen. Karu on kohtalo näin 31-vuotiaana :(

Vierailija
69/78 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tyhmyyksissäni ottanut rokotetta ja sairastin todella vakavan muodon. Olin tehohoidossa ja selviäminen oli hiuskarvan varassa. Virus ehti tuhota ja arpeuttaa keuhkoja, enkä koskaan enää pysty hengittämään täydellä teholla. Työelämään en ole pystynyt palamaan sairastumisen jälkeen. Karu on kohtalo näin 31-vuotiaana :(

Vieläkin pietarista koitetaan saada vastakkainasettelua aikaan suomeen.

Vierailija
70/78 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää. Voimia sinulle. Otin 3 rokotetta, sain kovan taudin jossa yskä oli paha mutta selvisin ilman sairaalahoitoa.

Vierailija
71/78 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet olivat pääsääntöjään todella lievät. Pari päivää hieman kuumetta ja lievää räkäisyyttä. Mitään kipuja ei ollut, ei edes kurkussa. Sitä vastoin pää oli tympeän tuntuinen kaksi viikkoa. Muuten olin suht kunnossa jo muutamassa päivässä, mutta päänuppi oli tosiaan ärsyttävän tuntuinen. Töihin menin 1,5 viikon jälkeen ja oli aika hankalaa olla töissä sen "pään tilan" takia, vaikka muutoin olin terve. Onneksi se meni ohi, pelkäsin sen jo jäävän krooniseksi, kun oli pitkään ainoa oire muun taudin parannuttua.

Vierailija
72/78 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova tauti. Korkea kuume,pahinta oli voimattomuus ja päänsärky. Kova yskä,kurkku kipu ja nenä vuosi.

Toivon ettei iske enää koskaan. Yli viikko kesti toipua ja senkin jälkeen väsyin pitkään pienestäkin.

Vierailija
73/78 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen virus kun ei vieläkään ole tarttunut. Olen matkustanut italiaan ja espanjaan viimeiset kaksi vuotta ja taas ensi viikolla reissuun.

Vierailija
74/78 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia sinulle, en tunne ketään kuka joutui sairaalaan koronan takia. Tunnen rokotettuja ja rokottamattomia ihmisiä, kaikilla oireet oli lieviä.

Ei kannata syyllistää itseään siitä että rokotetta et ottanut koska sama kohtalo sinulla olisi voinnut olla myös rokotettuna.

Vierailija
75/78 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin pietarista koitetaan saada vastakkainasettelua aikaan suomeen.

Niin, sinä trolli yrität.

Ällöttävää porukkaa, nämä rokotteita vastustavat trollit. Niille ihmishenki ei ole minkään arvoista, kuten venäläisille yleensä.

Vierailija
76/78 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 krt oon sairastanut. Eka oli ihan kamala kaikki mahdolliset oireet hajuaisti meni, kova kuume, nuha, ripuli??!?!, viikon sänkypotilaana ja vielä 2-3 viikkoa tästä väsynyt, hikinen ja puolikuntoinen.

Toka kerta oli lievempänä vain kuume, nuha, kurkkukipu, pääkipu, väsymys. Mutta tämäkin kesti sen 6 päivää tuntui ettei toipuminen käynnistynyt millään. Ja taas 2 viikkoa väsymystä hikoilua ja puolikuntoisuutta tähän päälle...

Vierailija
77/78 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia sinulle, en tunne ketään kuka joutui sairaalaan koronan takia. Tunnen rokotettuja ja rokottamattomia ihmisiä, kaikilla oireet oli lieviä.

Ei kannata syyllistää itseään siitä että rokotetta et ottanut koska sama kohtalo sinulla olisi voinnut olla myös rokotettuna.

Kahden ystäväni vanhempi on kuollut koronaan ;(

Vierailija
78/78 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskää, nuhaa, kurkkukipua, väsymystä, loppuvaiheessa aivosumua, jossain vaiheessa ihan pientä lihaskipua reisissä. 3. piikistä oli kulunut 3 kuukautta. Kahden viikon kuluttua palasin töihin, mutta muutama viikko oli vielä nuhaa sen jälkeen. Sen kahden viikon aikana olin suuren osan ajasta sängyssä, mikä on minulle harvinaista.